D500

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor dutchNNphoto » wo jun 08 2016 1:27 pm

Beste allemaal,

sinds vandaag ook in het gelukkige bezit van de MB-D17 (werkt niet met 'nep' en-el15, wel met de 'nep' en-el18) maar ik krijg het niet voor elkaar om de knoppen toe te wijzen.
Op de camera gebruik ik de af-on knop op de achterzijde van de camera, in het menu kan ik voor die knop op de grip ook die functie geven "knop gebruiken als die op de camera" echter ik kan de keuze niet bevestigen met de OK knop of de centrale knop van de multiselector.
En onder de ontspanknop van de grip zit een fn-knop (ongeveer waar op de camera de ISO knop zit), maar de keuze ISO is niet voorzien in het cameramenu. Iemand enig idee hoe ik de FN knop op de grip kan toewijzen aan de ISO keuze?

Mvg
Nico
Door het NAS ondertussen in het gelukkige bezit van een D300, D800 en D500 en glaswerk van 24 tot 500mm (uit te breiden met een tc 1.4/1.7/2.0) en ondertussen een Z9
dutchNNphoto

Clublid
Berichten: 59


Locatie: Houten (Utr)

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor gijs sandberg » wo jun 08 2016 1:36 pm

Nico,
Even zonder zelf te graven in de pdf's
Sommige zaken staan alleen toegelicht in de (in het engels) Menu-Guide, een aparte PDF.
Zaken mbt de grip wellicht alleen in de handleiding daarvan.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor dutchNNphoto » wo jun 08 2016 2:05 pm

Ik hoopte eigenlijk op ervaringsdeskundige.
De papieren handleiding die is meegeleverd met de grip biedt inderdaad geen soelaas. Dus gezocht op de Nikon-site, daar staat (zowel op de Nederlandse als de Engelse site) alleen een versie met verschillende talen zoals Swahilies, Chinees, Japans en Portugees (geen van alle beheers ik), Engels en wat Duits dan weer wel maar die staan niet op de site.
Over het algemeen werkt Nikon best intuïtief (gewoon bevestigen met de OK-knop) alleen nu niet, of ik doe het natuurlijk gewoon niet goed.
Iemand ervaring?

Nico

PS thnx Gijs
Door het NAS ondertussen in het gelukkige bezit van een D300, D800 en D500 en glaswerk van 24 tot 500mm (uit te breiden met een tc 1.4/1.7/2.0) en ondertussen een Z9
dutchNNphoto

Clublid
Berichten: 59


Locatie: Houten (Utr)

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Jur » wo jun 08 2016 2:11 pm

dutchNNphoto schreef:En onder de ontspanknop van de grip zit een fn-knop (ongeveer waar op de camera de ISO knop zit), maar de keuze ISO is niet voorzien in het cameramenu. Iemand enig idee hoe ik de FN knop op de grip kan toewijzen aan de ISO keuze?


Ref. pag. 117 D500 Menugids
Persoonlijke instelling f10: Kies FN-knop + draaischijven en selecteer ISO-gevoeligheid.

Waarschijnlijk moet je de keuze bevestigen door te drukken op de centrale knop van de multi-selector.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor dutchNNphoto » wo jun 08 2016 2:52 pm

Beste Jur,

truuk gelukt. Ik zat voor mijn instelling 1 balkje hoger, en die ging niet lukken. 2de veld deed het wel, optie ISO stond vermeld en bevestigd met de centrale knop van de multiselector. (alleen die pagina 117 ging niet lukken, is pagina 303 geworden)
Hartelijk bedankt
mvg
Nico
Door het NAS ondertussen in het gelukkige bezit van een D300, D800 en D500 en glaswerk van 24 tot 500mm (uit te breiden met een tc 1.4/1.7/2.0) en ondertussen een Z9
dutchNNphoto

Clublid
Berichten: 59


Locatie: Houten (Utr)

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Jur » wo jun 08 2016 3:03 pm

Beste Nico,
Graag gedaan.
mvg.

Download Menugids D500 NL
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor arjan916 » za jun 11 2016 10:37 am

Bij wie is het gelukt om de D500 met Snapbridge te koppelen aan een Samsung S5 mini?

Bij mij is 't (nog) niet gelukt, beide apparaten zien elkaar wel, maar kunnen niet communiceren is de melding.
De cameranaam verschijnt wel op de telefoon, maar als ik m wil koppelen verschijnt het benodigde scherm om je wachtwoord in te voeren niet.

Betreft
Snapbridge app versie 1.0.1
Samsung S5 mini, Android 5.1.1
Nikon D500 met recent uitgevoerde firmware update 0101

Alle tips zijn welkom.
(inmiddels de vraag ook gesteld bij Nikon Support, zodra reactie volgt hier de info)
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Ericb » za jun 11 2016 11:42 am

Mijn Samsung S7 werkt wel(mijn oudere Sony Z1 compact ook). Ik vermoed dat het aan de Android versie ligt.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor jan » za jun 11 2016 3:17 pm

@arjan916
Ik lees dat minimaal Android 4.4 en hoger is vereist. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gelezen :wink:

Maar verderop, bij systeemvereisten,staat iets anders:

Opmerkingen
- Opmerking 1: Het uploaden van foto's naar NIKON IMAGE SPACE vereist een Nikon-ID.
- Gebruikers kunnen zich met behulp van deze app aanmelden voor een Nikon-ID.
- Schakel Bluetooth en Wi-Fi in bij het gebruik van deze app.
- Op afstand films opnemen wordt niet ondersteund.
- Films kunnen worden gedownload door Wi-Fi in te schakelen en de bestanden handmatig te selecteren. Downloaden is niet beschikbaar voor AVI-bestanden.
- De app kan slechts met één camera per keer verbinding maken.
- Schakel NFC op het smartapparaat in voordat u de app probeert te starten of te verbinden via NFC.
- De app werkt mogelijk niet zoals verwacht, afhankelijk van uw omgeving en de netwerkomstandigheden.
- Bij gebruik op apparaten die niet zijn getest en goedgekeurd voor gebruik, kan de app onstabiel worden of werken sommige functies mogelijk niet zoals verwacht.
- Een smartapparaat met een schermresolutie van WVGA (960 × 540 pixels) of hoger is vereist.
- De app kan niet worden gebruikt om films te bekijken. Gebruik een app voor het bekijken van films.
- De app vereist 100 MB of meer aan vrij geheugen op het smartapparaat.
- Apparaten met een Intel Atom CPU worden niet ondersteund.

De app gebruiken
Gebruik voor meer informatie de app-optie “Instructie” (online help).

Systeemvereisten
Android 5.0 of hoger of 6.0.1 of hoger
Een apparaat met Bluetooth 4.0 of hoger (d.w.z. een apparaat dat Bluetooth Low Energy ondersteunt) is vereist.

Smartapparaten die zijn getest en goedgekeurd voor gebruik vanaf april 2016
Samsung
Galaxy S5(v.5.0.0)
Galaxy S4(v.5.0.1)
Galaxy S6 Edge(v.5.0.2)
Google
Nexus 7 2013 Wi-Fi(v.5.1.1)
Nexus 6(v.6.0.1)
Nexus 5(v.6.0.1)
Nexus 4(v.5.1.1)
Nexus 5X(v.6.0.1)
Nexus 6P(v.6.0.1)
SONY
Xperia Z4(v.5.0.2)
Xperia Z5(v.5.1.1)
Xiaomi
Mi 4i(v.5.0.2 MIUI6.6.6.0)


Opmerkingen
Android en Google Play zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Google Inc. Alle andere handelsnamen vermeld in deze handleiding zijn de handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.
Laatst gewijzigd door jan op za jun 11 2016 3:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor arjan916 » za jun 11 2016 3:20 pm

arjan916 schreef:Android 5.1.1

jan schreef:@arjan916
Ik lees dat minimaal Android 4.4 en hoger is vereist. Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al gelezen :wink:


is 4.4 dan nieuwer?
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor jan » za jun 11 2016 3:26 pm

arjan916 schreef: is 4.4 dan nieuwer?

Dat niet maar het is vreemd dat men eerst over 4.4 spreekt, later bij systeemvereisten 5.0 of hoger.
Kortom verwarring alom, maar in het lijstje goedgekeurde apparaten staat de S5 wel maar niet de S5 mini. Wellicht zit daar het probleem.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4306


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor arjan916 » za jun 11 2016 5:49 pm

jan schreef:...in het lijstje goedgekeurde apparaten staat de S5 wel maar niet de S5 mini. Wellicht zit daar het probleem.

Dat vermoed ik ook Jan, ik wacht geduldig het bericht via Nikon Support af, bedankt.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl
arjan916

Clublid
Berichten: 260


Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Tip: D500 focus-trap set-up

Berichtdoor Jur » do jul 21 2016 10:56 am

Voor de bezitters van een D500 is deze tip van Jason Odell wellicht interessant.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor WGF » wo jul 27 2016 10:29 am

Sinds gisteren trotse bezitter van de D500 omdat mij D300 na een val te kostbaar werd om te repareren. Ben bezig met het boekje door te nemen maar wat een opties heeft deze gigant. Nu nog even hier de ervaringen doornemen in de topics en het gaat helemaal goed komen.
D500 - Lexar SDHC UHS-I 633x 32Gb - Nikkor AF28mm 1:2.8D - Nikkor AF50mm 1:1.8 D - Nikon 85mm 1:1.8D - Tamron AFSP 28-75mm f/2.8 XRDiLDAsf.IF - Tokina SD 12-24 F4 (IF)DX - Sigma 70-300 1:4,0-5,6 DG - SB800 - D70s met Nikkor AF-S DX ED 18-55 1:3,5-5,6 G
WGF

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D500

Berichtdoor Ericb » vr aug 05 2016 10:26 pm

Zojuist een Meike grip inclusief afstandsbediening voor 80 euro besteld. Ik ben benieuwd, de miskoop van het jaar zal het in ieder geval niet worden :-)
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ericb

Clublid
Berichten: 799


Locatie: Nieuwegein
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten