Alternatief voor nek strap

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor becas » di jun 28 2016 11:20 am

Ik heb de Peak Design Slide besteld nav dit topic en na wat reviews te hebben gelezen. Maar meteen weer retour gestuurd na een testfit... Ik vond het geen comfortabele riem (Inderdaad net een autogordel), het slide principe viel mij erg tegen en ik had verwacht dat de riem langer was. Voor het geld dat ze vragen had ik er meer van verwacht (wellicht te hoge verwachtingen).
Laatst gewijzigd door becas op do jun 30 2016 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor ArendV » do jun 30 2016 11:23 am

Zo zie je maar weer dat voorkeuren voor een draagriem ook heel persoonlijk zijn.
Ik heb al van alles geprobeerd van Op/Tech strap en sling en via 2 modellen van BlackRapid ben ik nu sinds een jaar tevreden met de PeakDesign Slide.
Lengte is voor mij goed, de camera hangt stabiel boven mijn heup zonder geschommel en is altijd gereed voor actie !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor MartinT » do jun 30 2016 2:51 pm

Hier ook Peak Design.
Heel handig, b.v. op statief is een draagriem erg hinderlijk.
Bij Peak Design kan die er zelfs met één hand weer af!
martin
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor JvdKooij » do jun 30 2016 2:55 pm

ik sluit me aan bij Arend en Martin.
ik ben begonnen met de Sunsniper maar de PD slide is zo veel fijner.
voor mij is de riem ook lang genoeg en hangt de camera netjes op mijn zijde.
Geen idee natuurlijk hoe groot Bert is.
Zeker omdat ik veel van statief doe is het erg handig om snel de riem te kunnen verwijderen.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor WGF » wo jul 27 2016 1:43 pm

Ik heb zelf de Sun-Sniper Sniper-Strap The Pro II Steel & Bear Black. Ik kon er niet aan wennen. Ik heb hem 1x gebruikt maar voor mij niet de oplossing. Ik blijf gewoon bij de standaard. De Sun Sniper is nu op zoek naar een nieuw baasje.
Dat ik er niet aan kan wennen ligt aan mij persoonlijk. Ik ken vele die er helemaal weg van zijn maar ik houdt mij camera bijna continue vast dus is het effect minimaal voor mij.
D500 - Lexar SDHC UHS-I 633x 32Gb - Nikkor AF28mm 1:2.8D - Nikkor AF50mm 1:1.8 D - Nikon 85mm 1:1.8D - Tamron AFSP 28-75mm f/2.8 XRDiLDAsf.IF - Tokina SD 12-24 F4 (IF)DX - Sigma 70-300 1:4,0-5,6 DG - SB800 - D70s met Nikkor AF-S DX ED 18-55 1:3,5-5,6 G
WGF

Forumlid
Berichten: 19


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor Jokidoki » wo jul 27 2016 2:59 pm

JvdKooij schreef:ik sluit me aan bij Arend en Martin.
Zeker omdat ik veel van statief doe is het erg handig om snel de riem te kunnen verwijderen.


Hier ook een tevreden gebruiker. riem slide prima en hij is snel op lengte te brengen. Ik heb hem nu voor het eerst tijdens vakantie gebruikt en hij bevalt goed. Voor mij was van belang dat ik makkelijk de riem eraf kan halen bij statief werk. Wat ook wel handig is dat er een arca compatible plaatje bij geleverd zit wait je aan de body schroeft. Voor mij was dit een extra handigheidje want dan kon ik de body zo op mn swinghead monteren voor die ene keer dat ik met een standaard lens toch het stafief wilde gebruiken zonder dat dat ik eerste hoefde te schroeven. Ik weet dat een swinghead niet ideaal is voor dat werk, maar als je op vakantie gaat moet je keuzes maken in wat je aan kg's mee wil nemen!
Een heel klein minpuntje is dat de riem best stug is, dat merk je pas echt als je hem in je tas probeert te proppen.
Jokidoki

Forumlid
Berichten: 109


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor kawaracer » do jul 28 2016 6:48 pm

ik heb sinds kort ook de carry speed pro markIII, ik vind het zeer comfortabel op de schouder, de camera hangt mooi in balans en door de veiligheids strap dat naar een van de oogjes voor de neckstrap gaat en een extra lint dat aan de statiefgrodel van de zoomlens kan geeft het ook voor zware combinaties (D700 met batterijgrip en 80-200 2.8 zoom) een veilig gevoel dat de boel niet op de grond zal vallen
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor iefie » vr jul 29 2016 12:39 pm

Black rapid R sport. Perfect en schuift niet naar achteren de band door de extra bescherming onder je oksel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
Gebruikersavatar
iefie

Forumlid
Berichten: 1704


Locatie: spijkenisse
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor Knarfield » zo sep 18 2016 12:11 pm

Ik heb een BR geprobeerd, maar die werkt voor mij niet. Ik wilde de BR gebruiken als ik een zware lens op de body had, maar dan moest ik de originele Nikon nekstrap met veel moeite van de oogjes pielen (anders loop je met een bungelende riem aan de body, en de BR om je schouder). Inderdaad speelde ook de "angst" van het los draaien van de bevestiging.

Na een poosje zoeken liep ik tegen de PeakDesign Slide aan.

Met het systeem van PD kun je snel wisselen tussen een nekstrap (met beide anchors door de originele body ogen), of een slide (met 1 anchor aan de body en de 2e anchor aan een statief plate) als je een kleine lens op de body hebt. Als je daarna een zware lens (in mijn geval de 200-500) op de body plaatst, kun je de PD riem snel losklikken van de camera, en weer vastklikken op de anchors die met een statief plate op de lens zitten gemonteerd.

Al met al een goed doordacht, en universeel systeem. En met de huidige anchors wordt je dmv kleuren gewaarschuwd dat de anchor aan het doorslijten is.
Knarfield

Forumlid
Berichten: 7


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: Alternatief voor nek strap

Berichtdoor Tony D » zo sep 18 2016 11:15 pm

Ik gebruik sinds een paar weken de Fotospeed F1 King Kong en ik vind hem erg prettig. Makkelijk te bedienen slide en stabiel op je heup in lock-stand. Makkelijk los te koppelen, ik vind het handiger dan de koppeling van de Cameraspeed straps.
De ronde plaat zit ook muurvast op de Arca-suisse koppeling van mijn statiefkop.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2771


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten