SU-800 overdrachtsafstand

Discussies over flitsers

Onderwerp:

SU-800 overdrachtsafstand

Berichtdoor Hanbouwmeester » do jan 12 2017 12:31 pm

Beste mensen,

Ik heb sinds deze week een nikon SU-800 commander en kom er niet uit. Alles werkt prima maar zodra de flitsers (SB-900 en SB-600) verder dan 6 meter staan werkt het niet meer. Dit terwijl de te overbruggen afstand wel 20 meter zou zijn.
Iemand enig idee waar ik de fout in ga of is dit een bekend probleem? Dan gaat hij gelijk weer retour namelijk:-))
Hanbouwmeester

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SU-800 overdrachtsafstand

Berichtdoor ATOR » do jan 12 2017 1:42 pm

Andere problemen die je tegen kunt gaan komen: teveel zonlicht, infrarood ontvanger van flitser staat verkeerde kant op, reflecties van het IR signaal waardoor het niet meer herkend wordt, er staat iets tussen zender en ontvanger. Kortom ik zou hem retour sturen, er zijn meerdere radiografische TTL oplossingen die betrouwbaarder en met minder gedoe werken dan line of sight infrarood licht.

Ik gebruik zelf een Yongnuo YN622N-TX setje. Die mist ook wel eens een flits maar werkt verder goed.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SU-800 overdrachtsafstand

Berichtdoor Hanbouwmeester » do jan 12 2017 8:01 pm

Dank Ator,
Klinkt niet zo goed. Vanmiddag nog even nader getest en de grens blijkt al op vier meter te liggen. Camera achter de flitsers en 'doe het zelf maar zegt het systeem'.
Ik heb ook wel naar alternatieven gekeken maar met mijn nikon d4s wordt je bijna gedwongen voor dit systeem te kiezen. Heb ik niet zoveel problemen mee maar dan moet het wel goed zijn.
Hanbouwmeester

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: SU-800 overdrachtsafstand

Berichtdoor ATOR » do jan 12 2017 8:33 pm

Hoeveel bereik heb je als je de SB-900 gebruikt als master voor de SB-600?

Nikon zelf heeft niets anders maar merken als Phottix, Godox, Nissin, Pocketwizard en Yongnuo hebben allemaal een radiografische Nikon TTL flits trigger in het assortiment die werkt met jouw D4s.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: SU-800 overdrachtsafstand

Berichtdoor Hans Braakhuis » zo jan 15 2017 8:31 am

Maak alles eens schoon. Dan ligt het niet aan vuil op contacten. Reset de camera en reset de flitsers. Dan ligt het daar ook niet aan.
Hoe schoon te maken en te resetten: http://www.hansbraakhuis.nl/Nikon/reset-reparatie-onderhoud-Nikon-camera-flitser-objectief.pdf

En misschien een extra opening voor de SU-800 in de schuilhut, zodat zender en ontvangers elkaar goed kunnen zien? :lol:

Gisteren was er bij jouw om de hoek, een NCN bijeenkomst. Had je met heel veel andere flitsers en camera's kunnen kijken waar het aan zou liggen:
viewtopic.php?f=10&t=66348
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten