Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm

Onderwerp:

Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » vr jan 27 2017 5:37 pm

Sinds een jaar woon ik in de natuur (Hilversum, aan de heide) en sinds een paar maanden trek ik er nogal eens met mijn camera op uit om te fotograferen.
Ik ben daarbij het fotograferen van vogels en wild steeds leuker gaan vinden, maar ik loop daardoor wel steeds vaker tegen de limiet van mijn objectieven aan.

Ik fotografeer met een D700, dus Full Frame en mijn langste lens is een 70-210.

Nu zat ik me op Marktplaats eens te verdiepen in de langere lensvarianten en ik kwam daarbij vooral drie Sigma objectieven tegen in het voor mij betaalbare segment en wel de:

50-500 (vanaf 600,-)
150-500 (vanaf 425,-)
170-500 (voor 400,-)

Die 170-500 is bij een fotozaak en heeft garantie.
De andere zijn particulier en varieren in prijzen, daar er meerdere van te koop zijn.

Ik heb zojuist ons forum doorzocht en ben iets wijzer geworden en ik heb ook op Flickr wat beelden zitten bekijken en daarbij beviel de 170-500 me nog het best. Dat zegt echter misschien meer over de gebruikers dan over het objectief.

Daarom nu mijn vraag naar jullie meningen en ervaringen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor henkdegr » vr jan 27 2017 7:33 pm

Ik heb de sigma 170-500mm gehad , daarna heel wat lenzen gehad , ik vond de sigma lens geen toplens, maar de nikon 300mm f4 is echt een hele scherpe lens en ook goed te gebruiken met een 1.4 converter.
Deze lens zal tweedehands waarschijnlijk wel iets duurder zijn dan de sigma lens maar is vele malen scherper .
Ik heb de sigma 150 - 600 mm sportlens gehad en die wat wel echt scherp maar is tweedehands een stuk duurder, er bestaat ook een goedkopere versie van de sigma 150 - 600 mm lens de competary maar daar heb ik zelf geen ervaring mee , waarschijnlijk is deze lens tweedehands te koop voor een mooi prijsje.
Ik zou zelf niet meer kiezen voor de 170 - 500 mm lens van sigma.
Gr Henk
henkdegr

Forumlid
Berichten: 60


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » vr jan 27 2017 7:57 pm

Dank je voor je reactie, Henk.

Bedoel je deze lens:

http://link.marktplaats.nl/m1120875649
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor gerardbrok » vr jan 27 2017 8:30 pm

Ik werk al sinds 2012 met de sgma 50-500mm F4,5-6,3 OS. Meestal fotografeer ik uit de hand met zeer goede resultaten. Als je de 50-500mm zou nemen let dan wel op dat het een OS is.
M.vr.gr Gerard Brok
gerardbrok

Clublid
Berichten: 6


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor mozes » vr jan 27 2017 9:22 pm

ik heb de 50-500 zonder o.s gehad, en die was van het begin tot eind gewoon scherp. {het is wel een zware lens!!)
ik gebruikte die toen op een 1DmkII.
ook de goedekope 135-400 gehad, en ook die was scherp tot 300mm, daarboven moest je wat gaan knijpen.
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » za jan 28 2017 7:42 am

Dank voor jullie reacties!
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor JvdKooij » za jan 28 2017 9:09 am

ik zou gewoon op zoek gaan naar een Tamron 150-600 (eerste versie) of een Sigma Contemporary tweedehands, misschien net iets duurder maar wel beter.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » za jan 28 2017 9:22 am

Dank je , Jaap!

Die Tamron had ik gezien. Ze is inderdaad duurder, maar dus ook beter, en nog een klein stukje langer.
Ik houd haar in gedachte.
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor JurjenF » za jan 28 2017 1:00 pm

Ik heb ervaringen met Sigma telelenzen : als je er daarvan 1 kiest zou ik nooit de objectieven pakken die een wat ruwe matte finish hebben. die zijn echt slecht. Muv de 50-500 maar daar heb ik geen ervaring mee. Zou daarvan ook de andere, later, uitvoering van nemen. De reden is dat bij het veranderen van de finish de kwaliteitscontrole in de fabriek ook is veranderd : van steekproefsgewijs naar individueel. En dat heb ik duidelijk gezien met mijn 120-400. Is gewoon een andere lens! De 150-600 uitvoeringen (Sports en Contemporary) zijn ook lekker 'vogellenzen'. Alleen is de Sports uitvoering wel zwaar om een hele dag mee rond te lopen. Vind ik. En dan nog de nieuwe Tamron 150-600. Nog niet geprobeerd maar schijnt ook erg goed te zijn. De keuze is reuze.......
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » za jan 28 2017 1:13 pm

Dank je, Jurjen!
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor Stijn Smits » za jan 28 2017 1:17 pm

Ik heb de 50-500 zonder os gehad en wad daar niet zo heel tevreden over. Snel weggedaan en een 300 f4 gekocht destijds.
Stijn Smits

Forumlid
Berichten: 271


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor yvetteverwer » za jan 28 2017 1:37 pm

Een duidelijke ervaring, Stijn!
Ik begin wel een beter beeld te krijgen van de opties inmiddels, allen dank daarvoor!
yvetteverwer

Forumlid
Berichten: 10


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor becas » zo jan 29 2017 1:37 pm

Ik heb de sigma matte ruwe lens gehad (150-500mm), en deze was echt niet slecht zoals jurken zegt. Dus het zal eraan liggen of je toevallig een goede of slechte hebt. Gewoon even testen voor gebruik, dan weet je of het voldoet.

Ik heb deze laatst vervangen voor de 150-600 sports van Sigma, maar ik zou, als het budget het toelaat, voor de (bijna net zo goede) 150-600mm Contemporary gaan.
gr. Bert
Gebruikersavatar
becas

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Limburg
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor Matthijs » zo jan 29 2017 1:56 pm

Tsja, heb ook de 150-500 (de laatste, de beste, versie) gehad, heb er toch een (half) jaar met veel plezier mee gefotografeerd. Hij was overigens mijn eerste objectief. Maar na een half jaar fotograferen begin je kritischer te worden en ik heb hem toen weg gedaan. Als ik het vergelijk met mijn nieuwe Sigma 500 F/4.5 waren die platen echt slecht.
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Sigma ???-500mm lens vraagje voor vogels en wild

Berichtdoor JurjenF » do feb 02 2017 11:40 am

Die vast brandpunt tele is natuurlijk niet te vergelijken met een 'consumenten telezoom'. Die laatsten vallen dan door de mand. Ook de prijs is het bewijs....Ik denk dat je aan de nieuwste 150-600 (of 200-500 van Nikon) geen buil kunt vallen en er mooie platen mee kan maken.
Gebruikersavatar
JurjenF

Forumlid
Berichten: 979


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Telezoom”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten