Serie opnamen maken

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Re: Serie opnamen maken

Berichtdoor Janvis » do dec 08 2016 7:42 pm

Volgens mij wil je iets doen wat helemaal niks met interval opnamen heeft te maken. Je wilt gewoon 200 foto's achter alkaar maken, ik denk dat je dan gewoon de ontspanknop ingedrukt moet houden totdat je denkt dat je voldoende opnamen hebt gemaakt. Houd er dan wel rekening mee dat je een erg snel kaartje in je camera moet hebben en dat je rekening moet houden met de buffergrootte van je camera.

Interval opname is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Je vult gewoon een tijdconstante die er voor zorgt dat er om de zo veel tijd een foto of reeks foto's worden gemaakt. Vervolgens stel je in hoe veel intervallen er moeten plaats vinden en hoeveel foto's er tijdens een interval gemaakt moeten worden. Het is toch ook logisch dat de tijdsduur van het maken van de foto's tijdens een interval niet langer mogen zijn dan de tijd die je hebt ingesteld waarop de intervallen elkaar moeten opvolgen?
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Serie opnamen maken

Berichtdoor imaginary_nl » do dec 08 2016 8:12 pm

De interval is NIET TUSSEN de foto's, maar bijvoorbeeld 1 seconde.
Dus:
Seconde 1: 1-9 foto's
Seconde 2: 1-9 foto's
Seconde 3: 1-9 foto's
Etc.

Wanneer je hier een sluitertijd zou gebruiken van meer dan 1 seconde (en 1 foto per interval), dan past dat niet meer in een interval: dat kan dus niet.
Gebruikersavatar
imaginary_nl

Clublid
Berichten: 898


Locatie: Bronckhorst
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten