Nikon 18-200mm met converter TC 2.0

Discussies over superzoom objectieven zoals de 18-200 mm of 28-300 mm

Onderwerp:

Nikon 18-200mm met converter TC 2.0

Berichtdoor George Fennes » do sep 14 2006 8:46 am

Hallo daar ben ik weer,
Binnenkort ga ik een maand naar Suriname en natuurlijk wil ik daar leuke plaatjes schieten.
Maar ik zou graag willen weten of het mogelijk om de Nikon 18-200 met de 2.0 converter in combinatie met elkaar te gebruiken is en als dat mogelijk is zijn de resultaten dan nog wel redelijk.
Waarom overweeg ik deze keus? Gewoon vanwege het feit dat ik weinig bagage mee kan nemen en ook dat ik geen koffers met loodzware objectieven wil meezeulen.

Wie weet hier iets meer van?

Alvast bedankt,

George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor roel » do sep 14 2006 6:54 pm

Lijkt me niet verstandig, voornamelijk omdat je grootste diafragma dan 7.0 bij 18 mm. wordt, tot 11.2 bij 200 mm. Oftewel, het kost je enorm veel licht. Daarnaast is de kwaliteit niet super en zal wellicht je autofocus niet meer werken.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Wolf Zorrito » do sep 14 2006 8:54 pm

Waarom die converter ? Ik heb een sigma DC 18-200 en daar schiet ik nu alles mee wat ik wil.

Wolf
Wolf Zorrito



Onderwerp:

Onderwerp: Nikon 18-200mm met converter TC 2.0

Berichtdoor George Fennes » do sep 14 2006 10:39 pm

Als je dieren in het wild wil fotograferen kom je met die 200 cq 300mm gewoon wat te kort, daarom zat ik te denken aan een converter.
Dan heb je 600mm tot je beschikking en dat leek me wel aardig.
Maar je lichtsterkte loopt inderdaad wel een heel eind terug en dat is ook een feit.
En ik heb waarschijnlijk niet de mogelijkheid om een heel arsenaal aan objectieven mee te nemen, vandaar dat ik tot die conclusie kwam.
Maar ik zal wel weer eens iets willen dat praktisch niet uitvoerbaar is.

Groetjes George :cry: :?: :shock:
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor SwederD70 » vr sep 15 2006 9:59 am

Kun je vergeten! Op deze lens past geen enkele teleconverter

Als je in de Nikon lenzen brochure kijkt zie je dat er geen enkele combinatie is.

{Daarbij zit het achterste lens elementje van je lens veel te ver naar buiten. Bij lenzen waar er wel 1 op past zit het achterste lenselementje veel dieper in de lens, detail}
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Wolf Zorrito » vr sep 15 2006 1:42 pm

George,


Keuzes maken ........... :wink:
Ik zelf zou dan allen die ene toeter meenemen tot 200 mm ( 300 @35 mm ) maar als jij dieren belangrijker vind dan de 600 he.

Wolf
Wolf Zorrito



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » vr sep 15 2006 2:47 pm

Wolf Zorrito schreef:George,


Keuzes maken ........... :wink:
Ik zelf zou dan allen die ene toeter meenemen tot 200 mm ( 300 @35 mm ) maar als jij dieren belangrijker vind dan de 600 he.

Wolf


600 kan niet. Je kan/mag/moet op een 18-200 Sigma/Nikon/weet ik veel wat voor merk geen converter gebuiken. Zo'n lenzen zijn al niet denderend, al helemaal niet in hun lichsterkte. Nu ga je zo'n lens helemaal bar slecht maken met zo'n converter...

Dit allen i.m.h.o.!!!

Ciaoo!! :)
Joost Wouters



Onderwerp:

Nikon 18-200mm met converter TC 2.0

Berichtdoor George Fennes » vr sep 15 2006 3:31 pm

Oké, ik zie het domme van mijn opzet in.
Ik heb nog de standaard kitlens de 18-70mm, dus die moet ik sowieso meenemen en de 2,8 80-200.
Maar past op de 80-200 wel een converter en zo ja welke?
Dan zou dat voor mij op dit moment het enige alternatief zijn tegen niet al te hoge kosten.
Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen?

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » vr sep 15 2006 4:14 pm

Ik zou nooit een converter gebruiken... Dat vind ik dan zinnig haha ;) Je gaat dan kwaliteit van een lens 'weggooien'...
Joost Wouters



Onderwerp:

Converter of niet

Berichtdoor George Fennes » vr sep 15 2006 4:23 pm

Het meeste dat ik zal fotograferen zal tot 200mm zijn, maar die enkele keer dat ik "meer" denk nodig te hebben zou een converter een aardig alternatief kunnen zijn.
Als ik heel veel in het 300mm gebied zou fotograferen zou ik inderdaad voor minimaal een 300 gaan. Maar ik denk dat het sporadisch voor zal komen dat ik echt die 300 c.q. 450 of meer nodig heb, en dan zou denk ik een converter een leuke aanwinst zijn met niet al te veel ruimte en gewicht.

Groetjes George
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Superzoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten