Hi leden,
Ik zit sinds kort ineens met een vervelend euvel met mijn Nikon D500. Alle foto's die ik schiet hebben ineens een vervelende balk onder aan de foto. Alsof informatie mist.
Dit zijn diagonale balken zwart/wit/roze
De foto lijkt ok wanneer ik m open met Nikon software ViewNX maar doe ik dit met bijvoorbeeld Adobe of een ander software product heb ik de balken.
Wat is hier aan de hand. Iemand een idee?
ps. had graag een voorbeeld van de foto meegestuurd maar weet niet hoe op dit forum
Foto's met rare balk in de foto's
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Foto's met rare balk in de foto's
Teo,
re: adobe
Weet je zeker dat de versie van jouw Adobe software de D500 bestanden aankan ?
Ik ben geen A-adept, maar met D500 nef's zullen oudere Adobe versies problemen hebben.
Met de meest recente versie van Nikon View-NX-i moet e.e.a. leesbaar zijn, NEF en JPG.
re: weet niet
Zoek even op het worod plaatsen, of plaats gewoon een link naar de foto ergens op het www.
re: ineens
Probeer te bedenken sinds wanneer, daarin zit vaak de oplossing.
Groeten, Gijs
re: adobe
Weet je zeker dat de versie van jouw Adobe software de D500 bestanden aankan ?
Ik ben geen A-adept, maar met D500 nef's zullen oudere Adobe versies problemen hebben.
Met de meest recente versie van Nikon View-NX-i moet e.e.a. leesbaar zijn, NEF en JPG.
re: weet niet
Zoek even op het worod plaatsen, of plaats gewoon een link naar de foto ergens op het www.
re: ineens
Probeer te bedenken sinds wanneer, daarin zit vaak de oplossing.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Highlander
- Forumbeheerder
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hier staat beschreven hoe je een foto plaats vanuit Flickr, succes.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 82&t=58677
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 82&t=58677
Heb dit probleem ook tijdje geleden gehad . En wat bleek ? . De geheugenkaart was de boosdoener . Probeer eens een gewone Sandisk kaartje . Ik denk dat je probleem daar zit . En let ook op met Lexar kaartjes !