Trigger

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Trigger

Berichtdoor Sjeik1981 » zo okt 02 2016 6:37 pm

Beste mensen,

Ik ben opzoek naar trigger combinatie voor mijn D7100 icm Sigma 530 DG Super flitser. Ik zou t liefst high speed sync gebruiken maar ook de trigger gebruiken om de kamera op afstand te bedienen. Weet iemand of deze mogelijkheid bestaat. Ik weet wel dat er aantal merken zijn (Hahnel bijvoorbeeld) die zowel de flitser als mede de kamera remote kan bedienen. Maar deze hebben geen high speed sync alleen maar tot 1/200 a 1/250 en voor enduro bijvoorbeeld is dat te langzaam. Zat enerzijds aan een Yongnuo trigger te denken, echter deze kan dan weer niet de kamera bedienen. Maar high speed sync heeft de voorkeur.

Iemand ervaringen of ideeen
Sjeik1981

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor gijs sandberg » zo okt 02 2016 6:43 pm

Erik,
Triggers zijn al vaker besproken, heb je de zoekfunctie al geprobeerd ?
re: enduro
Bedenk dat bij echte high-speed flits (FP-flash) de lichtopbrengst /het bereik drastisch daalt.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor Sjeik1981 » vr nov 18 2016 6:01 pm

Ik heb tot op heden t antwoord nog niet gevonden. Wel zonder high-speed sync, maar in t bos, heb je wel haast kortere sluitertijden nodig voor MX-foto`s
Sjeik1981

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor Vincent » vr nov 18 2016 6:23 pm

Pocketwizard TT5 heeft HSS functionaliteit en zit een remote aansluiting op.

Die kun je triggeren met een TT1 (alleen zender) of een andere TT5 (ontvanger/zender)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor ATOR » vr nov 18 2016 7:17 pm

Sjeik1981 schreef:Zat enerzijds aan een Yongnuo trigger te denken, echter deze kan dan weer niet de kamera bedienen.


Als je aan de Yongnuo YN622TX zat te denken, daar zit een kabeltje bij waarmee je de camera op afstand kunt bedienen met de YN622N II transceiver. Heeft TTL en high speed sync. Wel altijd spannend of alle functies goed werken met een niet Nikon flitser, dus try before you buy.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor gijs sandberg » vr nov 18 2016 7:27 pm

Erik,
re: try before you buy.
Eens met Ator, trigger-compatibiliteit is vaak een heikel onderwerp, dus ga te rade bij een erkende Nikon dealer die ook de Sigma flitser verkoopt.
re: nodig voor MX-foto`s
Probeer eea eens rustig thuis, (afstand/kortste tijd): het bereik is vaak zeer beperkt.
Ik denk dat je voor echt korte tijden één of meerdere stevige flitsers nodig zal hebben.
Groeten ,Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6818


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor weimaraner » vr nov 18 2016 8:30 pm

Ik gebruik zelf de hierboven al genoemde Yonguo's. Weliswaar alleen om mijn flitser(s) te triggeren (dus niet als camera remote) en die bevallen goed - ook in Hisync mode.
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor Sjeik1981 » vr nov 18 2016 8:44 pm

Welke combinatie gebruik je. Mijn eerste insteek om flitser te remoten.
Sjeik1981

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Trigger

Berichtdoor NikonNL » vr nov 18 2016 9:45 pm

Na lang zoeken en veel te hebben uitgeprobeerd heb ik gekozen voor de Catcus V6 ii .
Werk geweldig en TTL .. Werk geweldig. Werk in de studio met pocket wizard , maar voor buiten de studio is cactus erg makkelijk en goed om mee te werken ... en met 4of meer flitsers ( wat ik vaak doe) is het ook goed betaalbaar
EN .... je kan diverse merken flitsers door elkaar gebruiken ... zelf die van canon [emoji2]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
NikonNL

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Trigger

Berichtdoor Sjeik1981 » vr nov 18 2016 10:36 pm

Maar welke combinaties gebruiken jullie,moet er een hebben voor D71000 icm Sigma Sf530 DG Super
Sjeik1981

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten