Goed plan Ralph! Heb in de duinen al diverse viervlekken gezien en heel wat lantaarntjes, mss vanmiddag weer eens tijd om er met de camera heen te gaan. Wordt vervolgd...
Geen bijzondere soort, in tegendeel, maar toch een juweeltje. Zeker gezien door een macrolens. Eentje van het begin van deze maand. Hopelijk binnenkort meer recentelijks.
@ Ralph, goed initiatief en mooie platen. @ Frans, de foto is een beetje druk door de blaadjes op de voorgrond, van de andere kant genomen was het misschien rustiger geweest?
Groeten - Arend / flickr "Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Bedankt Frans en dat is een goede vraag en uiteindelijk een persoonlijke keuze. Ik ben benieuwd naar jouw volgende juffertje.
Groeten - Arend / flickr "Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
@Frans: Jammer van het blad die voor de juffer langs gaat, drukkere foto kan idd wel mooi zijn, maar zoals ArendV zegt is dat ook een persoonlijke smaak @ArendV: Mooi dat je de onderste krans bloemen mee hebt gefotografeerd, geeft net dat beetje extra.
Even een antwoordje: ja dat is wel mijn gebruikelijke manier van fotograferen, het bewust bepalen van het scherpstelpunt. Bij insecten (en vaak ook bij andere dieren) kies ik dan voor een scherp oog, zoals veel andere fotografen dat ook graag doen. Hoewel geslaagde uitzonderingen ook legio te vinden zijn hoor.
Vanavond nog even in het laatste zonnetje naar de juffertjes geweest (wederom niet 1 libel gezien!?) Statief mee in een poging e.e.a. zo scherp mogelijk te houden. Hieronder de schrale oogst.