iPhone 7 plus

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor Vincent » ma jan 09 2017 9:14 am

Saartje schreef:Voor mij is het simpel een telefoon is om mee te bellen en een camera om mee te fotograferen.


Dan ga je jezelf echt tekort doen. Genoeg situaties te bedenken waarbij je geen spiegelreflex mee kunt of wilt meenemen, of hem gewoon simpelweg niet mee hebt. De huidige generatie telefooncamera's zijn (eindelijk) op het punt dat ze ook ECHT goed uitkomen op goed formaat print. Dat gaat in de nabije toekomst nog beter worden. Dat maakt het zeker geen vervanging, maar wel een aanvulling!

Ik heb al mening telefoonfoto verkocht voor normaal tarief. Niet omdat ik het zo nodig met mijn telefoon wilde maken, maar omdat ik niets anders bij me had. Als de klant tevreden is dan kan het meestal ook gewoon in het fotoalbum of aan de muur :wink:

Tenslotte is het voor de meeste mensen de camera die je ÈCHT altijd bij je hebt :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor jacobus » ma jan 09 2017 9:36 am

Wij zijn vaak op reis en ik sleep dan ook altijd mijn D7100 overal mee naar toe. Ik ben vaak de enige toerist die dat nog doet, overal zie je die telefoons (Apple) en ik moet zeggen de kwaliteit is vaak gelijk aan mijn Nikon. Heel frustrerend

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor Marten » ma jan 09 2017 11:04 am

De foto's gemaakt met een DSLR en een smartphone zijn wat mij betreft totaal onvergelijkbaar. ( D810; Samsung S6).
Een smartphone foto is van voor tot achter scherp, waardoor de foto tamelijk vlak, en wat mij betreft minder interessant wordt, de opnamesnelheid is minder, etc. Tele is geen tele, maar digitaal vergroten. Een groot voordeel is natuurlijk dat je je "fototoestel" altijd bij je hebt.
Ik gebruik beide. Twee verschillende gereedschappen voor twee verschillende toepassingen.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor Avado » ma jan 09 2017 11:05 am

djunclesam schreef:
Saartje schreef:Voor mij is het simpel een telefoon is om mee te bellen en een camera om mee te fotograferen.


Dan ga je jezelf echt tekort doen. Genoeg situaties te bedenken waarbij je geen spiegelreflex mee kunt of wilt meenemen, of hem gewoon simpelweg niet mee hebt. De huidige generatie telefooncamera's zijn (eindelijk) op het punt dat ze ook ECHT goed uitkomen op goed formaat print. Dat gaat in de nabije toekomst nog beter worden. Dat maakt het zeker geen vervanging, maar wel een aanvulling!

Ik heb al mening telefoonfoto verkocht voor normaal tarief. Niet omdat ik het zo nodig met mijn telefoon wilde maken, maar omdat ik niets anders bij me had. Als de klant tevreden is dan kan het meestal ook gewoon in het fotoalbum of aan de muur :wink:

Tenslotte is het voor de meeste mensen de camera die je ÈCHT altijd bij je hebt :wink:


+1!
Gr. Andre
Avado

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Bommelerwaard
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor MaartenH » di jan 10 2017 8:58 pm

Marten schreef:De foto's gemaakt met een DSLR en een smartphone zijn wat mij betreft totaal onvergelijkbaar. ( D810; Samsung S6).
Een smartphone foto is van voor tot achter scherp, waardoor de foto tamelijk vlak, en wat mij betreft minder interessant wordt, de opnamesnelheid is minder, etc. Tele is geen tele, maar digitaal vergroten. Een groot voordeel is natuurlijk dat je je "fototoestel" altijd bij je hebt.
Ik gebruik beide. Twee verschillende gereedschappen voor twee verschillende toepassingen.


Klopt, een vergelijking tussen een D800 en de iPhone 7 plus (in mijn geval) gaat redelijk mank. Toch kun je met de twee camera's van 12mp op de iPhone (groothoek+tele) hele aardige resultaten behalen, die niet onderdoen voor bijv een d200/d300. Daar waren we vroeger erg enthousiast over (...). Met de iPhone kun je, met een beetje oefenen, hele goeie portretten maken. Er zit bovendien ook nog een 4k film modus op en de overige bekende zaken als time-lapse, slo-mo, pano, e.d. Dus ja, je hebt altijd wat bij de hand waarmee je een prima foto of film kan maken. Een D8xx zal ie niet verslaan, maar het gaat uiteindelijk toch om de man/vrouw aan de knop, toch? :ugeek:

Maarten
GoedLicht!
D850 + D800 + F100 + 50f1.8 + 16-35f4VR + Micro105f2.8VR + 70-200f4VR + PC-E24f3.5 + 58f1.4 + Gitzo Systematic 3 + iOptron Sky Tracker pro
Gebruikersavatar
MaartenH

Forumlid
Berichten: 77


Locatie: On the road
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: iPhone 7 plus

Berichtdoor Vincent » di jan 10 2017 9:11 pm

Marten schreef:Een smartphone foto is van voor tot achter scherp, waardoor de foto tamelijk vlak, en wat mij betreft minder interessant wordt


De meeste landschapsfotografen kwijlen bij dure tilt-shift objectieven om nog meer scherptediepte in hun foto's te krijgen zonder diafragmawaardes te moeten nemen die de scherpte juist weer nadelig beïnvloeden (diffractie). :angel:

Uiteraard is een telefooncamera (nog) niet de ideale vervanger, dat zegt ook niemand hier .

Feit blijft dat de kwaliteit met grote stappen vooruit gaat, een trend die niet meer te stoppen is. Het is juist een tendens om te omarmen omdat het een manier is om je fotografische arsenaal te verbreden, terwijl het angstvallig afhouden van zulke technologie eerder een stap achteruit is.

En tenslotte blijft dan nog steeds het eeuwenoude cliche gelden dat, hoe goed de technologie ook wordt, de fotograaf de foto maakt en niet de camera :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4521


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten