Maar vanaf 200mm met stafief is het toch nog een prima objectief....toch?Hans Braakhuis schreef:als de 70-300 nu nog gewoon in de winkel te koop is, verbaasd me dat, want dat ding is al tijden vervangen door de 70-300 met VR. Vorig jaar gingen de laatste oude 70-300 voor rond de 100 euro de winkel uit.
Met name vanaf 200 mm is de zoom bijna niet meer te gebruiken.
Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 - Opmerkingen graag
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik denk dat ze de laatsten gewoon niet kwijt raken, omdat de geïnteresseerden in die lens liever een goedkoper tweedehandsje nemen en de lens wordt regelmatig aangeboden, veel ontevreden gebruikers, denk ik.als de 70-300 nu nog gewoon in de winkel te koop is, verbaasd me dat,
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De eerste vier albums geschoten met de Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6
Klik hier
Dus alleen de eerste vier! 5e door iemand met de canon 70-300mm.
Laatste met de Tamron 17-55mm F/2.8 aan het expirimenteren geweest!
Moeilijk in de avond sportfoto's maken (ik zal ook ongetwijfeld iets niet goed doen, heb nog een hoop te leren
)
Gr: Michel
P.S, ik ga ook zeker sparen voor de 70-300VR versie!
Klik hier
Dus alleen de eerste vier! 5e door iemand met de canon 70-300mm.
Laatste met de Tamron 17-55mm F/2.8 aan het expirimenteren geweest!
Moeilijk in de avond sportfoto's maken (ik zal ook ongetwijfeld iets niet goed doen, heb nog een hoop te leren

Gr: Michel

P.S, ik ga ook zeker sparen voor de 70-300VR versie!

Paparazzi,paparazzi schreef:De kwaliteit van de 70-300 G kun je niet beoordelen op 'n internetplaatje van beperkte grootte. Haal 'n foto op 100% op je scherm en dan zie je het ontbreken van scherpte.
Ik begrijp dat een AF-S 70-300VR van betere kwaliteit, en scherpere foto's zal maken.
Hieronder een aantal foto's op orgineel formaat (onbewerkt, uit de hand)met de 70-300mm G objectief, ik vind ze toch wel scherp?
Wat kan ik dan wel niet voor scherpte verwachten van de AF-S 70-300 VR

Ik ben heel benieuwd wat jullie van de scherpte vinden

Foto1
Foto2
Foto3
Foto4
Groet: Michel
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Niet echt dramatisch slecht, maar heb je foto 3 al eens goed bekeken? Kijk eens naar de wit-zwart overgangen op bijvoorbeeld de stickers. Dat is wel erg veel CA! Ik weet dat je het veelal redelijk weg kan werken achteraf, maar ik heb ze liever gelijk zonder!
Er is meer dan pure scherpte alleen! Bokeh vind ik zelf bijvoorbeeld ook zeer belangrijk!
Er is meer dan pure scherpte alleen! Bokeh vind ik zelf bijvoorbeeld ook zeer belangrijk!