Het Oranjetipje mannetje fotografisch vastleggen

Vorig jaar al een poging gedaan de vlinder te scoren maar kreeg er maar geen gevonden die stil zat.
Wel vlogen er steeds twee irritant langs me heen alsof ze me plaagden/uitdaagden.
Dit seizoen was ik vastberaden er een vast te leggen en ging me wat meer verdiepen in het leefgebied.
Ik trok erop uit met mijn D7000 en het Tamron 180mm macro-objectief. Na een dik uur verschillende gebieden te hebben bezocht was het mooi geweest vond ik en ging huiswaarts totdat het ongelooflijke gebeurde. Er vloog er een langs mijn auto toen ik langzaam over een bospad reed. Als een arend die zijn prooi observeert hield ik het oranjetipje in de gaten wat makkelijk ging tegen een donkere achtergrond. Hij vloog over wat velden naar paarse bloemen, naar wat later bleek de judaspenning te zijn. Een bliepje van mijn telefoon gaf aan dat buienradar wat regen aankondigde binnen een kwartier.
Later bleek dat mijn geluk te zijn. De vlinder die doorgaans continue in de weer is en maar weinig stilzit en dan ook nog eens niet lang besloot wat bloemen te bezoeken. Kort daarna ging hij in de ruststand in afwachting van de naderende regenbui denk ik. Die fase gaf mij voldoende tijd de vlinder vast te leggen en voor de bui weer in de auto te zitten

Genoeg tekst denk ik zo

De foto's.
1.

2.

Vrgr
Tiny