inspiratie voor fotograferen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Onderwerp:

inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor RvM » wo jan 11 2017 11:18 pm

Na een ongelukje afgelopen zaterdag ben ik voorlopig een kleine 3 maanden aan huis gekluisterd..
Ik heb door een ongelukkige val een heup gebroken welke inmiddels is gerepareerd.Nu komt het vervelende, 10 weken geen belasting op het been.dat houd in met looprek of krukken voortbewegen. Hebben jullie tips voor fotografie in deze situatie , weinig beweging en inspanning dus !!
Zijn er mede forumleden die ook lang thuis hebben moeten zitten, en hoe hebben die de tijd besteed aan onze geweldige hobby?
HELP, ik ben niet zielig, maar ik verveel me.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet Rene
Mooie Nikon spullen, en nog wat andere prul om mee te sjouwen
https://www.flickr.com/photos/132176875@N04/
Gebruikersavatar
RvM

Clublid
Berichten: 82


Locatie: Oosterhout ( NBR)
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor Nikkormaat » do jan 12 2017 12:09 am

Flink balen zeg. Heb je al gedacht aan een rollator? Daarop kun je met de apparatuur erop steunen tijdens het lopen, maar stabiel zitten om te fotograferen. Macro kun je prima thuis doen. Sterkte.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor ATOR » do jan 12 2017 12:26 am

Je zou een macro minifotostudio naast je computer op een tafel kunnen inrichten. Je camera tethered aansluiten en dan in het klein experimenteren met alles wat in het groot net zo belangrijk is: concept uitwerken, compositie, belichting, nabewerking, etc.

Doe niets sufs maar maak een epische serie van iets wat je zelf erg vet vindt. Maak het uitdagend en inspirerend.

Deze gast vermaakt zich bijvoorbeeld goed met een speelgoedautootje en wat meel.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor gpi » do jan 12 2017 8:19 am

Leuk filmpje [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
gpi

Forumlid
Berichten: 14


Locatie: Alphen aan den Rijn
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor JvdKooij » do jan 12 2017 10:22 am

Ha Rene,
das balen.
mocht je zo'n ministudio willen gebruiken maar je hebt hem niet, laat maar weten, kom ik hem wel brengen.

verder heb ik nog wel een paar duizend foto's die bewerkt mogen worden :D
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor RvM » do jan 12 2017 11:31 am

@ATOR, inderdaad een leuke, zal eens ga kijken of ik er wat mee kan.
Alles vanaf een rolstoel is niet echt handig, je bewegingsvrijheid is echt beperkt.
@nikkormaat, Sorry rollator is geen optie mijn bovenbeen moet continue ondersteund worden.
@ Jaap, bedankt voor je aanbod, maar een mini studiot heb ik een. en wat betreft de fotos, bewerken is niet zo mijn ding, maar wellicht toch eens iets om me in te verdiepen nu.
alle bedankt voor de tips.
Mooie Nikon spullen, en nog wat andere prul om mee te sjouwen
https://www.flickr.com/photos/132176875@N04/
Gebruikersavatar
RvM

Clublid
Berichten: 82


Locatie: Oosterhout ( NBR)
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor gerardschouw » do jan 12 2017 3:55 pm

AAhhh, niet zo fijn om te horen/lezen man. Veel beterschap!!!
Gebruikersavatar
gerardschouw

Clublid
Berichten: 418


Locatie: Zundert
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor Highlander » do jan 12 2017 4:16 pm

Beterschap Rene, misschien wat research doen wat betreft fotobewerking of plekken en dingen die je nog eens wilt fotograferen.
Maar ook macro al dan niet met focusstaking.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor MoTo001 » do jan 12 2017 8:06 pm

Koop voor een paar centen oude fototoestellen en begin daar eens aan te prutsen. Uit elkaar halen, kijken hoe het werkt enz.
Met een set horlogemakers schroeverdraaiers en een paar tangetjes kom je al een heel eind.
Gr. Joop
Als je een schrijvfout vind mag je hem hebbe
MoTo001

Forumlid
Berichten: 31


Locatie: zuid-limburg
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor weimaraner » do jan 12 2017 8:37 pm

Table-top of ministudio fotografie is inderdaad ook wat bij mij op komt.
Zie in je Flickr portfolio bijvoorbeeld druppel foto's, maar ook dingen als abstracte foto's van bestek (google eens op "macro fork" voor wat ideetjes) zou kunnen.
En natuurlijk een voorspoedig herstel gewenst!
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2293


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor RvM » do jan 12 2017 10:29 pm

Een camera demonteren, en plaatjes van schieten, klinkt eigenlijk best interresant.
Dank je wel weer voor de tips.
Mooie Nikon spullen, en nog wat andere prul om mee te sjouwen
https://www.flickr.com/photos/132176875@N04/
Gebruikersavatar
RvM

Clublid
Berichten: 82


Locatie: Oosterhout ( NBR)
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor marcel.b » vr jan 13 2017 8:45 am

Erg boeiend filmpje ATOR , heel creatief en vooral spanend met stuivend meel en butagas in combinatie met een brandende sigaret . De foto's lijken wel net echt.

Sterkte met herstel Rene !
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Gebruikersavatar
marcel.b

Forumlid
Berichten: 3877


Locatie: Spijkenisse
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor Jacob_O » vr jan 13 2017 10:05 am

Allereerst sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.

Als je de mogelijkheid hebt tot "tabletop" fotografie hier nog een leuke link.
Ook al is dat geen optie voor jou, dan is het toch altijd leuk om te lezen en vooral om te kijken.

https://petapixel.com/2013/10/14/life-like-miniature-scenes-shot-using-model-cars-forced-perspective-250-ps/

https://fstoppers.com/bts/model-maker-turns-toy-cars-nostalgic-life-images-200-point-and-shoot-867

Zijn autocollectie op Flickr: https://www.flickr.com/photos/24796741@N05/albums/72157604247242338

Al zijn albums op Flickr: https://www.flickr.com/photos/24796741@N05/albums


Afbeelding

Je kunt in ieder geval alvast beginnen met bouwen :wink:

Afbeelding
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor RvM » vr jan 13 2017 11:05 pm

Iedereen bedankt weer voor de tips.
er bewegelijk ben ik nog niet, de minste inspanning is nog te heftig,maar dat zal wel beter aan ter zijne tijd.
Echt iets gaan bouwen lukt me nog niet, maar ik ga er zeker iets mee doen.
nogmaals het is niet zielig, maar ik moet me wel heel lang thuis bezig gaan houden, en mensen die me kennen weten dat ik nogal een actief baasje ben.
alle tips zijn welkom, en ga jullie zeker op de hoogte houden
het enige voordeel van dit alles, ik heb de infuus toebehoren uit het ziekenhuis mee gekregen, dus kan ik als het been het toelaat weer met druppelfotografie aan de slag.
groet Rene
Mooie Nikon spullen, en nog wat andere prul om mee te sjouwen
https://www.flickr.com/photos/132176875@N04/
Gebruikersavatar
RvM

Clublid
Berichten: 82


Locatie: Oosterhout ( NBR)
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: inspiratie voor fotograferen

Berichtdoor JanetvdH » di jan 24 2017 3:52 pm

Beste Rene,

Wat een vervelende toestand!
Hier een ervaringsdeskundige, ik heb op 22 juli 2016 een tibia plateau breuk opgelopen (gebroken knie), geopereerd en mocht daarna 3 maanden het been helemaal niet belasten dus in de rolstoel. Met de mededeling dat het wel een jaar kan duren voordat alles echt hersteld is. Heel frustrerend als je erg actief bent: met de hond speurt, veel wandelt, graag buiten fotografeert en een paard hebt waar je 4 tot 5 x per week op rijdt en een grote tuin zelf bijhoudt.....

Ik had het geluk dat het toen mooi weer was en heb vanuit mijn rolstoel in de tuin vogels gefotografeerd ook van mijn hond en van de pup van mijn zus die op bezoek was leuke foto's kunnen maken. Mijn lieve man heeft me een keer meegenomen naar de Beekse Bergen om mijn toen net gekochte Sigma 150 - 600 mm Contemporary lens uit te proberen, zwaar ding maar vanuit een rolstoel toch best goed te doen. Misschien een optie om een rolstoel te huren als het wat mooier weer is?

Misschien ook een leuk idee om bezoek eens te vragen hun hond en/of kind mee te nemen en daar in huis portretfoto's van te maken?
In een rolstoel is het buiten nu niet zo aangenaam dus liever nu binnenshuis iets verzinnen!

Verder bewerkte ik wel foto's maar was daar niet zo erg bedreven is, daar heb ik me de afgelopen maanden meer in verdiept en op You Tube en via google heel veel instructie video's bekeken. Ik werk met Adobe Photoshop Elements 13 en ben er een stuk handiger mee geworden. Ook heb ik mijn fotobestanden eens kritisch bekeken en veel opgeruimd!

Inmiddels kan ik weer een beetje lopen en gaan we eind mei naar Curacao op vakantie en hoop ik daar mooie foto's te kunnen maken.

Ik hoop dat er wat tips bij zitten om de verveling tegen te gaan!
Sterkte de komende tijd want er zullen vast dagen bij zijn waar het moeilijk is om optimistisch te blijven!
Groet Janet
JanetvdH

Clublid
Berichten: 49


Locatie: Bladel
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten