Nikon SB 800 + D700

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor GeroGraphy » do sep 01 2016 5:32 pm

Beste mensen,

Ik heb zojuist een SB 800 aangeschaft en wil deze 'off-camera' bedienen. Nu wil ik hiervoor triggers aanschaffen, welke raden jullie hiervoor aan?
Mocht je ook tips hebben voor een mooie softbox + grid dan hoor ik dit graag aan.


Alvast bedankt.
www.gerography.nl | www.facebook.com/gerography |
Gebruikersavatar
GeroGraphy

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor gijs sandberg » do sep 01 2016 7:19 pm

Beste G,
Welkom.
Ik kan niet ruiken voor welk doel en waarom je third-party apparatuur wilt gebruiken.
Met de commander functie op een D700 kan je ook een flitser als SB-800 aansturen.
Heb je de zoek-funcie al een gebruikt ?
Op het sleutelwoord trigger is op dit forum veel te vinden.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6816


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor Gerard de Zwaan » vr sep 02 2016 8:39 am

De commander functie van de camera is op zich leuk, het is immers infrarood. Om aangezien de ontvanger van de flitser maar aan 1 kant zit werkt het niet altijd. De vraag om welke trigger te adviseren begrijp ik wel om het radiografisch werkt. @GeroGraphy als je nog geen ervaring hebt zou ik kiezen voor een trigger die TTL ondersteund, ze zijn duurder dan de triggers die geen TTL ondersteunen.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Gebruikersavatar
Gerard de Zwaan

Clublid
Berichten: 1462


Locatie: Harderwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor Jur » vr sep 02 2016 9:32 am

Ik zou eerst maar eens de commander-functie van de D700 uitproberen; werkt binnenshuis doorgaans uitstekend met de SB-800 (ik heb dat zelf ook gedaan met 2x SB-800) . Als je problemen hebt met de ontvanger van de flitser, kun je eenvoudig de de flitser 180º draaien en vervolgens de flitskop idem. De ontvanger zit dan vanuit de camera gezien aan de andere kant. Onder meer extreme omstandigheden kunnen triggers uiteraard de voorkeur verdienen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor justme » vr sep 02 2016 1:03 pm

Ik zou je zeker een trigger aanraden welke HSS aankan!
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor ATOR » vr sep 02 2016 1:35 pm

Wat een intense powerfoto's maak jij zeg! Dat je naast het sterke verhaal het ook nog voor elkaar krijgt om een perfecte compositie met geweldig licht te vinden is serieus bruut!! :o :thumbup:


Ik gebruik als trigger een Yongnuo YN622N-TX met YN622N II transcievers, ook met SB-800s. Ondersteunt TLL, HSS, en je kunt manual het flitsvermogen instellen. De flitsinstellingen kun je doen op de transmitter zelf wat een stuk sneller werkt dan elke keer het camera menu induiken.

Hier staat een topic met softbox voor reportageflitser. Zijn nieuwe softbox is ondertussen stukgegaan, mijn versie doet het al een jaar of vier al gebruik ik hem niet veel. Er zit geen grid bij maar hij is vrij directioneel en heeft een opstaande rand rondom de diffuser.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor Ingmar » vr sep 02 2016 1:52 pm

ATOR schreef:Ik gebruik als trigger een Yongnuo YN622N-TX met YN622N II transcievers,.

Kan ik onderschrijven....werkt ook goed met SB-910 en Meike MK-910...voordeelt ervan is dat je tegelijkertijd hiermee een draadloze ontspanner hebt. Jammer wel is dat om de vermogensinstelling draadloos te gebruiken je met TTL-modus van de flitsers moet werken, waardoor uitmeteren niet te doen is door de pre-flash die inherent aan TTL is. Maar goed daar is mee te leven :-)
Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor JeeBee » zo sep 04 2016 5:39 pm

GeroGraphy schreef:Ik heb zojuist een SB 800 aangeschaft en wil deze 'off-camera' bedienen. Nu wil ik hiervoor triggers aanschaffen, welke raden jullie hiervoor aan?


Ik gebruik de SB 800 met mijn Nikon D7200.
Onlangs heb ik een Godox X1-N transmitter-receiver setje aangeschaft.
Ondersteunt TTL en HSS (tot 1/8000). Het setje is eenvoudig te bedienen en werkt probleemloos met mijn SB 800 en D7200.
Ik denk dat het qua functionaliteit vergelijkbaar is met het Yongnuo YN622N setje. Ook de prijs is ongeveer gelijk.
Info: http://www.godox.com/EN/Products_Remote_Control_X1N_TTL_Wireless_Flash_Trigger.html

Groet,
Johan
JeeBee

Forumlid
Berichten: 51


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor Brutus » zo sep 04 2016 10:49 pm

Geen antwoord op je vraag, off topic, sorry.
...ben stil van je prachtige fotos.
Groet,
Bert
Gebruikersavatar
Brutus

Clublid
Berichten: 1112


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor oud0001 » ma sep 05 2016 12:20 am

Even een domme vraag maar wat ga je er mee fotograferen?
Zo te zien bounce je behoorlijk rond en in die hoedanigheid heb je niets anders nodig dan grote muren.
De TTL kabel heb je al aan je foto's te zien.

Mijn vraag stel ik omdat je in de pers setting beter niet zo veel mee kunt nemen.
Gebruik dan een TTL kabel. Dat geeft minder gesleep en of camera TTL flash en kost geen drol.
Als lichtvormer een Brolly Grip van Lastolite. Erg compact, licht, makkelijk vervangbaar want het kost geen moer. Je kunt dan een reserve meenemen mocht er eentje sneuvelen. https://youtu.be/i-RHHMEL0A0
Het is minder gericht dan een softbox maar dan draai je em om en gebruik je het als bounce plu met meer gerichter licht. Door de plu erg dichtbij te gebruiken heb je zachter licht door de relatief grotere lichtbron en een sterkere licht afval waardoor je toch die hotspot kunt creëren.

Dan heb je nog steeds geen radio triggers nodig. Mocht je onverhoopt wel triggers nodig hebben heb je dat ook al aanwezig i.v.v. CLS. Ook dan zijn TTL, HSS, Manual en A mogelijk.

Het is idd een kwestie van het sensor oogje richting camera te houden en de kop in de richting waar je het licht wilt hebben. Daarom kan dat spul ook draaien.

Zeker als je met 1 flitser werkt is het onnodig om er radiotriggers bij te kopen. Kost geld, heeft extra batterijen nodig die meestal geen AA zijn. Dus ook een extra lader meenemen.

Houdt het simpel en gebruik wat je hebt en oefen er mee. Aanschaffen kan altijd nog. :wink:
oud0001



Onderwerp:

Re: Nikon SB 800 + D700

Berichtdoor indrukwekkend » do nov 10 2016 6:17 am

In theorie heb je geen trigger nodig met een D700. Maar probeer dit uit wantr je moet wel heel goed in het bereik zitten.
Ikzelf heb een triggerset van yongnuo, eerst de 603 en nu de 622. Van dit laatste wel iets meer tevreden.
Het grote voordeel is door de aanschaf van die 622, kan ik nu wel iets meer toestellen ineens gaan triggeren.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
indrukwekkend

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: B-Denderleeuw
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten