Canada in B/W

Plaats reactie
Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Canada in B/W

Bericht door Ruud_388 » vr nov 18 2016 9:55 pm

Het is volgens mij wel weer eens tijd voor een beetje Canada promotie.
Afgelopen zomer weer in mijn 2de vaderland geweest en maar weer eens een rondje Rockies gedaan.
Een aantal van de foto's omgezet naar Z/W met Lightroom en Silver Efex Pro plug-in.

Afbeelding
1) Lake Louise op een druilerige avond met als voordeel dat de meeste toeristen naar huis waren. Prachtige serene rust aldaar die avond.

Afbeelding
2) Dit is het gebied wat je ziet in de verte op de foto hierboven. Zware maar prachtige wandeling met als beloning schitterende vergezichten.

Afbeelding
3) Yoho NP met Wapta Mt.

Afbeelding
4) Panorama van Mt Edith Cavell met Angel Glacier in Jasper NP, opnieuw een lange zware wandeling maar zeer de moeite waard!
Gr,
Ruud
----------
Mooie Nikon, Manfrotto, Sirui en ThinkTank spullen
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;

golden-eye
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Canada in B/W

Bericht door golden-eye » za nov 19 2016 9:25 am

Mooie platen, vooral foto 1. Het lage standpunt geeft veel kracht aan de foto.
"het oog wil ook wat"

Rijko
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Rijko » za nov 19 2016 9:25 am

Mooie serie Ruud, erg fraai in zwart-wit.

Ik ben zelf in september ook in de canadian rockies geweest en vind de landschappen spectaculair en indrukwekkend.

RichardBremer
Forumlid
Forumlid

Bericht door RichardBremer » za nov 19 2016 10:15 pm

Wat gaaf! Wij gaan volgend jaar mei onze eerste Canada ervaring opdoen, drie weken rondrijden met een camper van/naar Vancouver. Zulke foto's gaat het alleen maar meer mee kriebelen!

Zou je nog routesuggesties hebben (we denken nu aan het standaard toeristische rondje door Banff en Jasper) dan houden wij ons zeker aanbevolen :)
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 19 2016 11:34 pm

Prachtig Ruud, ze zijn het waard om groter te plaatsen hoor. Ook Mevr. Skippy en ik gaan volgend jaar naar Canada, in ons geval Denali Park en Vancouver i.c.m. een Alaska cruise dus dit soort beelden zien we graag.

Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud_388 » zo nov 20 2016 12:59 am

Skippy schreef:Prachtig Ruud, ze zijn het waard om groter te plaatsen hoor. Ook Mevr. Skippy en ik gaan volgend jaar naar Canada, in ons geval Denali Park en Vancouver i.c.m. een Alaska cruise dus dit soort beelden zien we graag.
Alaska cruise lijkt mij geweldig, wil ik ook nog wel een keer doen. Wij zijn een paar jaar geleden wel een keer van Calgary naar Alaska gereden, was mooi maar eigenlijk veel te ver rijden voor de 16 dagen die we hadden. Te weinig tijd om te stoppen voor foto's van al het moois wat voorbij komt.
Gr,
Ruud
----------
http://www.flickr.com/photos/12614588@N03/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud_388 » zo nov 20 2016 1:13 am

RichardBremer schreef:Wat gaaf! Wij gaan volgend jaar mei onze eerste Canada ervaring opdoen, drie weken rondrijden met een camper van/naar Vancouver. Zulke foto's gaat het alleen maar meer mee kriebelen!

Zou je nog routesuggesties hebben (we denken nu aan het standaard toeristische rondje door Banff en Jasper) dan houden wij ons zeker aanbevolen :)
Voor een eerste keer is het standaard rondje Banff en Jasper eigenlijk het best en erg mooi.
Probeer wel vanuit Vancouver de Sea to Sky highway naar Whistler te nemen, zeer de moeite waard!
Highway 93 van Lake Louise naar Jasper is voor mij nog altijd een hoogtepunt. Deze route nu al meerdere malen gereden maar nog altijd valt mijn mond open van zoveel natuurschoon.
Wanneer jullie nog tijd over hebben is Waterton NP ten zuiden van Calgary op de grens van de US ook een aanrader.
Indien jullie wijnliefhebbers zijn kan ik ook de Okanogan Valley van harte aanbevelen, Kelowna en omgeving is prachtig en je wordt omgeven door wijngaarden met fantastische lokale wijnen.
Gr,
Ruud
----------

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » zo nov 20 2016 12:08 pm

Promotie komt goed over, mooie platen! De derde favoriet (compositie).

Drikus70
Forumlid
Forumlid

Bericht door Drikus70 » zo nov 20 2016 6:25 pm

Sterke platen, mooie omzetting naar zwart/wit.

RichardBremer
Forumlid
Forumlid

Bericht door RichardBremer » wo nov 23 2016 3:41 pm

Fijne tips, Ruud! Dank je wel. Waterton is denk ik te ver, maar Kelowna gaan we zeker aandoen. Volgens mij zie je in Canada op elke hoek van de straat een ansichtkaart waardig beeld :)
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...

Ruud_388
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud_388 » wo nov 23 2016 10:26 pm

RichardBremer schreef:Fijne tips, Ruud! Dank je wel. Waterton is denk ik te ver, maar Kelowna gaan we zeker aandoen. Volgens mij zie je in Canada op elke hoek van de straat een ansichtkaart waardig beeld :)
Haha, ja dat klopt zeker, plan niet te lange afstanden die je per dag wilt afleggen want je gaat veel tijd "verliezen" met fotostops!
Ik heb op mijn Flickr pagina nog veel meer foto's van mijn reizen naar Canada...............
Gr,
Ruud
----------

ebt
Clublid
Clublid

Bericht door ebt » zo dec 11 2016 4:03 pm

mooie z/w foto's. vooral 1 is mijn favoriet
nikon d610; tamron 24-70 f2.8; af-s nikkor 16-35 4G ED; af-s nikkor 70-200 2.8 GII ED; af-s micro nikkor 105mm 1:2,8 G ED; Sigma 150-600 mm sports; SB 700; en statief gitzo GT3542LS.

Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”