D7200 Firmware

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

D7200 Firmware

Berichtdoor frewo » za mar 11 2017 12:32 pm

“C” Firmwareversie 1.01 naar 1.02 voor de D7200, is dit noodzakelijk om te doen?
Gebruikersavatar
frewo

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zaandam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Ingmar » za mar 11 2017 1:46 pm

Ik zeg altijd doen, je lost er immers ook potentiële problemen mee op.
Grtz
Ingmar

Wijzigingen van “C” Firmwareversie 1.01 naar 1.02
• De WT-7 draadloze zender wordt nu ondersteund.
• De volgende problemen zijn verholpen:
- Als Aan was geselecteerd voor Autom. vertekeningscorrectie, trad er vertekening op aan de randen van foto’s gemaakt met NEF (RAW) + JPEG Fijn geselecteerd voor Beeldkwaliteit en Middel geselecteerd voor Beeldformaat.
- Soms werden foto’s niet opgenomen.
- Optimale belichting werd soms niet bereikt bij foto's genomen in livebeeld met behulp van een objectief met een elektromagnetisch bediend diafragma (objectieven type E en PC-E).
Opmerking

Het updaten van firmwareversie 1.02 zet de menu-instellingen terug voor camera’s met firmware die “A X.XX”, “B X.XX”, “L X.XXX”, “D X.XX”, “L X.XX”, of dergelijke weergeeft. Wij raden u aan instellingen op te slaan alvorens de update uit te voeren.

Instellingen opslaan en laden

Selecteer Instellingen opslaan/laden > Instellingen opslaan in het SETUP-MENU van de camera om instellingen op de geheugenkaart op te slaan (merk op dat datum en tijd, bestandsnummer, mapnaam en eigen Picture Controls niet worden opgeslagen).
Na het updaten naar Firmwareversie 1.02, selecteer Instellingen opslaan/laden > Instellingen laden in het SETUP-MENU om de opgeslagen instellingen de herladen.
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor frewo » zo mar 12 2017 4:05 pm

De nieuwe Firmware Versie 1.02 staat er op, makkelijk om te doen!
Grt, Fred
Gebruikersavatar
frewo

Clublid
Berichten: 7


Locatie: Zaandam
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Tony D » di mar 14 2017 3:44 pm

Goed dat ik dit zag: ik heb mijn d7200 ook meteen geüpdatet
Ik had 1.01 gemist.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2767


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Ben Lautoe » zo mar 19 2017 9:42 am

Ik heb de nieuwe firmware versie 1.02 conform stappenmethode succesvol geïnstalleerd, maar heb een vraag over de nieuwe firmware "vertekeningscorrectie" versie 2.015. Momenteel heb ik geen Nikon objectief op de D7200, omdat ik gestart ben met een Sigma 17-50 mm 1:2.8 EX HSM objectief, die erg goed bevalt. Klopt het dat ik deze vertekeningscorrectie firmware dan niet hoeft upgraden, omdat ik nu met een Sigma objectief werk? (Ik zit nu nog op L. 2.013)
Nikon D7200 - Sigma 17-55 1:2.8 EX HSM
Gebruikersavatar
Ben Lautoe

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Jur » zo mar 19 2017 1:54 pm

Firmware "vertekeningscorrectie" 2.015 heeft inderdaad alleen zin voor Nikon objectieven. Een lijst met ondersteunde objectieven kun je vinden op de Download pagina (klik op "ondersteunde objectieven").

Note
Het toepassen van vertekeningscorrectie in de camera heeft een negatieve invloed op de grootte van de buffer. Ik pas vertekeningscorrectie daarom liever toe in de nabewerking in Lightroom.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Ben Lautoe » zo mar 19 2017 2:13 pm

Jur schreef:Firmware "vertekeningscorrectie" 2.015 heeft inderdaad alleen zin voor Nikon objectieven. Een lijst met ondersteunde objectieven kun je vinden op de Download pagina (klik op "ondersteunde objectieven").

Note
Het toepassen van vertekeningscorrectie in de camera heeft een negatieve invloed op de grootte van de buffer. Ik pas vertekeningscorrectie daarom liever toe in de nabewerking in Lightroom.


Hoi Jur,

Bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag. Ik dacht al zoiets, maar wilde de ervaren forumleden eerst om advies vragen.
Kan ik de vertekeningscorrectie ook toepassen met Nikon's eigen fotobewerkingssoftware? Ik vraag het toch maar even uit nieuwsgierigheid, omdat ik overweeg om de Nikon 85 mm 1.8 aan te schaffen, wat maakt die mooie plaatjes!
Nikon D7200 - Sigma 17-55 1:2.8 EX HSM
Gebruikersavatar
Ben Lautoe

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Jur » zo mar 19 2017 2:41 pm

Hallo Ben,

Met Capture NX-D kun je ook de vertekeningscorrectie achteraf toepassen; ViewNX-i heeft die optie niet. De Nikon 85mm f/1.8G is inderdaad een heel mooi objectief; zit ook in mijn arsenaal. Voorheen gebruikte ik met veel plezier de oudere Nikon 85mm f/1.8D.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: D7200 Firmware

Berichtdoor Ben Lautoe » zo mar 19 2017 2:54 pm

Jur schreef:Hallo Ben,

Met Capture NX-D kun je ook de vertekeningscorrectie achteraf toepassen; ViewNX-i heeft die optie niet. De Nikon 85mm f/1.8G is inderdaad een heel mooi objectief; zit ook in mijn arsenaal. Voorheen gebruikte ik met veel plezier de oudere Nikon 85mm f/1.8D.


Mooi, goed om dat te weten.
Zal binnenkort de 85 mm 1.8 eens in de winkel op mijn Nikon D7200 doen en kijken wat voor foto's ik zelf daarmee maak.

Ben uiterst tevreden met de Nikon D7200 en probeer meer met de A en M stand te fotograferen, mooie hobby hebben we man!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nikon D7200 - Sigma 17-55 1:2.8 EX HSM
Gebruikersavatar
Ben Lautoe

Forumlid
Berichten: 15


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten