Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd

Onderwerp:

Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Richard » do jul 14 2016 7:25 pm

https://tweakers.net/reviews/4731/all/f ... onten.html

Volg Tweakers via Facebook. Heb vandaag 2 zeilpakken gekocht; 1 voor dochterlief en een voor mezelf. Dus voorlopig weer sparen :|
Met vriendelijke groet,

Richard
Online
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3580


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor oud0001 » vr jul 15 2016 12:33 am

Volgens mij heb je er niets aan omdat het een bèta versie is en die dus met die software nooit in de winkel zal komen. Er kan nog te veel veranderen.
oud0001



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Michele » vr jul 22 2016 10:27 pm

Tuurlijk.. de uiteindelijke versie is een stuk beroerder dan de journalisten-testmule. Da's altijd zo. Anders blijft er niets te zeuren over namelijk voor de mensen die zo'n ding op basis van lovende kritieken gekocht hebben. Is een typisch fabrikantendingetje: "lets make a mule that pelforms pelfect!" "good idea, and then intloduce a leally shitty camela so that evelybody has something to wlite on ze intelnet". Uiteraard heb je niets aan de eerste testresultaten. Stel je voor zeg...
Het feit dat 't een beta is wil niet zeggen dat 't resultaat dus niet serieus genomen kan worden. Je dient alleen te bedenken dat er nog gesleuteld wordt aan de prestaties en dat het wellicht zelfs nog beter wordt.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor oud0001 » vr jul 22 2016 10:52 pm

Zoals je zelf al zegt. Het eindproduct zal anders zijn, mogelijk zelfs beter maar dat hoeft niet.
oud0001



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Michele » vr jul 22 2016 11:10 pm

en dus is het nuttig om op te merken dat je niets hebt aan een test van een betaversie? Geef dan gewoon geen commentaar....
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor oud0001 » vr jul 22 2016 11:28 pm

Ja zeker is het nuttig om dat op te merken. Het zou zelfs nog al aso van me zijn dat niet te doen.
Mensen zijn te impulsief geworden. Feit is dat de software anders gaat worden. Hoe weet enkel Fuji. Dat moet je wel weten voordat je iets besteld wat idd kan gaan tegenvallen. Wat als de ruis prestaties net iets minder gaan worden t.b.v. de snelheid?
Als de ruis voor je belangrijk is zul je teleurgesteld raken. Als snelheid belangrijker voor je is zul je happy zijn, maar je kunt niet selecteren op de functies en specificaties, want die zijn nog niet helemaal zeker. Hoogstens op verwachtingen en die kunnen teleurgesteld worden. Dat is een feit.

De functie van deze pre productie is reclame. Als het puur om testen zou gaan hadden ze er veel minder nodig en zou niemand er van weten behalve de testers. De zogenaamde X fotografen prijzen het product wel aan. Gratis mondreclame. Dat is een slimme zet van Fuji. Daarbij mag je bij een product van 1700 euro wel wat kritischer zijn dan bij een pak koekjes van 2 euro. Ik wacht september wel eerst eens af. En dan nog.
oud0001



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Flandria » za jul 23 2016 5:03 pm

Mensen zijn te impulsief geworden.


Wat maakt jou de expert?
Lees jezelf eens terug op alles wat je schrijft, idem je Facebook pagina....overal beren op de weg en azijnpisserij.
Laat die camera gewoon komen en we testen 'm zelf allemaal zelf wel. Komt echt wel goed.
Flandria



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor oud0001 » za jul 23 2016 7:50 pm

Waarom moet iemand een expert zijn om een logisch feit weer te kunnen geven? Omdat jij dat vindt? Poe poe.

Toon toch gewoon ff mijn ongelijk aan en weerleg het met de feiten. Dan wordt ik pas echt stil.

Je zoekt nu dus zelfs op mijn FB pagina? Gaat dat niet een beetje te ver?
Moet ik me nu vereerd voelen of eerder gestalkt?
Ik ga het maar triest vinden. :(
oud0001



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Patrick » za jul 23 2016 7:58 pm

Jij wordt toch nooit stil Tuihanti...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Peter » za jul 23 2016 8:15 pm

Aan allen

Zullen we het persoonlijke deel van deze discussie maar achterwege laten, dank
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7766


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Michele » zo jul 24 2016 2:55 am

Tuihanti schreef:Feit is dat de software anders gaat worden. Hoe weet enkel Fuji. Dat moet je wel weten voordat je iets besteld wat idd kan gaan tegenvallen. Wat als de ruis prestaties net iets minder gaan worden t.b.v. de snelheid?
Als de ruis voor je belangrijk is zul je teleurgesteld raken. Als snelheid belangrijker voor je is zul je happy zijn, maar je kunt niet selecteren op de functies en specificaties, want die zijn nog niet helemaal zeker. Hoogstens op verwachtingen en die kunnen teleurgesteld worden. Dat is een feit.
Feit is dat de software anders gaat worden....?? En de functies en specs zijn nog helemaal niet zeker? Dat zijn geen feiten, maar aannames jouwerzijds. Fuji geeft alleen aan dat de beeldkwaliteit nog niet definitief is op het moment van de pre-sample test van Tweakers. Dat kan betekenen dat er nog aan gesleuteld gaat worden, maar het kan ook zijn dat ondertussen (ding ligt over 2 maanden in de winkel) de beeldkwaliteit die getest is door tweakers als definitief afgevinkt is in Japan. Die kans is vrij groot want anders laat je journalisten niet met een beta spelen. En zeker niet Tweakers, want die site heeft veel te veel invloed. Dat kan helemaal verkeerd uitpakken als ze wat te mekkeren hebben.

Tuihanti schreef:De functie van deze pre productie is reclame. Als het puur om testen zou gaan hadden ze er veel minder nodig en zou niemand er van weten behalve de testers.
Prettig dat je d'r even op wijst dat het testen van nieuwe camera's door journalisten nutteloos is en alleen als reclame dient, en dat Fuji helemaal niet zoveel camera's nodig heeft voor tests en ook niemand hoeft te weten behalve de testers hoe ze presteren. Weet je eigenlijk hoeveel testcamera's er uitgezet zijn onder de pers? Zo niet, geef dan ook niet aan dat er minder nodig zijn. En waarom verwar je R&D tests eigenlijk met journalistiek tests? De Tweakers test is geen Fuji R&D infoprojectje maar een test die de lezer informeert hoe die nieuwe camera presteert. Journalistiek, geen R&D (hoewel Fuji, net als Panasonic, wel degelijk heeeel goed luistert naar kritiek van journalisten bij het ontwikkelen van hun producten).

Tuihanti schreef:De zogenaamde X fotografen prijzen het product wel aan. Gratis mondreclame. Dat is een slimme zet van Fuji. Daarbij mag je bij een product van 1700 euro wel wat kritischer zijn dan bij een pak koekjes van 2 euro. Ik wacht september wel eerst eens af. En dan nog.
Ach, ja... al die Fuji X-fotografen die die camera's afgelopen twee-drie maanden ingezet hebben in hun werk om de bugs eruit te krijgen zijn inderdaad onbetrouwbaar want het zijn maar zogenaamde fotografen. Inside info: ze bestaan inderdaad niet, en werken eigenlijk op Pentax (niet verder vertellen hoor!). Wat een onzin man... Die Fuji fotografen bestaan wel degelijk en zijn geen zogenaamde fotografen maar hele echte. En ze werken nog met die Fuji camera's ook. En ja, ze prijzen het ding aan na enkele maanden intensief gebruik en terugkoppelen van ervaringen aan de fabriek. Net zoals de Nikon / Canon / Pentax / Olympus / Leica / Panasonic ambassadeurs dat doen. Common use in cameraland. En wat is daar mis mee? Je moet wel je brood met zo'n ding verdienen en dan wil je zeker weten dat 't werkt. Een professional gebruikt geen spul waarmee hij het risico loopt klanten te verliezen omdat het niet werkt in de praktijk. Als iets bagger is ga je er geen promotie voor maken. Slecht voor je imago.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com
Gebruikersavatar
Michele

Forumlid
Berichten: 562


Locatie: Achtuhr duh duinuh
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor oud0001 » zo jul 24 2016 5:22 am

Michele je haalt een hoop zaken aan en bedenkt er een aantal bij. Ik heb het o.a. nergens gehad over de betrouwbaarheid van de zogenaamde Fuji X fotografen om er eentje te noemen.
Je maakt er een breder en eigen geïnterpreteerd verhaal van. Dat mag, maar projecteer dat niet over mij heen als was het mijn verhaal.
Het is jouw verhaal geworden. Mijn verhaal is veel korter en simpel.

De Fuji X-T2 is een beta versie en zal dus nog veranderen. Dat is een feit.
Dus schreef ik de waarheid!

Krijgen de Fuji X fotografen betaald? Voor zover mij bekend neen, dus doen ze het gratis. Dat wordt ook breeduit verkondigd.
Wie heeft de benaming Fuji X fotografen bedacht? Fuji. Bestaat er dan ook een echte Fuji X fotograaf? Nope.

De clue:
Psychologie zegt dat mensen meer voor je doen als je ze de hemel in prijst. Geef ze dan een speciale naam en maak het exclusief en men gaat zich bijzonder voelen. Dat is gewoon slim ondernemerschap als je mensen gratis werk voor je laat doen.
Geef niet mij de schuld daarvan. Jullie doen het graag, blijkbaar. Ik noem het beestje enkel gewoon bij de werkelijke naam.
Dat het gebruikelijk is in de camera wereld zal zo zijn. Dat maakt het echter nog steeds vrijwilligers werk gedaan door pro fotografen. Als die dat niet zouden doen zou men er wel betaalde mensen op zetten. Ze willen immers goed verkopen en winst maken en daarbij hun markt aandeel vergroten.

Er is hoe dan ook geen enkele test of review die zin heeft zolang het product nog gaat veranderen. Wie de test dan doet maakt niet uit.
Er wordt iets getest en gepubliceerd dat er niet toe doet, voor de potentiële klant.
Die koopt immers het eindproduct en niet een pre product!! Dan moet je ook het eindproduct gaan testen. Logisch?

Dat men geen geduld heeft het eind product af te wachten geeft de impulsiviteit ook wel aan. Zelfs nu al zijn er mensen die al besteld en betaald hebben terwijl het product nog niet klaar is. Men weet het vol trots te melden op de diverse fora. Dat ook naar aanleiding van deze zogenaamde testen. Daar ben je als schrijver verantwoordelijk voor!! Stukje integriteit.

Je schrijft hier nu een leuk stukje, maar weerlegt mijn stellingen totaal niet. Op geen enkele wijze verandert jouw schrijfsel iets aan de feiten dat een pre product geen eindproduct is. Er wordt wel vaker, vlak voor het in de schappen komt, nog iets opgeofferd voor een ander voordeel. Hoe en wat wordt pas bekend als het definitieve product in de schappen ligt en dat is voorlopig in september. Daarmee is het testen en reviewen van het werkelijke product dat de klant in handen zal krijgen totaal niet aan de orde. Het zet mensen eerder op het verkeerde been. Men pretendeert immers bepaalde eigenschappen aan het apparaatje toe die mogelijk niet aanwezig zullen zijn als de klant het koopt.
oud0001



Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor M@rcel » zo jul 24 2016 10:20 am

Michele schreef:En zeker niet Tweakers, want die site heeft veel te veel invloed. Dat kan helemaal verkeerd uitpakken als ze wat te mekkeren hebben.


Mede daarom is Tweakers voor mij niet meer betrouwbaar en geloofwaardig. De belangen zijn te groot, de macht is te groot, de verleiding daarmee ook.
Waarom zou Tweakers er voor kiezen om zo snel met deze info te komen? Om als 1 van de eersten informatie te geven over een populair product zodat er weer veel clicks komen?

Kortom; reclame voor zowel Tweakers als Fuji.
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Vincent » zo jul 24 2016 10:31 am

Ja maar als we zo gaan beginnen dan kun je dat op 99% van de reviews betrekken...

Logisch ook, zoveel slechte camera's worden er tegenwoordig niet meer uitgebracht. Sterker. Ik kan je nu al vertellen dat de D6, de 1dX mark 3 en de Fuji X-T3 ook geweldige camera's gaan worden. Daar heb ik geen review, preview of DxO grafiekjes voor nodig... Wat is uberhaubt nog het nut van reviews. Helemaal vóórdat de betreffende bodies in de winkel liggen. Inderdaad. Reclame, mensen die gevoelig zijn voor GAS alvast laten beginnen met sparen.

Er wordt gepixelpeept bij het leven en dat vindt iedereen best, maar zodra er dan een commercieel tintje achter zit dan is het ineens een probleem?? Ga lekker foto's maken mensen, slechte camera's bestaan al niet meer, slechte fotografen wel. :clap:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fujifilm X-T2 Preview door Tweakers

Berichtdoor Bert vD » zo jul 24 2016 10:44 am

Eens met Djunglesam. Zijn betoog geldt denk ik voor 80-90% van de fotografen. Pragmatisch zijn in wat je nodig hebt voor jouw fotografie. En dan grijp je niet vaak verkeerd. Anderzijds is dit een (camera-)forum en is het soms wel leuk te zien waar allemaal op gelet wordt/ kan worden. Kan me voorstellen dat de "techneuten" daar veel forumplezier uit halen. Haal ik ook wel s wat uit. (Maar ja. Voor die ene keer in de 5-7jr dat ik eens een camera koop...). Al te persoonlijk cq op de persoon moet het inderdaad niet worden. Is dan weer jammer van zo'n draadje.


Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten