D500 met Godox X1 Transmitter

Discussies over flitsers

Onderwerp:

D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor EdEagle » do mar 16 2017 1:11 pm

Ik heb een Nikon D500 en een (eerder aangeschafte) SB700. Ik wil graag naar de opstelling toe van twee losse flitsers die aangestuurd worden door de D500 (zonder een derde flitser in de flitsschoen). Ik zit er aan te denken om daarvoor de Godox TT685 met X1 Transmitter te kopen.

Mijn vraag is:
Kan ik met een Godox X1 transmitter op de flitsschoen van de D500 twee losse flitsers tegelijkertijd aansturen? De twee flitsers zijn de Nikon SB700 (moet optisch aangestuurd worden) en de Godox TT685 (wordt radiografisch aangestuurd)? Als dat mogelijk is dan neem ik aan dat ik dan ook met de Godox X1 transmitter alleen de Nikon SB700 kan aansturen?

Kan ik de Godox X1 transmitter ook gebruiken om wireless een foto met mijn D500 te maken (voor lange sluitertijd-opnamen vanaf statief)? Dan hoef ik namelijk geen aparte losse remotecontrol te kopen...
Of heb ik dan ook nog de Godox X1 Receiver nodig?

Ben benieuwd naar jullie reacties. Of jullie andere (niet al te dure) oplossingen.
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor Ingmar » do mar 16 2017 2:07 pm

Eddy,

Heb zelf ook Godox X1T voor remote flashes,
Kan ik met een Godox X1 transmitter op de flitsschoen van de D500 twee losse flitsers tegelijkertijd aansturen?

Niet via CLS(Camera heeft geen CLS master flash)
De TT685 is via X1 geen probleem omdat hij draadloos ondersteund en overigens ook CLS kan flitsen.Zowel in master als slave modus.
Echter als je dus via draadloos flitst X1 -> TT685, dan moet de TT685 in de radio modus staan en kan je niet tegelijkertijd hem ook nog als master gebruiken om via CLS de twee SB700 aan te kunnen sturen. Je zult dan 2 X1R moeten hebben voor de SB700's. De D500 heeft geen ingebouwde flash en kun je dus niet als master gebruiken om via CLS een fllitser aan te sturen.
Je kunt wel de TT685 gebruiken om de SB700's te triggeren via de flits, echter zul je dan de SB700's handmatig moeten instellen.

Kan ik met een Godox X1 transmitter op de flitsschoen van de D500 twee losse flitsers tegelijkertijd aansturen?
Ja zie hierboven, in 5 groepen.

Kan ik de Godox X1 transmitter ook gebruiken om wireless een foto met mijn D500 te maken (voor lange sluitertijd-opnamen vanaf statief)? Dan hoef ik namelijk geen aparte losse remotecontrol te kopen...
Of heb ik dan ook nog de Godox X1 Receiver nodig?


Ja die heb je dan wel nodig, anders dan bv. yongnuo bv. waar een receiver oook als transmitter kan werken, met de meegeleverde 10 polige kabel voor Nikon kun je dan een receiver aan jouw camera hangen, op deze manier kun je theoretisch 5 groepen met receivers aansturen.

Grtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor EdEagle » do mar 16 2017 4:04 pm

Ingmar,

Dank voor je snelle en uitgebreide reactie!

Ik begrijp dat dan de goedkoopste oplossing voor mij is als ik vanaf de camera twee losse flitsers (in de stand M) wil kunnen regelen wat betreft flitssterkte ik dan twee keer een Godox TT685 flitser kan gebruiken (met ingebouwde radio) met een Godox X1 Transmitter op mijn camera.

Voor remote-sluitercontrol moet ik dan een X1 Receiver kopen.

(De SB700 kan ik dan verkopen of houden voor TTL-flitsen vanaf mijn camera)
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor EdEagle » do mar 16 2017 4:07 pm

Of zijn er andere oplossingen voor mijn D500 om twee losse flitsers aan te sturen? (Ik gebruik de flitsers in de stand M.)
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor Ingmar » do mar 16 2017 4:36 pm

Ben ik blij het goed uitgelegd te hebben.:-)

Of zijn er andere oplossingen voor mijn D500 om twee losse flitsers aan te sturen? (Ik gebruik de flitsers in de stand M.)
Een SU800 om de sb700's aan te sturen is het enige wat ik mij kan bedenken, wel line of sight nodig ivm met CLS en beperkte qua reikwijdte dan een radio-gebaseerde trigger.


Als niet perse TTL nodig is zou je ook TT600 kunnen overwegen (omdat je aangeeft in stand M) deze hebben hetzelfde richtgetal, hebben ingebouwde receiver en zijn wat goedkoper dan TT685. Als je geen ingebouwde receiver nodig hebt dan kan je ook een TT680 nemen, ook die is TTL en goedkoper dan de 685.en als je toch een receiver erbij koopt dan kan je dat wel.
https://www.slrlounge.com/best-manual-f ... dox-tt600/

Overigens kun je met de X1N ook de flitssterkte in TTL nog beïnvloeden(lees compenseren).
Heb zelf twee TT600's en een TT685. De receiver heb ik erbij voor als ik een remote trigger wil gebruiken.

Grrtz,
Ingmar
Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
Gebruikersavatar
Ingmar

Clublid
Berichten: 535


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: D500 met Godox X1 Transmitter

Berichtdoor EdEagle » do mar 16 2017 7:11 pm

Ingmar,

Dank voor deze toevoegingen!

Ik ga denk ik mijn SB700 verkopen en de stap naar een systeem met 2x Godox 600 of 685 met X1 transmitter en Receiver maken.
Groet,
Eddy

D500 met Nikkorglas en Lensbaby.
Zie Flickr of mijn eigen website voor een selectie van mijn foto's ...
Gebruikersavatar
EdEagle

Forumlid
Berichten: 228


Locatie: Omgeving Arnhem
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten