Zelf foto's printen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Zelf foto's printen

Berichtdoor Ressiv » do okt 27 2016 4:24 pm

Ik ben op zoek naar een fotoprinter of foto's laten printen, probeer het een beetje te vergelijken.
Foto's laten printen voor 1 stuks lijkt mij alleen erg duur, op fotonet zou je voor een A3 printje incl. verzending op 10,- ofzo uitkomen. Dan heb je ook nog kans dat je niet tevreden bent en het weer opnieuw kunt gaan bestellen.

Aan de andere kant zie ik leuke Canon Pixma printers voor +/- 300,- (kunnen tot A3 groot). Daar komt uiteraard nog papier en inkt bij.
Voordeel is dat ik iets uit kan printen en direct in mn handen kan hebben. Kwaliteit beoordelen en opnieuw printen als het nodig is.

Het is in eerste instantie bedoelt om af en toe een erg mooie foto uit een reeks uit te printen en voor mijzelf te bewaren. Misschien thuis een kamertje vullen met lijstjes... Dit zal dan 1 of 2 keer per maand zijn :oops: ?

Wat zouden jullie doen, iemand ervaring in beide opties en eventueel ervaring met een specifieke printer van ongeveer 200-300 euro?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Ressiv

Forumlid
Berichten: 61


Locatie: Hapert

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Jur » do okt 27 2016 6:22 pm

Ik ben bang dat je voor een goede kwaliteit A3 afdruk iets meer moet uittrekken dan € 200-300. Ik gebruik al jaren een Epson Stylus Photo R2400 (niet meer leverbaar), die kan printen tot A3+ formaat. Een vergelijkbare printer kost toch al gauw € 600,-, maar dan ben je er nog niet. Dit soort printers gebruiken meestal een stuk of 8 kleurcartridges die in prijs variëren tussen de 16 en 26 euro per stuk. Als je maar zelden een afdruk maakt, moet je vaak relatief veel inkt gebruiken om de spuitmondjes weer te reinigen, die nogal snel verstopt kunnen raken. Verder natuurlijk een goede kwaliteit fotopapier. Doordat ik mijn beeldscherm regelmatig kalibreer heb ik overigens erg weinig uitval van gemaakte prints; ze komen, vergeleken met de foto's mijn beeldscherm, vrijwel identiek uit de printer.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Willem Focus » do okt 27 2016 9:20 pm

:frown: Voor 2 printjes per maand......

Lekker naar een goede afdruk centrale.
Ik heb zelf een Epson P600, prachtige printjes tot A3+ maar d'r gaat wel voor 200 euro cartridges in en de printer zelf kost 600.

Groet. Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1444


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Ressiv » vr okt 28 2016 11:47 am

Bedankt voor de reacties!

Ik vind 12,- juist duur voor 1 printje waarvan je het resultaat ook niet in eigen hand hebt :oops: dit lijkt mij alleen interessant bij grote oplages waarbij je maar 1x verzending en startkosten betaald. Voor 1 foto van A3 formaat betaal je netzoveel aan verzending als aan de print zelf.
Zijn er veel mensen die dit doen voor 1 print??

Deze printer heeft goede reviews: Canon PIXMA IP8750 en kost bijvoorbeeld maar 299,-.
Gebruikersavatar
Ressiv

Forumlid
Berichten: 61


Locatie: Hapert

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor mozes » vr okt 28 2016 11:53 am

Ik verzamel 20 fotos en laat er dan een fotoboek van printen.
de kosten zijn dan ongeveer 2 euro incl. verzenden voor één A4 print.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor JurjenF » zo okt 30 2016 7:12 pm

Mijn Canon IP8750 A3+ doet het erg mooi, ook met inkt van een hele bekende leverancier waarvan ik de naam zo 1-2-3 niet mag noemen.... :roll:
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Marten » zo okt 30 2016 7:18 pm

Onzin.
Noem het nu maar en TS is je dankbaar.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Richard » zo okt 30 2016 7:25 pm

Op het werk imitatie toner gebruikt: gaf meer ellende dan het bespaarde. Ik zal het niet adviseren, maar een ieder mag het voor zichzelf weten uiteraard.

Qua prijs: je favoriete zoekmachine is je vriend, ook voor de ervaringen.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3579


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor dotcat » do nov 03 2016 3:58 pm

Ik heb deze keuze ook moeten maken toen ik een opleiding in fotografie volgde. De keuze is gevallen op een eigen printer, in mijn geval een Epson R2660, A3+ en ook inkt van meerdere grijstonen. Qua kosten hoger dan een printservice zolang het gaat om kleinere afdrukken (A4) en meerdere afdrukken in 1 bestelling. Echter grote afdrukken (A3 of A3+) en maar enkele exemplaren zijn vergelijkbaar in prijs.

Mijn oplossing voor het inleveren van print werk wat niet zo nauw kwam was originele inkt van de goedkoopste leverancier (besparing ±30%) en rest partijen papier per 50 of 100 vel. Vooral het laatste bespaart veel op de prijs per afgedrukte foto.
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
Gebruikersavatar
dotcat

Clublid
Berichten: 299


Locatie: Weesp

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Sandervb » do nov 03 2016 8:51 pm

Ik hou deze graag in de gaten, zelf ben ik ook aan het kijken voor een betaalbare fotoprinter.
Zelf had ik ook de EPSON STYLUS PHOTO 1500W en de EXPRESSION PHOTO XP-960 op mijn lijstje staan.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor EvH » zo nov 06 2016 11:19 am

Ik gebruik zelf een Epson pro 4900, met over t algemeen fine art papier soorten van Inova. Kan niet anders beoordelen dan TOP. Ook diverse top pro's beoordelen dit als high end.
Gr. Erwin
EvH

Forumlid
Berichten: 171


Locatie: Tilburg
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor a90 » zo nov 06 2016 11:59 am

Dat is wel een hele mooie Erwin !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Gebruikersavatar
a90

Clublid
Berichten: 4882


Locatie: Nieuw Vennep
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor PB » zo nov 06 2016 1:22 pm

Zit er in de buurt geen fotograaf die zelf afdrukt dan kun wel meteen zien hoe de afdrukken zijn en eventueel bijstellen.
Een goede foto behoeft geen bewerking.
Gebruikersavatar
PB

Forumlid
Berichten: 39


Locatie: swolgen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor gijs sandberg » zo nov 06 2016 2:58 pm

L.S.
re: Zit er in de buurt ...
Dat lijkt me een betere oplossing, zeker voor onregelmatig print-werk.
Een top-printer zoals hierbboven vermeld klinkt wellicht leuk, maar behoeft regelmatig gebruik en een saillante investering (zowel in euro's als tijd om er mee te leren werken).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6814


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Zelf foto's printen

Berichtdoor Sandervb » za dec 03 2016 9:58 pm

Helaas verder dus blijkbaar weinig ervaring met zelf printen via een iets goedkopere fotoprinter zoals bijvoorbeeld de EPSON STYLUS PHOTO 1500W en de EXPRESSION PHOTO XP-960?

Zelf zit ik er sterk aan te denken om de 1500W aan te gaan schaffen.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten