Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor Peter » di apr 19 2016 9:52 pm

Ik denk wel dat je nu ergens een punt hebt bereikt dat je er 'staat'
vergeleken vanaf het begin.

En nu de uitdaging/handschoen vooral verder aangaan !
Mijn complimenten
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor jettiny » di apr 19 2016 10:51 pm

Over het algemeen een mooie serie Danny top !!

Een paar kleine puntjes die me opvallen en daar vragen over heb.
Bij foto 1,5 en 6 mis ik enige scherpte op haar ogen, zie ik frontfocus ?
De scherpte lijkt voor het model te liggen.
Bij de laatste foto valt me de (te) grote ruimte boven het hoofd op.

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor justme » wo apr 20 2016 8:15 am

Op foto zeven en tien na vind ik het persoonlijk jammer dat het merendeel rechte poses (schouders) zijn. Bij foto vijf vind ik het niet erg omdat de handen mooi meespelen in het totaalplaatje.

Verder hele mooie opnames!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor josti » wo apr 20 2016 9:33 am

Hele fraaie serie Dannie! Uiteraard zijn er verbeterpuntjes die hier al zijn genoemd, maar de foto's ogen fris en je model heeft een prettige uitstraling. De laatste vind ik qua pose de mooiste. Alleen juist bij deze ging de zon wat meer schijnen; jammer van de schaduw op haar gezicht.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor JanJunior » wo apr 20 2016 10:14 am

voor mij persoonlijk 3 favorieten: 2, 8 en 10...
2 want dat vind ik een heerlijk zachte foto, lekker ingetogen.
8 want daar klopt het totaalplaatje, de jurk past uitstekend bij het Chinese thema van de Hortus.
10 want dat is juist door de zon een lekkere frisse zomerse foto geworden.

Maar zoals al gezegd: puur persoonlijk en op basis van kijkplezier, technisch klopt het allemaal wel :)

verslaafd sinds 1976...
Gebruikersavatar
JanJunior

Forumlid
Berichten: 96


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor Nicole21 » wo apr 20 2016 5:06 pm

Wat een ontzettend mooie foto's! Fijne kleuren en erg helder, mijn complimenten.

Een vraagje; is de Hortus Haren verder een mooie locatie om foto's te maken van modellen? Ik kan er zo heen en twijfel al een tijdje of ik er niet een keer foto's ga maken. Is er verder vooraf ook iets afgesproken met de Hortus?
Nikon D610
Nikon D60
Nikon 70-200mm f/2.8 VR1
Nikon 50mm f/1.8
Nikon 35mm f/1.8
Nikon 28mm f/1.8
Nicole21

Forumlid
Berichten: 13


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor DannySan » wo apr 20 2016 7:52 pm

Wow, wat leuk om al deze reacties te lezen; op- en aanmerking zijn ook altijd welkom! :mryellow:

@Sandervb: Bedankt! De zwart-witte is een 'experiment' (vanwege een uitspraak van het model dat het ook wel eens wat minder 'braaf' mocht). Ik snap dat die niet helemaal binnen de serie past natuurlijk.

@mozes: Bedankt! En het maakt mij niet uit hoor wat je eigen achtergrond is, dat betekent niet dat je dan nog geen mening kunt hebben natuurlijk...
De kleur van haar lippen/neus komt ten verdienste van de visagie, de jurk heb ik er bij uitgezocht; de set 'klopte' meteen. Ik vraag me alleen af over welke foto je het dan hebt?
Leuk om te lezen dat jij de zwart-witte dan weer leuk vindt haha.

@Peter: Bedankt hoor! Ik zie ook zeker wel vooruitgang, het gaat niet altijd even snel; maar het is er wel. Dit is slechts het begin, meer shoots gaan volgen!

@jettiny: bedankt voor je compliment!
Frontfocus zóu misschien mogelijk kunnen zijn, met zo weinig scherptediepte heb je ook bijna "niets" nodig om er nét naast te zitten. Ik heb op deze dag de 85mm f/1,8 te leen gekregen (geheel onverwacht) en dus voor het eerst op deze manier ook gefotografeerd. Mocht ik ooit zelf zo'n lens mogen bezitten, dan zal ik op front- (of back) focus controleren natuurlijk.
Ik zie wat je bedoeld bij de laatste foto, maar ik wilde 'm in verhouding laten en dus eindigde ik met deze foto (maar zeker wel een aandachtspunt).

@wiebeterpstra: Dankje! Ik ben benieuwd of je misschien een voorbeeld hebt wat je mooier/prettiger vindt qua pose? (het poseren is voor mij zeker nog een aandachtspunt)

@josti: Dankje! De verbeterpunten gaan zeker mee bij de volgende shoot; het model is een groot plezier om mee te werken (dat scheelt zéker). Ik zie wat je bedoeld met de schaduw, maar hij is subtiel genoeg om een 'blijver' te zijn (in mijn ogen).

@JanJunior: Bedankt voor je opmerkingen! 2 is ook zéker één van mijn favorieten. 8 is ook een experiment, het model is daar vanaf het begin van de border aan het lopen, en ik loop 'achteruit' met haar mee; anders krijg je niet de natuurlijk houding van bovenlijf/heupen/benen. Het helpt dat ze catwalk-trainingen heeft gehad, dus dat beweegt van bevalliger dan :-)
Foto 10 is inderdaad dat zomerse wat mij trok, maar ook hier telt inderdaad smaak mee.

@Nicole21: Bedankt voor je compliment!
Ik zou de Hortus zéker aanraden! Zoals je bij foto 6 en 7 kunt zien zitten de bloesems nog wat dicht; dat duurt niet lang meer en dan komt dat ook tot bloei en het groen ook meer. Zeg over een maandje ofzo is het nog veel mooier.
Er zijn heel veel settings/scenes mogelijk, en ik heb maar een fractie van de Hortus gezien. Als het wat langer droog is kun je ook wat makkelijker bij sommige plekken (droge paden enzo).
Wij hebben vooraf alleen afgesproken of er een plek was waar de visagie terecht kon, en een plek waar de modellen zich konden omkleden. Wij hebben dat bij de entree gedaan, maar een volgende keer (die komt er sowieso) gaan we dat meer naar het midden van het park doen (daar is een tweede kleine horecagelegenheid). Scheelt ook voor de modellen, gympen zijn een must want op naaldhakken van 10cm. een heel eind lopen naar de locatie vind geen enkel model een goed idee ;-)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor justme » wo apr 20 2016 8:17 pm

De beste stuurlui staan aan wal, Danny! ;)
Bij een workshop van FD heb ik ook gepoogd het model aan te sturen naar eigen smaak, maar dan merk je dat ervaring echt nodig is. Ik betrapte me erop dat ik op een gegeven moment zei "dit is niks" of "het lijkt krampachtig" :) :)
Frank wist het overigens later goed uit te leggen hoe je het model weet te 'paaien' naar de pose die je wel zoekt!

Maar hey, ik gaf je slechts wat ik ervan vind. ;)
Als dit jouw WOW-platen zijn waar je voor gewerkt hebt, dan is dat zeker mooi. Zo niet, dan ben je mss niet verder gegaan dan dat je dacht wat haalbaar was.
Ik merk dat ik dat soms ook heb. Dat je wel wilt, maar het er op dat moment niet uit krijgt ( uit jezelf, of de situatie )

Maar goed, dit gaat mogelijk wat off-topic
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor brombeer » do apr 21 2016 5:05 pm

Prachtige foto's , top!

Was dit een clubuitje?
Dat heb ik dan gemist, jammer aan de foto's te zien!

Groet brombeer
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor DannySan » do apr 21 2016 7:22 pm

Hey Wiebe, dat over die stuurlui dat weet ik hoor :-D
En het aansturen van een model is het moeilijkste wat er is, want hoe krijg je het model "zo" als jij het in je gedachten/op je moodboard/op je voorbeeld had?
Ik weet wel zeker dat ik er 'meer' uit had kúnnen halen, maar dat is pas achteraf. Dat is tegelijk ook het leuke van zulke dagen.
Ik weet dat er een x-aantal modellen komen, we stellen ons aan elkaar voor en dan kiept ze haar tas leeg en zegt "wat moet ik aantrekken?" en 10 minuten later ben je 'op pad' en heb je een half uur over om "je ding" te doen.
Goede - steile - leercurve haha

Hoi brombeer, nee hoor dit was geen clubuitje. Dit was via een TFP-Facebook pagina georganiseerd; hebben we eerder gedaan, en vast ook nog wel vaker.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor brombeer » do apr 21 2016 8:43 pm

Hallo Dannysan,

Heb even gekeken zag alleen de Duitse TFP-Shooting?
Klopt dit?


Groet brombeer
Nikon Z 6II en een 24-70 4S
Gebruikersavatar
brombeer

Clublid
Berichten: 188


Locatie: Provincie Groningen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Thirza - fotoshootdag Hortus Haren

Berichtdoor DannySan » do apr 21 2016 8:55 pm

Hey Brombeer, nee dat klopt niet helemaal.
Er zijn een heleboel fotografie-Facebook groepen toegespitst op het "Noorden".

Zoals TFP shoots Groningen, TFP modellen en fotografen noord oost nederland, enzovoorts.
Voeg mij anders maar toe op Facebook (Danny Eeltink) (Y)
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten