Godox flitser

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Godox flitser

Berichtdoor Columbus » vr dec 30 2016 12:03 pm

Vraagje, sinds enkele dagen ben ik het bezit van een Godox AD600BM portable/studio flitser i.c.m. met een triggersetje van het merk Godox, de FT-16. Batterijtjes in de transmitter, channel op A, dipswitches ingesteld. De receiver in de usb-poort van de flitser. Ook hier channel en A en dipswitches gelijk aan die van de transmitter. De flitser op "M" (heeft geen TTL). Met de transmitter kan ik nu de modelleringslamp aan en uit zetten en een testflits afgeven. De bedoeling is dat je met dat ding ook de flitsintensiteit kunt wijzigen en dat zou mogelijk moeten zijn. Handig als dat op de trigger kan die op de camera zit. Dat laaste doet ie nu net niet. ik moet op de flitser zelf (met het wieltje) de flitssterkte varieren terwijl dat met de trigger zou moeten kunnen. Wie heeft advies hoe dit te verhelpen. Instellingsvautje?
Nikon D850
Columbus

Clublid
Berichten: 34


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Godox flitser

Berichtdoor Pim89 » wo jan 04 2017 6:44 pm

Is de flitskop hier überhaupt wel geschikt voor? Welk merk en type gaat het om?
Pim89

Forumlid
Berichten: 24


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Godox flitser

Berichtdoor weimaraner » wo jan 04 2017 8:00 pm

Ik neem aan over het merk en type in de tekst van de topic starter: "... Godox AD600BM portable/studio flitser..."
Ben niet bekend met dit model maar zie wel voorbeeldfoto's op internet genomen met 1/4000 sluitertijd dus het zou moeten kunnen zou je denken.
Ik heb een andere Godox maar dezelfde trigger en mijn ervaring is wel dat het "kanalenwieltje" vrij gevoelig is en precies in de goede stand moet staan. Anders eens op een ander kanaal proberen?
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2292


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten