Japanese girl.

Onderwerp:

Japanese girl.

Berichtdoor jettiny » zo okt 16 2016 12:19 pm

Japanese girl ??
Niet echt :D , een gewoon Brabants meisje waarvan ik het portret wat heb bewerkt.
De naam Japanese girl kwam in me op toen ik het opgestoken haar in verband bracht met de witte sluier over de foto en de vuurrode lippen. Witte vlag met rode stip is de Japanse vlag n.l. :D
Ik liep laatst in een interieurzaak en zag een soortgelijke afbeelding hangen die me meteen aansprak.
Tegelijkertijd besefte ik dat ik ook een soortgelijke afbeelding had van mijn nichtje.
Na wat uitgeprobeerd te hebben in Photoshop kwam ik tot een product waar ik tevreden over ben.

Ik snap dat een en ander zeer smaakgebonden is, maar wou deze afbeelding graag met jullie delen.

Hoe bewerkt.
Het origineel gekopieerd in een nieuwe laag en met de pentool de lippen uitgesneden en in een nieuwe laag gekopieerd.
Het origineel omgezet naar zwart-wit en de keuze infra-rood genomen omdat ik die het mooiste vond voor deze toepassing.
De gekopieerdelaag in kleur in transparantie verlaagd naar 20 % zo uit mijn hoofd.
Een nieuwe laag aangemaakt en wit gemaakt.
Deze is teruggebracht naar 70 % transparantie.

En dat is het, meer niet.

De foto nu.
Afbeelding

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Japanese girl.

Berichtdoor Robert » zo okt 16 2016 10:20 pm

Ik vind het een interessant probeersel.
Zelf zou ik de rode lippen veel meer vervaagd hebben, uiteraard niet zoveel als de achtergrond.
En misschien de achtergrond wat minder vervaagd hebben.
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2638


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Japanese girl.

Berichtdoor RichardBremer » ma okt 17 2016 8:57 am

Wat een leuk experiment! Ik ben het eens met Robert, wellicht de lippen wat vervagen en de achtergrond iets minder. Ik mis nu balans tussen de twee. Heb je misschien ook een foto genomen van het beeld in die interieurzaak? Ik ben ook wel benieuwd naar je voorbeeld.
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...
Gebruikersavatar
RichardBremer

Forumlid
Berichten: 167


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Japanese girl.

Berichtdoor jettiny » ma okt 17 2016 9:57 am

Hartelijk dank voor jullie reacties :)

Tsja de balans....daar ben ik ook mee aan het worstelen geweest, toch kwam ik steeds bij deze balans uit die ik mooi vond.

@Richard, geen foto gemaakt van de print in de interieurzaak, lijkt me ook niet zo elegant om te doen overigens.
Maar ik kan je verzekeren dat daar de balans ongeveer hetzelfde was als wat ik gedaan heb. Daarnaast hadden ze nog wat tierelantijntjes erbij die ik niet zo mooi vond. Witte druk bewerkte rozetten b.v.

Vrgr
Tiny
jettiny

Forumlid
Berichten: 3087


Locatie: Uden
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten