Benro stafie A4580T

Discussies over statieven

Onderwerp:

Benro stafie A4580T

Berichtdoor Etienne2 » vr aug 19 2016 8:25 pm

Sinds enkele weken komen de schroeven van mijn Benro statief los te zitten en dien ik steeds bij te draaien. Hoe kan dit loskomen verholpen worden?
Mvg
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor Nikkormaat » vr aug 19 2016 8:49 pm

In eerste instantie zou ik proberen te achterhalen of er iets meedraait dat eigenlijk niet hoort, omdat de boel anders waarschijnlijk wel vast zou blijven zitten. Een oplossing is mogelijk Loctite, soort lijm speciaal voor schroefverbindingen. Er zijn verschillende soorten afhankelijk van de toepassing. Ik gebruik het om de asjes van mijn skeelers te borgen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor Etienne2 » vr aug 19 2016 9:08 pm

Misschien dat eens proberen.
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor Hans Braakhuis » za aug 20 2016 8:33 am

Nagellak, verf
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor Etienne2 » zo aug 21 2016 9:00 pm

Ga ik eens proberen Hans
Gebruikersavatar
Etienne2

Forumlid
Berichten: 252


Locatie: Belgie (Limburg).
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor ReneG » zo aug 21 2016 9:17 pm

Gebruik alsjeblieft Loctite (en dan nog de juiste). Nagellak en verf zijn niet de oplossing; dat houdt een tijdje maar sluit er dan weer uit of (nog erger) de geven allerlei rotzooi omdat het schilfers wat op plekken kan komen te zitten waar je het niet wilt hebben.

Let op bij Loctite, je hebt verschillende types, waaronder een paar die NOOIT meer loskomen. Meestal heeft men het over 'rode' en 'blauwe' loctite, al zijn daar vele meerdere soorten in. De meeste rode zijn van het soort 'krijg je niet meer los' terwijl de meeste blauwe (hand)vast zitten maar met gereedschap op een nette, normale manier loskomen. Meest gebruikt is Loctite 243 (blauw medium). Dan komt er niets meer 'zomaar' los maar met gereedschap komt op een normale manier los zonder overdadige kracht te hoeven gebruiken.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5048


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Benro stafie A4580T

Berichtdoor Nikkormaat » zo aug 21 2016 9:53 pm

Rood of Blauw is een verwarrende indicatie. Ik gebruik ook het soort 243 schroefdraadborging, die na aandraaien weer losgemaakt kan worden.
Het verwarrende van de kleuren is dat die vloeistof blauw is, maar in een rood flesje zit.
Kortom, informeer op de website welke soort je nodig hebt en ga niet blind op de kleur af.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Statieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten