MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto mag deze maand van jou winnen? Origineel, leuk, komisch?

Peiling eindigde op vr jun 03 2016 5:06 pm

Maribex
9
20%
Dwightjelee
0
Geen stemmen
jur001
1
2%
Sandor Gora
2
5%
edrocket
0
Geen stemmen
Reina B
1
2%
richhanz
0
Geen stemmen
L-J-Jochem
11
25%
Alex
3
7%
wiebeterpstra
1
2%
JDPix
0
Geen stemmen
EdEagle
1
2%
MarcoD750
3
7%
josti
0
Geen stemmen
Belinda
1
2%
avGastel
0
Geen stemmen
Charlie Scene
11
25%
noortje53
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 44

Onderwerp:

MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » wo mei 04 2016 5:06 pm

Beste allemaal,
Een verlate stemming van: " april doe wat je wil" .
(Het kon even niet anders door omstandigheden).
Vanwege de meivakantie laat ik hem 30 dagen open.
Dank allemaal weer voor jullie inbreng.
Leuk als jullie omschrijven waarom je keuze, maar zoals altijd geen verplichting.

linkje naar de foto's:http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=64229
linkje naar het nieuwe onderwerp: " Het is weer lente"http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=64507
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Richard » wo mei 04 2016 5:22 pm

Foto van / op een valpijp schip met boorplatform is wel aardig "doe wat je wil" :wink:

Mijn stem is naar Jochem gegaan.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » wo mei 04 2016 5:52 pm

Mijn stem naar Charlie. Een super foto. Zo herkenbaar hier. Het druipt van de humor.
Dikke duim voor het concept Charlie!
Later mijn beschrijving van de andere foto's, want het was evengoed een moeilijke keuze omdat ik van veel thema's hou en er veel mooie foto's bij zaten.

Groet, Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor edrocket » wo mei 04 2016 11:20 pm

Ik ben benieuwd naar de exif van de echo. Goed gevonden, leuk uitgevoerd, veel om af te vragen. Zwanger of een 1 aprilgrap? ;)
Staat op de shortlist! Met nog een andere. Keuzes... :(
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor a vgastel » do mei 05 2016 8:09 am

Voor mij Twan zijn foto ,Leuk bedacht zit veel werk in :clap: :prost:
Opa worden raar gevoel.
Kan je verzekeren dat het geen een april grap is ,zeker niet om dat zijn moeder [ELS] allemaal van die bij behorende spullen tjes aan het kopen is.


edit staan zeker nog wel een paar zeer mooie bij. :thumbup:
Exif echo
heb deze bekeken heb hem 360graden gedraaid maar is toch een raar ding.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » do mei 05 2016 10:25 am

Twan heeft er inderdaad werk van gemaakt :-)) en heeft een goed doordacht plan super uitgevoerd.
Een dikke lach toen ik hem zag.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Charlie Scene » do mei 05 2016 12:46 pm

@Edrocket: De exif gegevens zijn na het bewerken van de foto grotendeels verdwenen (op de datum na ;-) ), deze heb ik toegevoegd aan Flickr in de "Description" gedeelte. Owja het is geen "1 april" grap :D

@Noortje : Het was ook niet makkelijk om iets te bedenken om onze ouders mee te verrassen met het nieuws dat ze hun eerste kleinkind kunnen verwachten in November van dit jaar.
Het had van alles kunnen zijn zoals een doos gevuld met spulletjes en dergelijke voor de opa's en oma's in spe :)
Maar het leek mij leuker om het nieuws te brengen middels een zelf gemaakte foto in filmposterstijl en dat vond Mariska dus ook een strak en leuk plan om samen te doen.
En ik had het ook al in mijn hoofd zitten om deze te gebruiken voor de maandopdracht :wink:
Ik had 2 verschillende versies van deze foto, deze en 1 waar onderaan de foto nog stond "COMING THIS NOVEMBER" maar heb uit eindelijk gekozen voor deze foto omdat het nogal duidelijk was wanneer wij de baby verwachten . :lol:

Mijn stem komt nog binnenkort ..
"Your first 10,000 photographs are your worst. " ;-)

Nikon D7100 , Tokina AT-X Pro 12-24mm, Tamron 18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC PZD, Nikon MF 50mm 1:1.8 en wat ander glaswerk.

Groet Twan van G.
Gebruikersavatar
Charlie Scene

Forumlid
Berichten: 152


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor edrocket » do mei 05 2016 12:52 pm

In mijn poging grappig te zijn schuilt schijnbaar een opgeheven vinger over het ontbreken van exifgegevens. Bij een plaat als deze zijn die gegevens mijns inziens niet belangrijk.
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » do mei 05 2016 11:32 pm

Hoi Charlie,
Met zo'n foto zou ik als toekomstig opa en oma mijn slaapkamer behangen :D
Alle elementen zitten erin om in 1 klap duidelijk te maken hoe het ervoor staat.
Vooral ook de stoïcijnse blik van je vriendin, die alleen maar wil eten.
Evengoed heb je aan Jochem een concurrent :-)
Fijne tijd toegewenst.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor jur001 » ma mei 09 2016 9:15 am

Hoi Hoi,

deze maand weer eens proberen een oordeel te geven over de foto's.
Het is deze keer een beetje een "apart" onderwerp dus dan is er ook een heel diverse aanbod aan foto's wat het beoordelen er niet makkelijker op maakt, maar ga toch een poging wagen.

Maribex: Prachtige foto. Kikker mooi in beeld gebracht. Hele mooie scherpte diepte waardoor de kicker er echt mooi uitspringt. Niets meer aan doen. Top.
Dwightlee: leuke foto, maar ik heb al wel vaak mooiere urbex foto's gezien. Deze doet me niet zo veel.
Jur001: Mijn Eigen foto. Hier laat ik de opmerkingen aan anderen over.
Sandor Gora: Leuke foto. Alleen voor mijn gevoel net iets te krap. Had hem aan de bovenkant en links liever iets groter gezien.
EdRocket: Vind dit, op deze manier geplaatst, een geweldige foto. Blijf er naar kijken. Heb hem ook een keer recht gezet en dan is het effect weer helemaal weg. Een favoriet.
ReinaB: Ook dit is een prachtige foto. Vind alleen de vloer iets te donker, die zou ik iets lichter gemaakt hebben. maar verder heel mooi in zwart/wit. Daar is deze foto heel geschikt voor.
Richanz: Prachtig sfeervol plaatje. had misschien een klein tikje lichter gemogen maar dat komt misschien ook weer niet ten goede. Kan zo aan de muur in een Japans thee huis.
LJ-Jochem: Tja, elke foto van Jochem is eigenlijk altijd prachtig. Ook deze weer. Het werken op een boot is misschien niet altijd prettig maar dit soort uitzichten maakt dat allemaal weer goed. Top. Ook een favorite.
Alex: Leuk idee, maar mij doet hij niet zo veel. Voor mijn gevoel net iets te rommelig, en iets te scheef. Had wat mij betreft ook iets minder scheef gemogen.
Wiebeterpstra: Wel leuk, maar er is voor mijn gevoel niet voldoende scherpte diepte of het scherpstelpunt ligt verkeerd. Daarnaast Ziet de achterkant van de roos er voor mij heel vreemd uit. Een erg vreemde rand langs de bloem.
JD PIX: Leuke foto. Leuk effect door de foto scheef te plaatsen. Hierdoor zijn de ganzen leuk in duikvlucht.
EdEagle: Een mooi uigelichte bloem maar heel jammer van de hand in beeld. Ik had dit op een andere manier proberen op te lossen zodat deze niet in beeld zou zijn.
MarcoD750: ook Marco heeft eigenlijk altijd prachtige foto's. Ook deze weer. Mooie sfeer met een mooie lucht.
Josti: Prachtige macro (hoewel ik de Orchidee 3 zelf nog een stuk mooier vind). Mooie scherpte diepte en mooi belicht.
Belinda: Nog een mooie macro van een bloem. Ook heel mooi maar was misschien net iets mooier geweest als de stamper ook scherp was geweest.
AvGastel: Leuke foto. Alleen voor mijn gevoel, net als bij Sandor net iets te krap gemaakt.
Charlie Scene: Geweldige foto, helemaal top niets meer aan doen. De derde favoriet. (Hoewel er eerlijkheidshalve wel bij gezegd moet worden dat ze in februari hebben gedaan wat ze willen natuurlijk :D :D :D :D ). En uiteraard nog gefeliciteerd.
Noortje: mooie zonsondergang. helemaal niets mis mee.

Alles bij elkaar genomen gaat deze maand mijn stem naar CharlieScene.

gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor josti » za mei 14 2016 8:50 pm

Wat een thema! Ruimte voor iedereen om er het mooiste van te maken, maar ook een stuk moeilijker om daar een winnaar uit te kiezen omdat het bijna onmogelijk is om bijvoorbeeld een urbex te vergelijken met een landschap. Eigen voorkeuren voor het soort fotografie zal deze maand een rol gespeeld hebben en een rol spelen bij het beoordelen. Toch een poging om van elke foto iets te vinden en uiteindelijk de voor mij meest aansprekende te kiezen als winnaar.

Maribex: dit spreekt mij in ieder geval direct aan. Mooie kleuren en een minimalistische foto. Er blijft genoeg te raden over hoe de rest van de kikker eruit ziet. Een kanshebber.
Dwightjelee: daar heb je het al... urbex is niet echt mijn ding en het is moeilijk om er dan iets van te zeggen. Deze foto spreekt mij minder aan dan andere urbexfoto's die regelmatig op het forum verschijnen. Ik mis denk ik iets met het licht; het is vrij koel en wat warmer licht zou de foto voor mij meer sfeer geven.
jur001: leuk idee en knap uitgevoerd. Het geheel oogt vrij druk en komt op mij wat somber over. Het groen op de voorgrond maakt dat weer een beetje goed.
Sandor Gora: dierenfoto's is zeg maar niet echt mijn ding, maar bij deze kreeg ik toch een glimlach op de lippen. Vooral door de tekst op de hondenmand en dan die hond zo heerlijk aan het dromen. Mooi moment. Mooi standpunt en prettige kleuren. Jammer van de rechte (deurpost?) streep aan de rechterkant.
edrocket: een selfie maar dan anders. Zo heb ik ze ook van mezelf, maar dan 90 graden gedraaid en veel minder mooi. Knappe foto met de scherpte precies op de juiste plek en en door de liggende keuze heel boeiend. Je hebt de neiging om hem rechtop te zetten, maar dan verliest de foto zijn kracht.
ReinaB: leuke foto, maar ik denk dat er meer uit te halen is, hoewel ik daar zelf niet zo bedreven in ben. Ik heb het idee dat hij veel sprankelender kan. Het is mij nu wat te grijs/donker en te weinig zwart-wit. Hij staat volgens mij ook een klkein beetje scheef.
richhanz: sfeervolle foto in het ochtend- of avondlicht? Ik zou alleen wat meer bloesem en wat minder tak willen zien. Misschien heb je hem bewust wat zachter gehouden, maar ik denk dat hij met iets meer pit nog mooier wordt.
LJ-Jochem: prettige compositie en dito kleuren. Jammer alleen dat die boot niet recht bleef liggen :wink: . Fantastische foto waar in het draadje over de hele serie al genoeg over is gezegd. Tweede kanshebber.
Alex: een heerlijk lijnenspel. Je wordt er bijna duizelig van. Omdat er zoveel door elkaar loopt is het haast niet te zien hoe het in het echt zit. Knap gedaan. Waarschijnlijk heb je het bewust zo gedaan, maar ik zou de paal aan de rechterkant recht zetten om zo een rustiger -maar niet minder verwarrend- beeld te krijgen. Mijn derde kanshebber.
wiebeterpstra: ik vind deze wat druk in relatie tot het onderwerp. Als het om foto's van bloemen en planten gaat, vind ik ze het mooist als ze rustig zijn. Ik zou bijvoorbeeld aan de rechterkant het blad en de andere bloem(?) rechtsboven buiten beeld houden.
JDPix: fantastische duikvlucht van deze vliegende vrienden. Ik neem aan dat de foto gedraaid is, maar dat maakt dit beeld erg sterk. Goed gedaan!
EdEagle: deze bloem is rustiger dan die van Wiebe, maar toch spreekt hij mij niet zo aan. Scherptediepte is OK en het vignet vind ik ook passend. Waarschijnlijk had een kinderhand de foto voor mij sterker gemaakt. Gevoelsmatig past dat beter bij de tere bloem.
MarcoD750: mooi uitgevoerd typisch Hollands landschap. Mooi standpunt en goed lijnenspel. De lucht maakt de foto voor mij, hoewel ik het idee heb dat je die nog wat sprekender zou kunnen maken.
Josti: bij mijn eigen foto heb ik geprobeerd het tere van de orchidee te vangen en daarnaast het beschermende van de moeder over de twee babyvogeltjes. Uiteindelijk heb ik teveel series gemaakt en werd de keus welke ik zelf het mooist vond, moeilijk. Mevrouw Josti was het met Jurgen eens :wink:
Belinda: dit soort macro-opnames vind ik echt mooi. Ook deze; mooie lijnen en kleuren, rustig en de focus op de details. Ik mis alleen de scherpte op alle meeldraden en de stamper (stacken?). Vierde kanshebber.
a vgastel: mooie kattenfoto met een prettige kleurtoon. recht toe recht aan verder geen bijzonder foto voor mij. Kan mij voorstellen dat als het je eigen kat is, dat je hier enthousiast van wordt.
Charlie Scene: leuk idee om dit grote nieuws aan te kondigen. Knap gemaakt met oog voor detail, humor en een prima sfeer, maar persoonlijk wordt ik als (kersverse) opa blijer van het nieuws dan van de foto.
noortje53: prachtige sfeervolle zonsondergang waar ik warm van wordt. Mooie invoerende lijn en nog enkele details van de stuw in de verte. Bij mijn kanshebbers.

Vijf kanshebbers dus voor mij. Als ik ze nog eens bekijk, kies ik voor de foto van Maribex.

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » zo mei 15 2016 12:30 pm

Goed, mijn visie op de foto's wat natuurlijk subjectief is want we kijken allemaal anders.
Mijn stem ging al naar Charlie dus die staat vast. Superfoto.
Maar niettemin zaten er een heel aantal favorieten bij die je dan toch moet laten schieten vanwege een uiteindelijke keuze.

Maribex: je was de eerste die plaatste en ik vond het meteen een Favo!!
Compositie, spiegeling, kleuren, het klopt. Minimalisme, bijna abstract. Maar hebben we het hier over een kikker of over een krokodil? Ik denk het laatste.
Geniepig ligt hij volgens mij af te wachten tot hij de aanval kan inzetten. Verlos me: kikker of krok :D Favoriet!!
Dwightjelee Mooie foto. Maar ik mis de kleuren die bij een dergelijke foto horen. Er kan meer in deze foto. Kwestie van smaak, ik weet het.
Compositie prima, onderwerp prima, ik ken geen ander werk van je maar eerder commentaar op iets meer kleurdiepte onderschrijf ik dus. Verder prima foto.
Jur: Verrassende foto deze keer, ik vond hem leuk, compo had ik anders gedaan, iets minder druk, maar het is ook een foto van: je neemt het zoals het is, de foto wordt natuurlijk versterkt door de glazen bol, maar hier had ik dan een interessanter beeld in willen zien.
Sandor: Zoals gewoon een super huiselijke foto, die in de reeks kan van de huiselijke foto's. Ik vind het een vertederde foto waarbij het woord dream genoeg zegt, de hond is van de wereld, koppie buiten de mand. Kleur helemaal top. Zachte pastels, scherpte prachtig. Favo!!
Edrocket: zoals altijd een foto die me raakt. Prachtig (zelf) gedaan. Interessante zachte blik. Niet verticaal plaatsen. Dat doe ik wel met mijn hoofd. Favo!!!
Reina: Pracht foto van hoe het er aan toe gaat in een boerenbedrijf. De bewerking mag meer.(of heb je juist geen bewerking gedaan???). Ik mis het echt zwart witte dus er valt nog een wereld te winnen met deze foto. Hij zou bijna een Favo geweest zijn.
Richhanz: lente foto van bloesem. Met kunst licht schrijf je. Toch: ik mis een bepaalde lichtval of kleur, daardoor is het meer een registratie geworden, waar overigens niets mis mee hoeft te zijn.
Jochem: prachtfoto. Ik begrijp dat het je werk is. Zoals altijd een afgewerkte foto. Goed van Compo, licht, kleurgebruik. Ik word snel zeeziek dus ook nog eens een compliment dat je zo'n foto weet te maken. Favo!! Spannende strijd tussen jou en Charlie!!! bij gelijk eindigen wordt er voor jullie nog een tweede stemronde gedaan.
Alex: interessante foto, je blijft kijken hoe het zit, zo hebben we meer foto's van gezien van jou. De lijnen had ik rechtgezet, misschien zelfs links eraf gehaald en vierkant gemaakt. Ik weet het: kwestie van smaak. Toch, Favo!!!
Wiebeterpstra: Mooie foto(van camelia???) maar er kan hier meer uitgehaald worden. Durf te snijden. Compo kijkt niet lekker, scherpte zou ik graag anders gezien hebben.
Ik kan niet zien met welke lens je dit gedaan hebt, anders had ik waarschijnlijk nog een keer een rondje gedaan om de bloem voor een ander standpunt, maar moeilijk in te schatten of dit allemaal wel kon.
JDpix: minimalisme in de lucht:-)) Mooie foto die 2 duikende ganzen laat zien. Interessante compositie. Vraag: heb je diagonaal gefotografeerd om dit effect te krijgen?
Favo!!
EdEagle: Mooi licht op de tulp en een deel van je hand. Het was duidelijk dat je het tere licht op hand en tulp te zien moest zijn. Maar toch: hij bekoort me net niet vanwege de compo. Radicaal tot vierkant snijden??? Dus stuk van links af? Heb het net even geprobeerd. Succes verzekerd. Heb de witbalans ook aangepast en iets meer saturatie. Net geen favo!
Marco D750. Heerlijke Hollandse foto. Mooie wolkenlucht, helemaal niks mis mee. Compo goed, belichting prima, horizon scheelt 1 streep. Belachelijk weinig maar ik zie het. Tic van me ;-)
Josti: Een geliefd onderwerp en inderdaad: je kunt er vaak meer in zien dan alleen maar een leuk binnenwerkje. Ik heb ze ook vaak vereeuwigd. Zoals ze zeggen: kan zo aan de muur, maar met deze bloem is het moeilijk nieuwe perspectieven te vinden.
Belinda: Pracht macro, scherp en onscherp waar ik zelf erg van hou. Het binnenwerk mooi te zien. Kleuren prachtig. Favo!!!
AvGastel Boem: kwam ook binnen, ik houd erg van poezen, heb er 4 gehad en val nog steeds voor deze koppies. Mooie compo. Zoals altijd: de kat staat het gelaten toe. Echte katten eigenschap. :wink: Favo!!!
Charlie: Ik heb je al opgehemeld :D Dus het blijft kort nu. WINNAAR!!!
Noortje53: Het is een vluggertje geweest om toch een verse foto te plaatsen. Het had allemaal beter en mooier gekund. Ik hoop de volgende keer beter te presteren.

Op naar de volgende opdracht: De Lente!
Allemaal een fijne Pinksteren.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor ReinaB » zo mei 15 2016 6:15 pm

Noortje en Jur, heb wel nabewerkt, maar photoshop kent voor mij nog vele geheimen! Zie zelf ook wel dat er nog wat aan verbeterd kan worden, maar op dit moment mis ik de vaardigheden nog. Bedankt voor de kritieken, kan k weer verder mee!
Nikon D5300 met 18-105mm, 55-300mm en 40mm
ReinaB

Clublid
Berichten: 63


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor Mieke53 » zo mei 15 2016 6:41 pm

Dag Reina, ik zie dat je je foto's niet bewerkt wil hebben, toch biedt het soms voordelen om het wel te laten doen om te zien wat er in potentie aanwezig is in je foto.
Je hoeft overigens niet altijd na te bewerken behalve als je in RAW schiet.

Ik zou me er graag even op loslaten :-) tikkie meer licht en contrast, iets scherpte.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO apr. 2016, beoordeling foto's - "1 april, doe wat je wil"

Berichtdoor ReinaB » zo mei 15 2016 7:02 pm

Noortje, ga je gang, ben benieuwd!
Nikon D5300 met 18-105mm, 55-300mm en 40mm
ReinaB

Clublid
Berichten: 63


Locatie: Drenthe
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten