Recent werd ik uitgenodigd om een concert van Orkest Zuid te fotograferen in het Frits Philips te Eindhoven. Probleem: Ik had nog nooit een concert gefotografeerd, laat staan klassiek. Ik wilde de boel niet verstoren en heb dus advies ingewonnen in een
ander draadje. Met enige zenuwen aan de klus begonnen die best lastig bleek. Weinig licht en weinig mogelijkheden om me te verplaatsen, slechts 10 minuten op het podium tijdens het inspelen. Oftewel, het moest in één keer goed. Ik zie genoeg ruimte voor verbetering (qua timing en gekozen posities/compositie) maar desondanks ben ik zeer tevreden. Het orkest ook, alle foto's zijn geschikt bevonden voor publicatie.
Ik plaats ze hier omdat ernaar gevraagd is in het andere draadje. Tegen de gewoonte in zijn dit er vrij veel; ik wilde namelijk niet een losse set mooie foto's plaatsen die eruit springen, maar proberen het 'verhaal' van het concert weer te geven. Het zijn dus niet altijd de beste foto's uit de series, maar dit is denk ik een aardige weergave.
Dus, in 4 fotoseries:
Orkest zuid met "
Adventures of Don Juan, Till Eulenspiegel & More":
Stemmen & inspelen
1. Voorbereiding
2.
3. Nog even de bladmuziek organiseren
4.
5.
6.
7. In afwachting van de dirigent...