Sergio de Groot Escoda trad afgelopen woensdag 18 mei op in de Melkweg, Amsterdam ter gelegenheid van zijn afstuderen aan het Conservatorium van Amsterdam, samen met de bands Groa en Tyler Beaker
Ik had het genoegen ze te mogen fotograferen.
Geweldig om te zien en te horen hoe deze nieuwe generatie muzikanten weer eigen wegen zoekt en vindt.
D810 met Nikkor 24mm/1.4 en Nikkor 85mm/1.4
band: Groa (1 tm. 6)
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
band: Tyler Beaker (8 tm. 10)
8)
9)
10)
Voor meer foto's:
Sergio de Groot Escoda, Melkweg 2016
info:
https://www.facebook.com/events/182262578811603/
Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Onderwerp:
Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Marten, je plaatst niet vaak foto's maar als je het doet zijn ze meer dan ok zoals bij deze serie. Prima gebruik van de vaste brandpunten met goede standpunten en composities met als resultaat deze fijne sfeerbeelden.
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Klopt, Luc. Ik plaats niet vaak.
Het liefst plaats ik een serie van een bepaalde gebeurtenis, zodat er als het ware een beeldverhaal ontstaat. Maar dat doet zich niet zo vaak voor.
Dank voor jullie reacties.
Het liefst plaats ik een serie van een bepaalde gebeurtenis, zodat er als het ware een beeldverhaal ontstaat. Maar dat doet zich niet zo vaak voor.
Dank voor jullie reacties.
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
foto 1 is mooi belicht op het gezicht maar door de microfoon en het ruime beeldhoek gaat dit een beetje verloren.
foto 2 komt wat donker over en voor mij zit de drummer te ver om het onderwerp te zijn en de andere staan eigenlijk niet zo mooi in beeld, misschien een beetje een minder moment.
foto 3 ik zou er rechts en bovenaan wat afdoen, maar weer zit die micro te prominent in beeld.
foto 4 vind ik een zeer sterke met mooi licht en kleur en goeie compo
foto 5 hier zie wat te weinig op, deze had misschien wat ruimer gemogen
foto 6 mooi licht en goed scherp
foto 7 mooi die ene persoon geïsoleerd in het licht, komt een beetje onnatuurlijk over maar het stoort niet.
foto 8 ik zou een proberen om de drummer er helemaal af te krijgen.
foto 9 zie foto 8 maar ik vind dit een sterker moment
foto 10 een goede compo maar ik vind het een moeilijke op vlak van kleuren, daarom zou ik een Z-W overwegen.
foto 2 komt wat donker over en voor mij zit de drummer te ver om het onderwerp te zijn en de andere staan eigenlijk niet zo mooi in beeld, misschien een beetje een minder moment.
foto 3 ik zou er rechts en bovenaan wat afdoen, maar weer zit die micro te prominent in beeld.
foto 4 vind ik een zeer sterke met mooi licht en kleur en goeie compo
foto 5 hier zie wat te weinig op, deze had misschien wat ruimer gemogen
foto 6 mooi licht en goed scherp
foto 7 mooi die ene persoon geïsoleerd in het licht, komt een beetje onnatuurlijk over maar het stoort niet.
foto 8 ik zou een proberen om de drummer er helemaal af te krijgen.
foto 9 zie foto 8 maar ik vind dit een sterker moment
foto 10 een goede compo maar ik vind het een moeilijke op vlak van kleuren, daarom zou ik een Z-W overwegen.
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik werk over het algemeen met vast brandpunt objectieven. In een situatie als deze, waarbij ik geklemd sta tussen het podium en het publiek achter mij, zou een zoomobjectief handiger zijn geweest. Zoomen met je voeten is niet altijd mogelijk.
Ik kan dan in de nabewerking delen van het beeld gaan afsnijden (croppen) maar ik probeer dat altijd tot een minimum te beperken.
Sowieso handhaaf ik altijd de verhouding 24:36.
Dan staan er soms dingen in het beeld die als storend kunnen worden ervaren. Dat heeft ook wel weer iets moois: een vage microfoonstandaard of een drummer die er half op staat maken het beeld wat rauwer en dat vond ik wel passend bij dit onderwerp, waar het podium door alle apparatuur en bedrading toch al een redelijke chaos is. Zaken er afsnijden maakt het beeld weliswaar rustiger of evenwichtiger zo je wilt, maar het vermindert ook de hoeveelheid informatie.
Er zijn inderdaad beelden die het ook goed in zwart wit zouden doen, zoals je aangeeft.
Nogmaals, dank voor je suggesties!
Ik werk over het algemeen met vast brandpunt objectieven. In een situatie als deze, waarbij ik geklemd sta tussen het podium en het publiek achter mij, zou een zoomobjectief handiger zijn geweest. Zoomen met je voeten is niet altijd mogelijk.
Ik kan dan in de nabewerking delen van het beeld gaan afsnijden (croppen) maar ik probeer dat altijd tot een minimum te beperken.
Sowieso handhaaf ik altijd de verhouding 24:36.
Dan staan er soms dingen in het beeld die als storend kunnen worden ervaren. Dat heeft ook wel weer iets moois: een vage microfoonstandaard of een drummer die er half op staat maken het beeld wat rauwer en dat vond ik wel passend bij dit onderwerp, waar het podium door alle apparatuur en bedrading toch al een redelijke chaos is. Zaken er afsnijden maakt het beeld weliswaar rustiger of evenwichtiger zo je wilt, maar het vermindert ook de hoeveelheid informatie.
Er zijn inderdaad beelden die het ook goed in zwart wit zouden doen, zoals je aangeeft.
Nogmaals, dank voor je suggesties!
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Met.plezier naar gekeken
Die 24mm 1:4 is toch echt een prachtig objectief
Dank voor het plaatsen
Die 24mm 1:4 is toch echt een prachtig objectief
Dank voor het plaatsen
Onderwerp:
Re: Sergio de Groot Escoda - Melkweg Amsterdam
Het is zeker een prachtig objectief, die 24mm/1.4. Mijn favoriet.
Graag gedaan Peter.
Graag gedaan Peter.
Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten