Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor brasil » za feb 04 2017 8:24 pm

Welke flitser?

Volgens mij is dit de meest gestelde vraag op dit forum, welke moet ik nemen, kopen, aanschaffen?
Aangezien ik totaal geen ervaring heb met flitsers, ben ik benieuwd naar het advies dat jullie me kunnen geven.

Ik wil de flitser vooral voor macrofotografie gebruiken (icm. diffusiescherm) en vogelfotografie (icm. betterbeamer).
Op internet kom je veel info tegen over beide flitsers, maar toch kom ik er niet uit.
De SB-900 is goed maar schijnt gevoelig te zijn voor oververhitting, de SB-700 is ook goed maar minder krachtig. Ik hoef geen trouwrapportages te maken, dus vaak flitsen zit er niet in. Of moet ik kijken naar een Metz of Nissin?

De bijbehorende lenzen zijn een nikon 105 f/2.8 macro, nikon 70-200mm f/2.8, nikon 500mm f/4G en nikon 200-500mm f/5.6.

Wat is wijsheid?
Nikon ofcourse.
Gebruikersavatar
brasil

Forumlid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor Nikkormaat » za feb 04 2017 8:57 pm

Als je bang bent voor oververhitting zou je de SB-910 kunnen nemen, omdat die daartegen een beveiliging heeft.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Online
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2778


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor Patrick » zo feb 05 2017 12:36 am

Voor algemeen flitswerk gewoon de SB700 kopen. Veel handzamer in gebruik en krachtig genoeg. En relatief eenvoudig te bedienen ook. Aanrader!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26849


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor Faiz » zo feb 05 2017 7:25 am

Voor macro is een SB-700 prima. Mocht je "third party" willen gaan kijken dan hebben Yongnuo, Nissin, Metz, Godox ook aantrekkelijke flitsers. Heb zelf een SB-700 en een tweetal Godox flitsers. Het is mij 1 keer voorgekomen dat de SB-700 in de oververhittingsbeveiliging schoot, maar daar moest ik wel m'n best voor doen 8)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor brasil » zo feb 05 2017 8:35 am

Dank voor jullie input.

Aangezien ik een beginnende flitser ben kan ik beter met een niet te uitgebreide flitser beginnen.
Ik zal de SB-700 aanschaffen.

Nogmaals dank.
Nikon ofcourse.
Gebruikersavatar
brasil

Forumlid
Berichten: 47


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Welke flitser SB700 of SB900 of..?

Berichtdoor Faiz » zo feb 05 2017 8:52 am

Succes alvast met je flitser. Check ook even op YouTube naar de tutorials van o.a. Matt Granger, super leuk en goed te volgen.
Happy shooting ;)
Gebruikersavatar
Faiz

Forumlid
Berichten: 933


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten