Welke fotoprinter

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
rik6230

Welke fotoprinter

Bericht door rik6230 » di dec 04 2007 1:49 am

Ik wil een fotoprinter aanschaffen maar zie even door de bomen het bos niet meer. Ik zoek kwaliteit en de mogelijkheid om ook op 20x30 formaat af te drukken. Wie heeft tips voor mij ?
(Ik weet dat het waarschijnlijk goedkoper is om de foto's bij en centrale te laten afdrukken :shock: )

Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Factory » di dec 04 2007 5:38 am

Hoi Rik,

ik heb enkele maanden geleden een Epson Photo R1800 gekocht. Ik heb deze gekocht naar aanleiding van testen en in combinatie met de prijs die ik wilde/kon betalen heb ik voor deze gekozen.
Ik heb deze heel veel gebruikt voor mijn foto opleiding en ben er zeer tevreden over. Ik heb praktisch alles op A4 formaat afgedrukt. De opvolger de 1900 is er ook al en die is nog beter. Maar zowel van Epson als van andere merken bv het wereldberoemde C.... merk hebben goede printers. Het hangt ook van je budget af en welke kwaliteit je verwacht van je printer. Wil je alleen goede kleurenprints of print je ook veel zawrt wit. De prijs van de printer is niet het enige van belang want een andere printer die weer wat duurder is kan weer goedkopere cartridges hebben.
Verder is het van belang om tot een goede print te komen dat je op andere zaken let zoals het soort papier, inkt en het callibreren van je beeldscherm/printer.

succes met je keuze

Leo

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di dec 04 2007 7:00 am

Hoi Rik,

Het is inderdaad veel goedkoper om je foto's af te laten drukken i.p.v. het zelf doen maar zelf een printertje thuis is toch ook wel leuk hoor.

Vorige kerst heb ik de Epson stylus R360 van de kerstman gehad en ben daar tot nog toe zeer tevreden over.
http://www.epson.nl/internetLive/dctm/c ... .inter.jsp

Succes met kiezen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » di dec 04 2007 7:22 am

Ik heb onlangs de HP C8180 aangeschaft. Print prachtige foto's en bevat ook een uitstekende scanner.

Ik heb gekozen voor deze all-in oplossing om wat ruimte te besparen op het bureau en toch kwaliteit te hebben.

Omdat ik vanaf de laptop beneden wilde printen moest er wel netwerk ondersteuning op zitten en deze printer werkt met zowel draadloos als bedraad.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl/ho ... 79384.html

Coen van Aken.nl

Bericht door Coen van Aken.nl » di dec 04 2007 10:10 am

Volgens mij, als je kijkt naar kosten per foto, is het goedkoper om ze te laten printen.

Ik doe dat zelf bij Profotonet. Ik heb daar een klein reviewtje van; hier

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » di dec 04 2007 10:19 am

Je kunt ook eens kijken naar een R800 van Epson. Prima kwaliteit en volop te koop (ook 2e hands) Het is de kleine broer van de al genoemde R1800
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » di dec 04 2007 1:27 pm

Ik heb de R800. Ben erg tevreden over de kwaliteit.
Het begin is lastig, want instellingen van kleurruimtes en ICC-profielen was voor mij geen gesneden koek.
Nu loopt alles goed en ik ben blij. Behalve als ik cartridges moet kopen. 8 kleuren van ongeveer 15 euro per stuk, dat hakt erin.
In gebruik alleen Epson papier. Soms overweeg ik wel te experimenteren met ander papier, maar ik heb het nog nooit gedaan.
Ik werk veel met mat-papier. Is mooi bij zwart-wit afdrukken.

Ik heb wel gemerkt dat ie gevoelig is voor uitdrogen/stilstaan.
Na de vakantie begint hij met soort autonoom schoonmaakproces, waarbij er een flinke hoeveelheid inkt wordt opgestookt.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

ML

Bericht door ML » di dec 04 2007 3:12 pm

Ben ook zeer tevreden met mijn C... ip6700d. Hij kan zelfs foto's van mijn Nikon D200 afdrukken ;)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di dec 04 2007 3:17 pm

Heb de C*n*n iP5300. Ben daar zeer tevreden over, 9600x2400 ipv 4800x1200. En randloos, evt tweezijdig, dus mogelijkheden te over.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

rik6230

Bericht door rik6230 » di dec 04 2007 4:01 pm

Bedankt voor jullie reaktie !!

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » di dec 04 2007 6:48 pm

Dit is makkelijk, zoek ook nog een goede fotoprinter en op a3 formaat. Heb nu hetzelfde merk als Cees (denk ik), i.p.v. sterretjes staan er bij een a en en o en dat leest als ..... oeps sorry, heb ook en c*n*n :P . Alleen de mijne is een i 965 en niet echt een fotoprinter.
Groetjes Ed
Nikon Z Z & de maskers

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di dec 04 2007 7:23 pm

Ik heb ook een Canon IP 5300 en ben daar ook best tevreden over maar het is een A4 printer en geen A3.. en dat was een bewuste keuze omdat ik het grotere werk liever aan een vak printservice over laat.

Reden: Fatsoenlijk thuis A3 prints maken is gewoon een dure grap.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » di dec 04 2007 8:00 pm

Alles kleiner dan A4 laat ik printen bij Profotonet. Zelf printen is doorgaans duurder.

A4 t/m A3+ doe ik zelf op de Epson R2400. Prachtige (en niet verkleurende) resultaten. Bovendien is deze printer ook erg goed in zweemloos z/w printen.
Jur

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di dec 04 2007 8:06 pm

Jur, jij doet dus precies het tegenovergestelde van bijvoorbeeld Luc. Ik ga, als ik een echt grote wil hebben ook juist buiten de deur, een A3-printer is mij te kostbaar.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » vr dec 07 2007 1:57 pm

Is er nog niemand die en Kodak 5300 heeft gekocht?
Ik ben hier incognito...

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”