camerakeuze

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

camerakeuze

Berichtdoor Teun » zo jan 15 2017 10:49 am

Ik heb het volgende dilemma: ik ben in het bezit van een Sigma 150-600mm lens en een bijbehorende 1,4 teleconverter. Ik fotografeer nu met een D5100. De teleconverter gebruik ik nu eigenlijk nooit, omdat het bereik van de lens, mede door de cropfactor van de camera, groot genoeg is. Ik wil nu mijn camera vervangen en ik vraag me af wat betere resultaten geeft: hetzij een dx-camera (D7100 of D7200) met deze lens zonder teleconverter, hetzij een fx-camera (D610 of D750) in combinatie met deze lens plus teleconverter. Het feit dat een fx-camera beter geschikt zou zijn voor de groothoekkant is voor mij niet zo relevant, omdat ik voor portret- en algemene landschapsfotografie meestal een andere camera (Fuji X100s) gebruik. Ik gebruik de Nikon dus eigenlijk alleen in combinatie met de telezoom (voor vogelfotografie). Wanneer iemand nuttige adviezen heeft of ervaringen wil delen, hoor ik het graag.
Met groet,
Teun
Teun

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: camerakeuze

Berichtdoor Jacob_O » zo jan 15 2017 10:55 am

Kijk eens naar dit topic. http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=66546
En volg de link naar het artikel met de video's.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: camerakeuze

Berichtdoor Teun » zo jan 15 2017 11:32 am

Dank voor de link. Dit is een helder verhaal. Als je ook nog het kostenaspect meeneemt, dan is de keuze duidelijk.
Teun

Forumlid
Berichten: 3


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: camerakeuze

Berichtdoor Jacob_O » zo jan 15 2017 12:21 pm

Bedank Martin maar tenslotte heeft hij deze leuke link geplaatst.
Omdat ik de video's al gezien had leken me deze perfect op jouw vraag aan te sluiten.
Succes en veel plezier met je keuze, welke dat ook mag zijn.
Jacob_O

Forumlid
Berichten: 1665


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten