D800E en problemen met CF kaarten

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » di jul 05 2016 6:09 pm

Update: Vandaag in Alkmaar bij Cameraland geweest met mijn D800E. Hier bleek dat alle camera's die worden ingekocht en alle camera's die verkocht gaan worden de werking word gecontroleerd en er extra aandacht is voor de CF-Kaart omdat een zwak punt is. Bij onderzoek bleek één pennetje plat te liggen in de vorm van een wokkel. Deze schade is blijkbaar toch door mij veroorzaakt :oops: . Deze schade valt daarom ook niet onder de garantie van een jaar die ik bij mijn camera kreeg.

Wel vond men het heel erg vervelend dat dit mij overkwam en daarom bood men aan om de camera bij Nikon Beverwijk te laten repareren en de kosten te delen! Ook kreeg ik direct de mogelijkheid aangeboden om tijdelijk een uitleen toestel mee te krijgen. De service is dus wel goed :thumbup:

Gelukkig heb ik nog mijn D7200 (met alleen SD kaarten) om voorlopig te gebruiken :!:

Het plaatsen van de volgende CF kaart in mijn D800E krijgt erg veel aandacht omdat ik echt niets gemerkt heb :shock: !
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Marten » di jul 05 2016 7:10 pm

Oplossing nabij. Mooi dat de kosten gedeeld gaan worden.
Maar de vraag is wel, hoe kan zoiets misgaan? Een kaartje kan er maar op één manier in. Het kan eigenlijk niet fout gaan.
Ik kan maar één oorzaak bedenken en dat is dat het corresponderende gaatje in de kaart verstopt is geweest door vuil o.i.d.
Dank voor de update.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » di jul 05 2016 7:32 pm

@Marten, dat zou kunnen maar het zijn nieuwe kaarten. Misschien zit er te veel ruimte rondom de cf kaart. Ik zal er eens naar kijken als hij weer terug komt. Ik neem de kaarten mee naar Alkmaar als ik hem weer ophaal. Ondertussen check ik de CF kaarten. Bedankt voor de tip
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D800E en problemen met CF kaarten

Berichtdoor Ron Stuveling » zo jul 31 2016 9:33 am

Nikoniërs, Vrijdag mijn D800E weer opgehaald in Alkmaar. Er was door Nikon een nieuwe CF-Print in geplaatst. Het werkt weer als Nieuw.
Cameraland heeft de helft van de kosten voor z'n rekening genomen en mijn aandeel was € 216,- :roll:

Vanaf nu nog voorzichtiger met mijn camera (geheugenkaart)! :thumbup:
Groetjes Ron

Nikon Z 8 camera en diverse Z-lenzen, Godox V860III flitser en andere ondersteunende producten!
Gebruikersavatar
Ron Stuveling

Clublid
Berichten: 210


Locatie: Gelderland
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten