Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor vinkie » zo jul 10 2016 11:53 am

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een camera rugzak die voldoet aan de cabine eisen van de luchtvaartmaatschappijen en die een Sigma 500mm 4.5 kan opbergen.

De Sigma 500mm heeft een eigentas maar we willen de hoeveelheid handbagage zoveel mogelijk beperken tot 2 tassen.

Wij hebben al een Lowepro Rover AW II daar past de objectief in maar biedt te weinig bescherming.

Tevens bezitten we de Caselogic SLRC-206 waar hij net niet in past.

Wij hebben meerdere camera's en objectieven die mee op reis moeten.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie hulp
Nikon Z6II,D500,D7000, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 AF-S DX VR ED,Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED,Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II Nano,Nikkor AF-S 200-500mm f/5.6E ED VR,Nikkor AF-S 50mm 1.8G,Sigma 500mm f4.5,Sigma 17-50MM F/2.8 EX DC OS HSM
Gebruikersavatar
vinkie

Clublid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor JvdKooij » zo jul 10 2016 12:13 pm

voldoet aan de eisen voor handbagage is sterk afhankelijk van welke maatschappij je gebruikt.

ik gebruik zelf een Lowepro runner 450 aw en ik neem dat de lens daar ook wel inpast.
Maar ik begrijp niet zog goed waarom die Rover aw niet genoeg bescherming bied, je houd die tas toch zelf bij je als handbagage, gewoon rustig en voorzichtig mee doen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor vinkie » zo jul 10 2016 12:30 pm

@JvdKooij:

Het betreft vliegtuigmaatschappijen die oa op Zuid Afrika vliegen.

De Lowepro Rover AW II biedt te weinig ondersteuning omdat deze geen harde case heeft zoals de Caselogic deze wel heeft, de Lowepro is te zacht en de Sigma is net iets te duur om risico op beschadigingen te nemen.
Nikon Z6II,D500,D7000, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 AF-S DX VR ED,Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED,Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II Nano,Nikkor AF-S 200-500mm f/5.6E ED VR,Nikkor AF-S 50mm 1.8G,Sigma 500mm f4.5,Sigma 17-50MM F/2.8 EX DC OS HSM
Gebruikersavatar
vinkie

Clublid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor AlexB » wo jul 13 2016 2:33 pm

Wij gebruiken een Tamrac 5793 voor 600/4 met body. Dan is ie ook echt vol. Daarnaast een andere body en 400/3.5 plus wat ander fotospul/lenzen, converters en iPad in een andere fotorugzak. Bevalt goed. Nooit problemen gehad dat het te groot (alles past binnen de internationale normen) of te zwaar (daar zouden ze een punt kunnen hebben :D ) zou zijn. Voor die intercontinentale vlucht hoef je sowieso niet bang te zijn. Enige probleem wat je zou kunnen hebben is vluchten met prijsvechters, zowel in Afrika als in Europa. Want die hanteren nogal eens andere regels en handhaven die ook. Of met wat kleinere vliegtuigen waar de ruimte in de overhead bins niet groot genoeg is. Zeg maar Eurowing vanaf Dusseldorf naar Frankfurt oid, Dan moet je wat grotere handbagage bij het instappen afgeven. Maar dan kan een praatje met een stewardess nog wonderen doen.

En wat bescherming betreft, even opletten als de dans om overhead bin ruimte aan de gang is. Tijdens de vlucht zelf kan er weinig verkeerd gaan. Wel weer iets om naar uit te kijken dat gesleep met die spullen :?
Gebruikersavatar
AlexB

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor ReneG » wo jul 13 2016 3:46 pm

ThinkTank Glass Taxi of Glass Limousine? Speciaal gemaakt voor camera's met groot glas en volgens mij past de eerste eigenlijk altijd wel als ruimbagage.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor JurjenF » wo jul 13 2016 7:29 pm

Heb het in een ander draadje al eens aangegeven : ik vervoer mijn rugzak in een hardshell koffer als handbagage. Vlieg meestal BA en daar mag je handbagage zoveel wegen als je hem zelf in de opbergruimte kan plaatsen. zo vrvoer ik wel mijn 50-150 of 120-400 los in de eigen tas in die koffer. nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor vinkie » vr jul 15 2016 3:17 pm

@AlexB: de Tamrac 5793, lijkt wel op de soort camerarugzak die wij zoeken omdat het ook gebruikt moet worden tijdens wandeltochten zoals oa in de Eifel en de Bayerische Wald. Alleen blijkt deze uit de collectie te zijn gehaald.
Ik heb een andere gevonden die erop lijkt de Tamrac Anvil Super 25 is dit de opvolger van de Tamrac 5793?

Bedankt voor de reacties tot op heden.
Nikon Z6II,D500,D7000, Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6 AF-S DX VR ED,Nikkor 18-135mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED,Nikkor AF-S 70-200 mm f/2.8G ED VR II Nano,Nikkor AF-S 200-500mm f/5.6E ED VR,Nikkor AF-S 50mm 1.8G,Sigma 500mm f4.5,Sigma 17-50MM F/2.8 EX DC OS HSM
Gebruikersavatar
vinkie

Clublid
Berichten: 36


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor AlexB » vr jul 15 2016 4:03 pm

@Vinkie, ziet er inderdaad naar uit dat de 5793 vervangen is door de Anvil Super 25. De 600 met een body past er net in. Beetje duwen, dat dan weer wel :) Wij lopen er alleen mee op luchthavens, dus comfort was niet heel erg belangrijk. Als je er echt mee gaat lopen zou ik hetzelfde doen als met het uitkiezen van een goede rugzak, dus toch ergens uitproberen. Met spullen erin. Wij hebben deze alleen maar genomen omdat het betaalbare goede bescherming bood.
Gebruikersavatar
AlexB

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Camera rugzak voor Sigma 500mm 4.5 voor als cabinebagage

Berichtdoor Michele » vr jul 22 2016 11:27 pm

gewoon in een iata-formaat rolkoffer stoppen. Dat scheelt n hoop gezeur aan de balie en de gate.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten