Eindopdracht fotografiecursus

Onderwerp:

Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Wally118 » zo apr 02 2017 6:16 am

Komende week moet ik m'n eindopdracht van de fotografiecursus die ik volg inleveren. Het werk van een van de cursisten komt op een tentoonstelling te hangen en krijgt daarna een mooi plekje binnen het cursusgebouw (ECI in Roermond) krijgt. Als opdracht moesten we een drieluik maken. Ik heb als onderwerp horen, zien en zwijgen gekozen met mijn vader daarbij als dankbaar model.
Ik wilde met de foto's de ouderdom benadrukken. Hiervoor heb ik de foto's in Nik omgezet naar zwart wit en de structuren flink omhoog gehaald zodat de rimpels op de handen en gezicht nog beter zichtbaar werden.
Graag zou ik willen weten wat jullie van het resultaat vinden en wat er eventueel nog anders zou kunnen qua bewerking. Ik heb er bewust voor gekozen om op de handen scherp te stellen aangezien dat ook het hoofdonderwerp is. Opnieuw maken is helaas geen optie meer aangezien ik hier zelf niet meer de tijd voor heb wegens prive-omstandigheden.

1. Horen
Afbeelding2 horen1

2. Zien
Afbeelding2 zien1

3. Zwijgen. Deze is iets anders dan de foto die ik heb ingestuurd voor de maandopdracht.
Afbeelding2 zwijgen1
Laatst gewijzigd door Wally118 op zo apr 02 2017 1:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor mozes » zo apr 02 2017 10:23 am

Opdracht geslaagd, maar... ze doen me meer denken aan iemand die getergd is, teveel lawaai, hoofdpijn?
Persoonlijk had ik toch graag wat meer een compleet hoofd gezien, en de nabewerking misschien nog wat extremer.
De foto's deden me een beetje denken aan deze fotos op Flickr van Lee Jeffries https://www.flickr.com/photos/16536699@N07/
* D5 * TC-20E III * 2x yn586 flitser + trigger * Sigma 24-105 F4 art * Nikkor 70-200mm f/2.8E FL * Nikkor 200-400 F4 G ED VR *
Gebruikersavatar
mozes

Forumlid
Berichten: 1373


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Patrick » zo apr 02 2017 10:25 am

Ik vraag me af of het fraai is dat ze niet allemaal hetzelfde formaat hebben. Als je al een liggende erbij op doen, dan wel in het midden...

Als serie vind ik ze wel geslaagd, maar om er nou één beeld uit te halen. Vreemd. En geen enkel beeld springt er daarvoor uit. Maar het is sowieso raar om maar een stukje van een werkstuk te selecteren.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Wally118 » zo apr 02 2017 10:52 am

@ mozes: Als ik ze nu zo bekijk zoals je zegt (getergd) ga ik er opeens ook heel anders naar kijken. Je hebt hier helemaal gelijk in, zo had ik het nog niet gezien...
Ik heb er bewust voor gekozen om het hoofd niet compleet er op te zetten. Het was mijn bedoeling om er een soort van mini-legpuzzel van te maken waarbij men in gedachten de foto's op elkaar aan kan sluiten (met overlapping uiteraard) en zo een compleet gezicht kan vormen. Het was sowieso verdomd moeilijk om de afmetingen ongeveer hetzelfde te krijgen (om de aansluiting een beetje te creeeren) omdat mijn vader z'n hoofd niet stil hield. Ik ben er een hele tijd mee bezig geweest om uiteindelijk 2 foto's te krijgen die elkaar enigszins aansluiten.
Die foto's van Lee Jeffries zijn erg gaaf. Zoiets was inderdaad ook mijn bedoeling.

@ Patrick: Ik begrijp je laatste stukje niet:
Patrick schreef:Maar het is sowieso raar om maar een stukje van een werkstuk te selecteren.
Bedoel je hiermee dat ik het hoofd er niet compleet op heb staan?? Daar heb ik bewust voor gekozen...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Patrick » zo apr 02 2017 11:22 am

Ik bedoel dat je niet de opdracht kan geven een drieluik te maken en er dan maar één beeld uit te plukken en dat apart op te hangen. Zeker niet bij een "puzzel" zoals je het zelf noemt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Wally118 » zo apr 02 2017 1:04 pm

Oh, nu begrijp ik je. Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Van 1 cursist komt het werk er te hangen, dus 1 drieluik wordt uitgekozen die op de tentoonstelling komt. Het is dus niet zo dat van een drieluik maar 1 foto komt te hangen. Ik zal mijn openingspost een beetje aanpassen...
Grtz, Walter.

Nikon D850 + Z8 en diverse glaasjes
Flickr
Instagram
Wally118

Clublid
Berichten: 902


Locatie: Ittervoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Eindopdracht fotografiecursus

Berichtdoor Patrick » zo apr 02 2017 1:06 pm

OK. Dan is het logisch. :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Portret, studio en mode”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten