En ook....andere kant van mijn dochter

Vind hier zelf haar linkerhand nog wat te licht, daar wil ik nog even verder aan knutselen.

Hallo allemaal,GdP schreef:Ik vind gewoon de ‘hoek’ van waaruit ze gefotografeerd is niet geweldig. Het geeft een effect waardoor het lijkt dat de foto van te dichtbij is gemaakt.
Gelet op de ongenuanceerde opmerkingen als reactie mijn opmerking zie ik af van verdere discussie.
Dat Gerrit gelijk heeft dat je uit meerde hoeken opnames kan maken bestrijd ik niet, maar wie zegt dat Riemke dat niet gedaan heeft? Dus over snel oordelen gesproken.ArjanL schreef:Mooie serie, hoewel ik de foto's zelfs graag iets krachtiger zou zien (helderheid). Mooie verhouding hoofdverlichting en aanvullend licht. Laatste foto (toning) hoeft van mij niet.
Gerrit heeft wel degelijk een punt (heb nooit foto's gezien).
Geen enkel gezicht is volkomen symetrisch. Door frontaal een foto van een gezicht te maken kan je een voudig zien wat iemand zijn/ haar beste kant is om te fotograferen. Deel het gelaat verticaal in tweeën en spiegel deze kant horizontaal. Je krijgt dan een gelaat wat opgebouwd is uit twee zelfde helften. De foto die het dichtst bij de werkelijkheid komt of het prettigst oogt is 'de beste kant'.
Voorbeeld:
Niet gelijk oordelen dus, voordat uitleg volgt.
Raymond,GdP schreef:Riemke schreef:Normaal gesproken sta ik redelijk dichtbij ....
Het bleek gewoon dat een ieder altijd een zgn. mooiste kant heeft. En van daar uit begon ik dan met mijn portret series....