D800E en problemen met CF kaarten

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » za jul 02 2016 5:21 pm

NIkoniers, ik ben sinds kort in bezit van een D800E. Het was even wennen na een D7200 maar dat was snel gedaan.
In eerst instantie gebruikte ik de SD kaarten en ook dat was geen probleem. Totdat ik een test over het wegschrijven uit de buffer las en dit probeerde.
Er paste makkelijk 17 foto's (Raw) in de buffer maar dan was het echt even geduld hebben. Er moesten dus snellere kaarten komen! Sd en CF.
Volgens de testen was de SD Scandisk Extreme Pro 95mbs 32GB en de CF Lexar Professional 160mbs 32Gb goede snelle keuzes.
De sd kaarten kwamen eerder binnen en die leverde geen problemen op.
Na het plaatsen van de CF kaart blijft het "toegang lampje geheugen kaart" snel knipperen! Pa na het verwijderen van de accu gaat het uit.
Ook een nieuwe CF kaart Scandisk Extreme Pro 160mbs 32Gb heeft het zelfde probleem. :crazy:

Is er iemand die dit probleem herkent? :?: :?: Zijn de kaarten te snel?

Afbeelding
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor JaapV » zo jul 03 2016 12:10 am

Ron, pag 435 van de handleiding zegt dat "Type II" CF kaarten niet worden ondersteund.
Misschien ligt het daar aan?

Ik gebruik in mijn D800 trouwens al enkele jaren een "Lexar Professional 800x" 32GB UDMA7 CF kaart.
Staat niet in jouw rijtje en ook niet in de handleiding, maar functioneert uitstekend... :crazy:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Gebruikersavatar
JaapV

Clublid
Berichten: 5194


Locatie: Oud-Beijerland
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Kees H » zo jul 03 2016 12:35 am

ook hier tevreden gebruiker van CF Lexar Pro 800x en 1066x 64GB in de D800/810
SDHC Lexar Pro 600x 32GB en Toshiba Exceria type 1 32GB r95/w90 mb/s en Sandisk Extreme Pro 32GB SDHC 95mb/s ook zonder problemen
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI


https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Gebruikersavatar
Kees H

Clublid
Berichten: 2308


Locatie: Oss
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 6:58 am

@Jaap & Kees, herkennen julie het probleem wel :?: Ik ga nog 1 keer de Lexar Professional 800x" 32GB UDMA7 CF kaart proberen en hopen dat deze wel werkt. Dan weet ik dat het probleem niet in de camera zit. Mochten deze ook niet werken dan ga ik terug naar de leverancier. Ik heb immers een jaar garantie.. :think:
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Jur » zo jul 03 2016 9:47 am

@JaapV
"Type II" CF kaarten zijn dikker en passen niet eens in D800/D810 camera's. KLIK

Ik werk met mijn D800 en D810 meestal met Sandisk Extreme 32Gb 120mb/s CF kaarten. Absoluut probleemloos en meer dan snel genoeg, ook bij series met tot 6 beelden/sec in RAW.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor a90 » zo jul 03 2016 10:13 am

Werkt het CF slot in de camera wel goed ? heb je bv. eens een klein en wat ouder kaartje geprobeerd of zijn dit de enige CF kaartjes die je hebt ?

Kijk anders eens of alle pinnen in de camera wel in orde zijn. Het komt niet heel vaak voor maar een verbogen of afgebroken pinnetje kan zorgen voor vreemde storingen.

Afbeelding

Afbeelding

Het komt soms voor met de oa. D800, maar in de afgelopen 10 jaar dat ik met CF werk heb ik het nog nooit gehad.

https://www.flickr.com/groups/1567431@N ... 872057745/

http://www.dvinfo.net/forum/nikon-photo ... t-pin.html
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 12:42 pm

@A90 ik heb nog geen andere kaarten geprobeerd buiten deze 2. Maar ik heb de camera 2e hands gekocht en er zou dus eerder iets mee gedaan kunnen zijn. Toch verwacht ik dat hij dan een foutmelding zou geven. Maar ik ga even kijken of ik iets kan zien.
Bedankt voor de tip
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 4:00 pm

@A90, het is erg slecht te zien maar met een loep lukt het om de pinnen te zien. In de midden is alles goed maar aan de beide zijkanten zie ik misschien iets vreemd.
Ik heb alleen geen duidelijke foto hoe het er uit zou moeten zien. Is zo'n foto te vinden op het internet? Ik kijk natuurlijk bovenop de pinnen.
Als ik de artikelen lees dan praten ze over een foutmelding en die krijg ik niet!

ik ga wel even zoeken. Anders probeer ik de andere kaarten morgen even en als die niet werken ga ik terug naar Alkmaar.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Gerdje » zo jul 03 2016 4:21 pm

http://www.pbase.com/image/136958450
Deze is een complete met middelste gebogen .
Hoop dat er niet één ontbreekt ook natuurlijk .
Gerdje

Forumlid
Berichten: 46


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 4:34 pm

@Gerdje, als ik alle vijftig pinnen moet hebben lijkt het net of ik er 1 mis helemaal aan de rechterkant. Maar het zou ook gzichtsbedrog kunnen zijn
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor a90 » zo jul 03 2016 4:44 pm

Beste Ron, het is inderdaad slecht te zien, misschien een loupe met een lampje erin?

De directe foutmelding zal komen wanneer er kortsluiting is (2 pinnetjes tegen elkaar) of wanneer van de 50 pinnetjes er eentje niet op zijn plaats zit. Echter in het laatste geval, als er dus geen sprake is van directe kortsluiting en zal er pas een storing optreden als het kaartje met 49 ipv. 50 pinnen door de camera niet wordt herkend.

Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 5:08 pm

@Michel, dat is inderdaad mogelijk. Een dezer dagen komen de andere kaarten binnen en zal ik hem nog een keer proberen.werkt het niet ga ik terug naar de leverancier. Volgende week ook even testen of deze camera last heeft van het focus probleem als je de linker focus punten gebruikt. Dan kunnen ze daar ook direct naar kijken
Laatst gewijzigd door Ron Stuveling op zo jul 03 2016 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor ATOR » zo jul 03 2016 5:21 pm

Dit is een foto van mijn D800E CF slot, je kunt op de link er onder klikken voor de grote versie. Het zijn 50 pinnetjes.

Afbeelding

D800E CF slot (grote versie)
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 03 2016 5:49 pm

@Ator, bedankt voor de duidelijke foto. Als ik het vergelijk dan is mijn pinnetje rechts onder verbogen. Daar zit dus het probleem denk ik. Bedankt en ik hou jullie op de hoogte van de voortgang.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » ma jul 04 2016 6:25 pm

Ik heb gebeld met cameraland.nl en die hebben aangeven dat ik even langs moet komen in Alkmaar.
Ik probeer dat morgenmiddag te doen.
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten