Vakantielens, allround voor fullframe

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor D-M » di aug 16 2016 8:29 am

Hoi allemaal,

Over 3 weekjes gaan wij op vakantie naar Tenerife. Zal geen spectaculaire foto's maken want we gaan voor het eerst met onze dochter dus het zullen vooral leuke 'vakantiekiekjes' worden. Nu twijfel ik heel erg om mijn Sigma 24-70mm en Sigma 70-200mm mee te nemen.. Zijn toch vrij dure lenzen.

Nu zag ik op Marktplaats de Tamron 28-300 XR DI voor Nikon. Als het goed is past deze op een fullframe body?
Jongen wil er 300 euro voor. Is dit een leuk lensje voor erbij als allrounder? Goed?
Ik las al dat hij wat gebreken kan vertonen doordat de lens zichzelf makkelijk uitschuift, maar aan de andere kant las ik erg goede reviews.
Is het zonde van mijn geld om deze lens te kopen naast de lenzen die ik al heb en gewoon die lenzen meenemen op vakantie (ben goed verzekerd, dat wel)? Of is die Tamron zijn geld wel waard?

Zijn er nog meer allrounders voor een fullframe?
Ik heb de Nikon D750. Kom steeds lenzen tegen van tegen de 700/800 euro. Vind ik te duur voor een 'erbij'.

Bedankt alvast voor de reacties!
D-M

Forumlid
Berichten: 60


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor jur001 » di aug 16 2016 9:29 am

Hoi Hoi,

ik denk dat het zuiver als vakantielens een leuke lens is (ik heb zelf de 18-270 van Tamron gehad) maar daar heb je het ook mee gehad. Zeker voor een camera als de D750.

Maar als je de 300 euro over hebt voor het gemak van vakantiekiekjes is het een leuke lens. Aan de andere kant, als je verwacht niet te veel gekke dingen te gaan doen is de 24-70 ook meer dan voldoen denk ik.

Even nog, hier onder een review van de lens (waarbij ook gezegd wordt dat het jammer is van de D750 als je deze als vaste lens zou gaan gebruiken)

http://www.imaging-resource.com/lenses/ ... af/review/

gr en veel plezier op vakantie
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM

Flickr: Jurgen
Gebruikersavatar
jur001

Clublid
Berichten: 286


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor Hans Braakhuis » di aug 16 2016 9:38 am

Als je de vakantie combineert met de fotografie hobby, neem de beste objectieven mee die je hebt.
Als je de vakantie nodig hebt om van de fotografie hobby uit te rusten, neem een compactcamera (telefoon) mee.
Als ik zelf niet veel wil mee sjouwen: een AF 28-105 f/3,5-4,5 D uit 1990, tweedehands rond de 100 euro en dit objectief heeft een leuke macro (1:2) instelling voor detail opnamen.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor D-M » di aug 16 2016 9:56 am

Thanks voor jullie reactie. Zojuist toch maar besloten het te houden bij mijn huidige lenzen. Ik wil eigenlijk wel mijn tele meenemen. Heb een goede buitenhuisdekking dus mijn apparatuur is in principe goed verzekerd (werk zelf in de verzekeringen).

Hans, die lens die jij noemt kan dus ook op een fullframe? Is die 2e hands nog ergens te koop? Misschien sowieso leuk als aanvullinkje?
D-M

Forumlid
Berichten: 60


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor Nikkormaat » di aug 16 2016 5:35 pm

Vanwege aanschaf van een 24 - 120 heb ik een AF 28 - 105 F 3,5-4,5 over. Inderdaad met macro-stand.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Vakantielens, allround voor fullframe

Berichtdoor D-M » wo aug 17 2016 7:34 pm

Blije gup hier, lens overgenomen van Nikkormaat, ben benieuwd :)
D-M

Forumlid
Berichten: 60


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten