Behringer X-Touch Mini DAW controller

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Highlander » vr jul 22 2016 9:10 pm

Geweldig Vincent, voor dat geld kun je eigenlijk niet zonder.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6480


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » vr jul 22 2016 9:14 pm

Highlander schreef:Op hun site staan nog meer leuke speeltjes ....


Dat is echt een heel ander merk. Deze X-touch Mini is gemaakt door Behringer :wink:

richhanz schreef:Kan je daar aan per knop in Lightroom een functie toe wijzen?


Aansluiten. Plug-in installeren. Drukkers en draaiers instellen zoals je wilt. En gaan :thumbup:

Dus onder mijn bovenste rij draaiknoppen heb ik gezet exposure, contrast, high, shadow, whites, blacks, clarity en rotate image. Onder de klik van dezelfde draaiknop heb ik de reset gezet van dezelfde waarde (handig :wink:). En je kunt met 2 templates tegelijk werken dus onder een tweede template kan ik nog andere functies toekennen aan dezelfde knoppen

Onder de klikbuttons dingen als grid, develop, next, previous, flaggen, veel gebruikte presets, etc...

https://m.youtube.com/watch?v=KN6L2_795G0

Het is zeg maar identiek aan de Pusherlabs Minimal (die gebruikt namelijk dezelfde Behringer midicontroller) maar dan is die een stuk duurder, maar daarvoor heb je wel een mooie sticker erop en een andere plugin.

De opmerking dat je de muis helemaal niet meer nodig hebt is onzin trouwens want voor lokale aanpassingen (brush, grads, crop, etc) heb je die natuurlijk wel nodig :wink2:
Laatst gewijzigd door Vincent op vr jul 22 2016 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Richard » vr jul 22 2016 9:21 pm

G a a a a a f f f !
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotografische aankopen

Berichtdoor justme » zo jul 24 2016 12:07 am

Vincent:
Je gebruikt welke software voor dit bordje?
Heb het elders ook al eens gezien, maar dan met alleen sliders, maar dit is wel mooi compact.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor ATOR » zo jul 24 2016 12:59 am

En nog een vraagje Vincent:
Zijn het oneindig doordraaiende knoppen die incrementeel de LR waarde veranderen? Of werken ze met een absolute positie? Dat wanneer je het contrast op 15 zet en je schakelt naar een volgende foto dat dan, zodra je de knop verdraait, de waarde, zelfs al stond hij op -50, naar 15 springt en vanaf daar verder gaat.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotografische aankopen

Berichtdoor JvdKooij » zo jul 24 2016 7:07 am

Vincent,
ik weet niet of het mag van onze mods, maar heb je een direct linkje?
per pb mag ook natuurlijk.
Dat lijkt me wel eenheel handige oplossing.

groet,
Jaap
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Richard » zo jul 24 2016 9:08 am

N.a.v. djunclesams post viewtopic.php?f=37&t=8452&p=836818#p836700

Zoek met je favoriete zoekmachine op "Behringer X-Touch Mini DAW controller" en ga naar de winkel van je keuze. :wink:
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » zo jul 24 2016 9:14 am

wiebeterpstra schreef:
Je gebruikt welke software voor dit bordje?
Heb het elders ook al eens gezien, maar dan met alleen sliders, maar dit is wel mooi compact.


Ik gebruik Midi2LR. Gratis en open source. Werkt subliem, ik zie (nog) geen reden om betaalde software te kopen. In deze software kun je ELKE knop vrijwel elke Lightroom functionaliteit toekennen. Bij de Pfixer kan dat ook volgens mij maar dan kloppen de aanduidingen op de frontsticker niet meer, en dat is het enige verschil tussen de Pfixer Minimal en zelf een Behringer X-touch mini kopen :wink: Ga zelf wel met een labelprinter aan de gang.

Faders zijn inderdaad altijd groot en lomp, of niet met een motor (zoals bij de Palette) en dan heb je er naar mijn idee weinig aan (zie onder).

ATOR schreef:Zijn het oneindig doordraaiende knoppen die incrementeel de LR waarde veranderen? Of werken ze met een absolute positie? Dat wanneer je het contrast op 15 zet en je schakelt naar een volgende foto dat dan, zodra je de knop verdraait, de waarde, zelfs al stond hij op -50, naar 15 springt en vanaf daar verder gaat.


Nee ze zijn oneindig en de 'positielampjes' pakken bij schakelen naar een volgende foto de setting uit die nieuwe foto op. Je hebt dus geen 'gezeur' met faders en knoppen die in de verkeerde positie staan als je van foto wisselt. Juist de reden dat ik voor deze oplossing heb gekozen. Anders werkt het je alleen maar tegen denk ik. Zulke dingen werken alleen als je er echt efficienter en gemakkelijker door gaat werken. De faders in de hierboven genoemde Palette gaan volgens mij alleen maar irritatie opwekken :angel:

JvdKooij schreef:ik weet niet of het mag van onze mods, maar heb je een direct linkje?


Zolang je niet in een soort van review zegt hoe goed of slecht een winkel bevalt mag je volgens mij gewoon linkjes posten. :thumbup: Ik heb hem van bax-shop: http://www.bax-shop.nl/midi-studio-cont ... controller.

Ik kan hem wel even meenemen naar de clubdag als er mensen willen zien hoe het werkt trouwens :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor justme » ma jul 25 2016 8:26 am

Dit is werkelijk zo'n gimmick dat je niet snel vergeet, en zomaar op je werkblad kan komen te liggen!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Fotografische aankopen

Berichtdoor Vincent » ma jul 25 2016 9:23 am

wiebeterpstra schreef:Dit is werkelijk zo'n gimmick dat je niet snel vergeet, en zomaar op je werkblad kan komen te liggen!


Ik begrijp je opmerking prima, ik wil alleen wel even duidelijk maken/toevoegen dat het voor mij echt een probleem oplost. Ik heb een verleden met RSI en ben daar nog steeds erg gevoelig voor. Hoe minder ik mijn muis hoef te gebruiken hoe beter.

Voor lightroom zijn er niet echt goede oplossingen voor het vervangen van een muis. Sneltoetsen zijn er wel maar zodra je aan schuifjes moet gaan trekken is het allemaal te beperkt. Dat kun je een beetje oplossen met VSCO Keys maar dat is ook te summier. Trackpad en rollermuis zijn ideaal voor normaal computer gebruik maar niet voor LR.

Mijn muisgebruik is echt drastisch gedaald sinds ik dit bordje gebruik. Daarnaast is het ook echt een stuk sneller bij mij. En omdat je de knoppen goed kunt aanpassen aan je eigen nabewerkingsstijl kun je het zo efficient gebruiken als mogelijk is binnen jouw eigen werkwijze. Ik verplaatst nu nog steeds af en toe een knop vanwege praktisch gebruik.

Zo had ik bijvoorbeeld de crop tool rechts op het bord gezet, onder de draaiknop voor rotatie (ik groepeer graag gelijksoortige functies), maar omdat ik meestal ook rechts muis, bleek dat helemaal niet handig. Dan moest ik mijn hand van je bordje om te muizen halen waarmee ik ook de crop gebruikte om die muisactie te activeren. Die zit nu dus helemaal links. Onlogisch qua indeling, logisch qua ergonomie :wink:

Nu alleen nog de uitdaging hoe ik mijn bureau moet inrichten met een Trackpad, rollermuis, muis, toetsenbord én midi controller. :crazy:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Fotografische aankopen

Berichtdoor justme » ma jul 25 2016 9:37 am

Begrijpelijk, maar ik zie me zo ook wel op de bank zitten met laptop op armleuning en dit bordje op schoot.
En het voordeel dat je de rechter Sidebar waarschijnlijk ook ingeklapt kunt laten, waardoor je foto groter op beeld kunt tonen tijdens bewerken.
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Vincent » ma jul 25 2016 9:47 am

Rechterpaneel klapt automatisch uit. Volgens mij móet die zichtbaar zijn zodat de software de knoppen kan aansturen :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor ATOR » ma jul 25 2016 10:58 am

djunclesam schreef:Nee ze zijn oneindig en de 'positielampjes' pakken bij schakelen naar een volgende foto de setting uit die nieuwe foto op. Je hebt dus geen 'gezeur' met faders en knoppen die in de verkeerde positie staan als je van foto wisselt. Juist de reden dat ik voor deze oplossing heb gekozen. Anders werkt het je alleen maar tegen denk ik. Zulke dingen werken alleen als je er echt efficienter en gemakkelijker door gaat werken. De faders in de hierboven genoemde Palette gaan volgens mij alleen maar irritatie opwekken :angel:


Een paar jaar terug heb ik eens gespeeld met een midicontroller en een midi->LR keystroke oplossing maar toen was er nog geen twee weg communicatie en dat was niks. Dat nu de hardware de correcte waardes aangeeft als je van foto switcht maakt het wel heel interessant.
Bedankt voor de tip! :thumbup:
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Richard » ma jul 25 2016 9:44 pm

Ik heb er een besteld :wink:
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Behringer X-Touch Mini DAW controller

Berichtdoor Richard » di jul 26 2016 10:19 pm

En binnen 8)

Afbeelding
810-86.jpg op Flickr

Da's veel prettiger Lightroomen :!: :D 8)

Vincent bedankt voor de tip :!:

De kleur van de LED's bij de draaiknoppen ervaar ik in de praktijk lichter als op de foto, maar donkerder als op de productfoto's: https://www.behringer.com/product.html?modelCode=P0B3M
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten