Nikon Coolpix s7000

Discussies over fotografie met de Coolpix camera's

Onderwerp:

Nikon Coolpix s7000

Berichtdoor ejmwout » do mei 19 2016 10:23 am

Hallo, Kan iemand mij helpen? Ben al jaren Nikon fan, doe het “echte werk “ met een D60 , maar voor Kleinkids / “zakwerk” heb ik altijd een klein cameraatje. De laatste was een coolpix 6500 en defect. Heb vorige week een Nikon Coolpix S7000 gekocht, maar met inzoomen is het niet wat ik gewend was van de 6500. Afstand bv.1,50 meter bij het inzoomen van een projekt, bloem, of bv tekst op Nikon doos, moet ik, na nog net niet het hele bereik van de optische zoom , enkele passen naar achteren lopen wil de camera het dan nog scherp kunnen stellen. Iemand ervaring mee ? bij de 6500 ging dat altijd radeloos, niks geen zelf verplaatsen, gewoon inzoomen en scherpe beelden. Ik hoor graag of ik spoken zie of dat er een totaal ander zoomsysteem ingebracht is in de S7000. Met vriendelijke groet, EJM Wout.
ejmwout

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Coolpix s7000

Berichtdoor motorhan » do mei 19 2016 12:43 pm

Scherpstelbereik


[G]: circa 30 cm tot oneindig. [T]: circa 2 m tot oneindig. Macro-stand: circa 1 cm (in de groothoekzoomstand) tot oneindig (alle afstanden gemeten vanaf het midden van de voorkant van het objectief)

Heb je hier iets aan, staat in de handleiding
Met vr gr,

Han
Gebruikersavatar
motorhan

Forumlid
Berichten: 279


Locatie: Cranendonck
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon Coolpix s7000

Berichtdoor gijs sandberg » do mei 19 2016 1:25 pm

Beste EJM,
Welkom.
Een algemene opmerking:
Bij eenzelfde beweging van de lens tov. de sensor, zal -bij een langer brandpunt- de kortst instelbare afstand langer zijn.
Soortgelijke effecten heb ik bij diverse kamera's inclusief Nikon Coolpixen ervaren.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon Coolpix s7000

Berichtdoor swart » di sep 26 2017 5:24 pm

Best clublid,

Ik heb net een Coolpix gekocht s7000. Er zit Wifi maar ik weet niet op welke manier ik dat kan gebruiken. Kun jij mij helpen.

Jan de swart Tilburg
swart

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Coolpix”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten