MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

wie verbeeldde het best dit onderwerp?

Peiling eindigde op vr sep 30 2016 9:39 pm

edrocket
1
4%
Sandor Gora
0
Geen stemmen
Nismo
11
44%
noortje53
2
8%
Josti
2
8%
jur001
1
4%
LJ-Jochem
2
8%
JvdKooij
3
12%
ReinaB
0
Geen stemmen
PaulHubens
2
8%
sled9e
0
Geen stemmen
Belinda
0
Geen stemmen
richhanz
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Onderwerp:

MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor Mieke53 » zo sep 04 2016 2:08 pm

Hoi allemaal,

We gaan stemmen :)
Linkje naar de foto's met onderwerp: "Vakantie, leuk of niet"
http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=61&t=65044
De stemming loopt tot 30 september.

Groeten van Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor Mieke53 » wo sep 07 2016 10:40 pm

Ik begin maar met mijn bevindingen van jullie foto's.
Ik zoek naar een bepaalde spanning: of het nu leuke spanning is, of niet. Het is een zeer subjectieve beleving, ik weet het.

edrocket: tja Ed, je zult er maar in de buurt aan het strand liggen, of het nu wel of niet slecht is, het ziet er gewoon niet lekker uit. Aan de horizon ook nog wat industrie, je zou denken: hoe bestaat het. Liever niet voor mij daar. (kanshebber)

Sandor Gora: helemaal een foto in jou eigen stijl. Opmerkzaam verbeeld, eurotunnel zegt genoeg. Hier wil je je vakantie eigenlijk niet beginnen.Dat prikkeldraad zegt genoeg. Dat is niet zomaar. Geweldig die grote hondenkop kijkend naar de " visite".(Kanshebber)

Nismo: Een spectaculair mooie foto. Als je hier te dichtbij staat schroei je weg. De man zelf heeft er kennelijk groot plezier in en geen last van, zijn collega denkt er anders over.
De scherpte ligt prachtig op de vlammen en de kok. (kanshebber)

noortje53: hier mogen jullie wat over zeggen :-)

Josti: een no nonsense foto: en zo kan het ook zijn op vakantie. Goed verbeeld.

jur001: en zo kunnen die bouwvakkers je straat achter laten als ze ook graag op vakantie willen. Leuk snapshot.

LJ-Jochem: een heerlijke Hollandse foto. Zoals altijd van jou een perfecte foto met een mooie sfeer. Boffen als je hier in de buurt woont.

JvdKooij: echte lekkere vakantiefoto. Langzaamaan inderdaad, als ze geen zin hebben weg te gaan kun je niet anders dan wachten......
Technisch goede foto, de schaduw gaat de foto vooruit. De auto moet het bandenspoor volgen wat dus helemaal niet kan met deze loeierd. Kan heel lang duren:-) Kanshebber.

ReinaB
Mooie vakantiefoto. Het kippie ziet er niet best uit. Misschien voor foute spelletjes gebruikt? De eigenaar heeft er kennelijk geen moeite mee hem even te showen.
De scherpte had voor mij nog iets meer mogen liggen op de kip Reina.

Paul Hubens
Heerlijke vakantiefoto met prachtig badlaken en dito meiden. Leuk cadeautje. Vrolijke plaat.

Sled9e: goed aangevoeld. Hier wil een mens toch niet staan? Dat armoedige bordje ook met overstekende kinderen..... De foto wordt versterkt doordat je de camera hebt gekanteld. Kanshebber.

Belinda: plezier spat er vanaf: warme lijven die gedwongen lijken er even voor te moeten gaan. Kanshebber.

Richhanz: Je boft maar met dit bootje. Ik ruik de koffie:-) Gewoon een hele leuke foto maar ik mis een bepaalde spanning.

Ik vond het moeilijk te kiezen, maar de foto die binnenkwam bij mij was die van Nismo. Spannend, spectaculair, mooi! Een verhaal.


Groetjes, Noor.
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor edrocket » za sep 10 2016 5:42 pm

Voor mij ging het tussen de foto die het best aansloot bij mijn idee van het thema en de foto die ik het mooiste vind. Josti verbeeldde de opdracht misschien het mooiste, maar ik koos toch voor Gismo vanwege het spektakel dat op prachtige wijze is vastgelegd.
Gebruikersavatar
edrocket

Forumlid
Berichten: 362


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor josti » zo sep 18 2016 10:17 am

Lastige opdracht om er een aansprekende foto van te maken. Voor mij moest er iets leuks en iets niet zo leuk zichtbaar zijn met een duidelijke link naar de vakantie.Ik had enkele ideeën, maar die zijn in mijn hoofd blijven zitten. Mijn uiteindelijke inzending werd mij in de schoot geworpen toen het twee dagen regende tijdens mijn kampeervakantie. Een poging te verwoorden wat ik van alle inzendingen vind.

edrocket: Voor mij een duidelijke verbeelding van het thema; een heerlijk stukje strand/kust waar je als vakantieganger, maar ook als hobbyfotograaf veel lol kunt hebben. Maar of het zo leuk is met het uitzicht op die fabriek.... Top 3.
Sandor Gora: Leuk moment gevangen, waar wel iets in zit van een -weliswaar korte- vakantie (a barking break). Het hek symboliseert dan voor mij de minder leuke kant.
Nismo: Spectaculaire foto van precies het goede moment wat betreft leuk of niet leuk. De foto is uiteraard tijdens je vakantie gemaakt. De foto zelf vertelt dat wat minder of het moet de Aziatische uitstraling van dit tafereeltje zijn. Top 3.
noortje53: Ook een foto die vertelt dat het vakantie is en dat een fietsvakantie leuk is, maar de twijfel op de gezichten laten ook de niet-leuke kant zien. Je moet in zo'n situatie waarschijnlijk heel snel handelen, maar ik had iets meer kijkrichting aan de linker kant willen zien en een wat minder aanwezige achtergrond.
Josti: Mijn eigen inzending. Zoals gezegd, gaf het weer mij de gelegenheid om er een dagje lekker voor te gaan zitten.
jur001: Aardige verbeelding van het thema, hoewel dit ook op een dag in het weekend kan zijn. Dat dit niet leuk is, staat buiten kijf, maar wat is er leuk op de foto? Misschien het vooruitzicht van een vernieuwde straat..
LJ-Jochem: Mooie foto in de ochtend. Het thema vind ik niet helemaal in de foto zelf terug. Wel dat dit een leuke ochtendfotosessie is natuurlijk, maar dat het vakantie is, is niet zichtbaar.
JvdKooij: Mooie foto en goede verbeelding van het thema; de schaduw van de auto en de bergen vertellen mij dat het een leuke vakantie is, maar die barrière hè. Top 3.
ReinaB: : Ook deze foto laat mij een stukje vakantie zien door de buitenlandse uitstraling. De man is blij, maar het dier...
PaulHubens: De vrolijkheid en de vakantie stralen eraf. Leuke foto! Maar wat er niet leuk is aan vakantie, mis ik. De rechterbovenhoek leidt mij een beetje af. Ik had de handdoek iets naar links gelegd.
sled9e: Natuurlijk, lekker met zijn allen in de de sleurhut een rustig plekje zoeken :wink2: . Dat is natuurlijk leuk en niet leuk tegelijk. Het verkeersbord maakt het voor mij af: je kunt als kleine vakantieganger niet eens rustig spelen op deze 'camping' omdat er blijkbaar verkeer over de campingweg aan kan komen.
Belinda: Leuke vader-en-zoon verkoelingsactie tegen een vakantieachtergrond. Ik kan alleen het niet-leuke van een vakantie hier niet thuisbrengen.
richhanz: Mooi beeld van een oerhollands tafereeltje. Een mooi bootje afgemeerd op een prachtig plekje roept bij mij een prettig vakantiegevoel op. Maar ook hier mis ik de minder leuke kant (of je moet niet tegen alleen zijn kunnen :wink2: ).

Voor mij dus Ed, Martijn of Jaap. Die van Martijn spreekt mij het meest aan qua emotie en moment, maar die van Ed en Martijn verbeelden de opdracht net wat beter. Uiteindelijk ga ik voor die van Jaap omdat vakantie voor mij meer met bergen dan met strand te maken heeft, maar dat had net zo goed andersom kunnen zijn.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2915


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor Sandor Gora » zo sep 18 2016 11:22 am

ik kies voor de scene van Noortje: heerlijk zo'n tableau; fietsvakantie en dan zoveel spullen meeslepen... maar ja, met 3 kinderen moet je misschien wel;
ma aan het roer; pa denkt: Ze zoekt het maar uit... beginpuberdochter denkt: Weet ze het nou nog niet... zoonlief denkt: Hmm, mooie schoenen en kleuter heeft zich dik ingepakt, want is al gestoken door een mug.
hoera! vakantie, leuk of niet?
met vriendelijke groeten,
Sándor Góra

http://www.gora.nl
Gebruikersavatar
Sandor Gora

Forumlid
Berichten: 214


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor Mieke53 » zo sep 18 2016 11:36 am

Het verhaal van jou Sandor is nog mooier dan de foto :prost: Maar het was precies zoals je het verwoord.
Het was een snapshot, had geen tijd, was zien en schieten.
2 handicaps:
. De vaste oude AI 135 mm erop. Handmatig scherpstellen.
. Kon niet voor of achteruit.

Inderdaad had ik meer ruimte links gewild. Maar was de jongen links eraf gevallen.
Onderin had ik ook een tikkie meer ruimte willen hebben.
Band zit op de rand.

Dank voor je stem. :thumbup:
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli en augustus 2016, Beoordeling foto's - "Vakantie, leuk of niet?"

Berichtdoor Mieke53 » vr sep 30 2016 11:30 pm

Met een hele grote voorsprong is Nismo geëindigd op de eerste plaats.
Nismo, je was eigenlijk al de gedoodverfde winnaar toen we je zagen binnenkomen :D .
Van harte van ons allemaal, je krijgt een plaatsje in de Maandgalerij :prost: .
Groet,
Noor
Gebruikersavatar
Mieke53

Forumlid
Berichten: 2385


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast