Garantie 70-200/2.8

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Garantie 70-200/2.8

Berichtdoor FrankEmmers » wo aug 17 2016 9:55 pm

Hoi allemaal,
Ik ben met m'n 70-200/2.8 terug naar Konijnenberg (B) geweest omdat ik op m'n foto's lichtvlekken had. Heb ik nooit gezien met m'n D7100 (crop) maar kwam pas aan het licht met m'n D750 (FF). Nu hebben we de lens eens vergeleken met een nieuwe, en al snel stelden we vast dat het glas achteraan (wat voor de sensor zit) losser zat als in de nieuwe. Lijkt mij een redelijke verklaring : glasje beweegt en veroorzaakt een reflectie : Lens is opgestuurd naar Nikon.
De lens is altijd uiterst correct behandeld geweest ( NOOIT gevallen, altijd netjes in de kast opgeborgen,...) Ik heb 2jr garantie op deze lens, (lens is 1jr en 5mnd) maar de verkoper kon me niet garanderen dat dit onder garantie zou zijn. Hij heeft me talloze keren gevraagd of die lens niet gevallen was, of ergens tegenaan gestoten was,... maar ik heb niets verkeerd met deze lens gedaan !!
Ik heb zo'n voorgevoel dat ik voor de kosten kan opdraaien als de lens terug is. Dat zou te gek voor woorden zijn.
Heeft er iemand al ervaring met zo'n geval gehad??
Hoe kan ik mij het beste verweren als ze me dit zouden mededelen?
FrankEmmers

Forumlid
Berichten: 11


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Garantie 70-200/2.8

Berichtdoor gijs sandberg » wo aug 17 2016 10:00 pm

Frank,
Heb je op dit forum al eens gezocht op het woord garantie ?
re: vallen etc.
Er zijn vele verhalen van zogenaamd zorgvuldige eigenaren, waarbij (zonder zichtbare schade aan de buitenkant) toch interne schade was, en niet eigen gebrek van de lens.
Ik zou rustig afwachten, bovendien heb je een kans dat de winkelier de kosten voor zich neemt.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Garantie 70-200/2.8

Berichtdoor PeterWeter » vr mei 12 2017 7:18 am

Hoe is het afgelopen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.

Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Gebruikersavatar
PeterWeter

Forumlid
Berichten: 159


Locatie: Lelystad
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Garantie 70-200/2.8

Berichtdoor JurjenF » vr mei 12 2017 11:23 am

Heb ook de frustrerende ervaring dat er bij een defect al héél snel wordt gezegd dat er 'een kracht van buitenaf' is geconstateerd terwijl er in mijn hele fotografische leven slechts 1 x een (gelukkig goedkope) lens van tafel is gerold.......Maar ja, je wilt het toch gerepareerd hebben.....
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten