Paaspop 2017

Onderwerp:

Paaspop 2017

Berichtdoor MarcvanZuylen » di apr 18 2017 7:59 pm

Afgelopen weekend Paaspop festival te Schijndel. Super gaaf en goed georganiseerd festival.

1.
UB40
Afbeelding


2.
UB40
Afbeelding


3.
De Staat
Afbeelding


4.
De Staat
Afbeelding


5.
De Staat
Afbeelding


6.
De Staat
Afbeelding


7.
Di-Rect
Afbeelding


8.
Di-Rect
Afbeelding


8a.
Di-Rect
Afbeelding


9.
Doe Maar
Afbeelding


10.
Doe Maar
Afbeelding


11.
Seasick Steve
Afbeelding


12.
Seasick Steve
Afbeelding


13.
Crystal Fighters
Afbeelding


14.
Crystal Fighters
Afbeelding


15.
Crystal Fighters
Afbeelding


16.
La Pegatina
Afbeelding


17.
Kensington
Afbeelding


18.
Kensington
Afbeelding


19.
Kensington
Afbeelding


20
Dool
Afbeelding
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor JDPix » di apr 18 2017 8:34 pm

Mooie serie zeg!
Het valt vaak niet mee om de achtergronden zo "schoon" in beeld te krijgen, maar 't is je goed gelukt.

Paar foto's beetje krap in het kader en ze hadden voor mij wel iets groter geplaatst mogen worden.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com
Gebruikersavatar
JDPix

Clublid
Berichten: 701


Locatie: Nijmegen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor coosc » di apr 18 2017 10:14 pm

Prachtige foto's. Je stond blijkbaar vooraan. Wij stonden helaas helemaal achterin. Onze favoriete foto's zijn die van Seasick Steve. Ons favoriete optreden was de Staat. Wij waren op er alleen op zaterdag.

Groeten,

Coos
coosc

Forumlid
Berichten: 284


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor Patrick » di apr 18 2017 11:29 pm

Geweldige serie. Was het licht er zo makkelijk/goed? Ze zijn zo clean...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26813


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor MarcvanZuylen » wo apr 19 2017 9:38 am

@JDPix, krap kaderen, ja dat hoor ik vaker. Zal er op letten voortaan maar ik denk dat het iets is waar ik heel moeilijk van af kom. Ik had ze wel groter willen plaatsen maar kreeg het niet voor elkaar. Ik heb de BB-Code van Flickr gebruikt en koos in eerste instantie voor de BB-Code Large (740 x 1024) maar kreeg hier op het forum toch de melding dat dit te groot was (terwijl dit toch binnen de 1280 - 1920 marge valt), vandaar dat ik ze wat kleiner heb geplaatst.

@coosc, ja we mochten foto's maken tijdens de eerste 3 nummers van elke band. Daarna wordt je vriendelijk verzocht door de beveiliging om te vertrekken. De Staat was inderdaad top (zelfs Seasick Steve had het er over (hij had zelfs "De Staat" op z'n hand geschreven). Zelf vond ik Kensington, Seasick Steve, Di-Rect en De Staat het beste. Maar er is zoveel te zien op Paaspop, en de aankleding van het festival is helemaal te gek.

@Patrick, ja bij het hoofdpodium (tent Apollo) is het licht heel erg goed. Artiesten worden echt mooi uitgelicht. En dan in de nabewerking nog wat ruis wegwerken.
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor Janvis » wo apr 19 2017 9:44 am

Hele nette serie.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor Vincent » wo apr 19 2017 10:13 am

Landerd schreef:@JDPix, krap kaderen, ja dat hoor ik vaker. Zal er op letten voortaan maar ik denk dat het iets is waar ik heel moeilijk van af kom.


Gewoon een wijdere lens erop zetten. Dan zul je gelijk zien dat je veel meer met het licht kunt doen dan ik nu zie.

Voor mij is 13 de positieve uitzondering. Begrijp me niet verkeerd. Het zijn allemaal cleane strakke platen. Top! Maar daardoor voor mij eigenlijk helemaal niet zo interessant om naar te kijken...

Maar er is zoveel te zien op Paaspop, en de aankleding van het festival is helemaal te gek.


Jammer dat we daarvan niets zien in deze foto's... ;)

Artiesten worden echt mooi uitgelicht. En dan in de nabewerking nog wat ruis wegwerken.


Valt me op dat een paar voorhoofden wel behoorlijk geclipt lijken. (1,2,7,11?) Daar zou ik volgende keer iets alerter op zijn en je belichting op aanpassen. Bij direct ook bewogen handjes, niet super storend maar ik vermoed dat het niet bewust is gedaan? Ook iets om in de gaten te houden als je bezig bent.

Ten slotte heb ik het idee dat je de ruis ook hebt meeverschert terwijl je aangeeft dat je ruisreductie hebt toegepast. Dat kan elkaar tegenwerken dus ik zou met je masking daar even op letten. Of je moest zo hoog zitten is ISO dat dit een beetje het maximale was. In dat geval zou ik in de onscherpe delen een extra ruisreductie en unsharp toepassen. Dan ben je het meeste ook wel kwijt. Kan prima bij zulke composities en scherptedieptes ;)
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor MarcvanZuylen » wo apr 19 2017 10:50 am

@Vincent, misschien volgend jaar wat meer tijd besteden aan het fotograferen van de aankleding, maar als muziekliefhebber gaat mijn voorkeur toch uit naar de artiesten. Dit weekend was voor mij ook echt weer eens een keer fotograferen als hobby. Het is iets wat ik 1 of 2 keer per jaar doe maar waar ik wel van geniet (ook met name van de muziek).

Klopt, ruis wegwerken en verscherpen is iets wat niet altijd even goed met elkaar overweg kan. Zal eens kijken naar je tip omtrent de ruisverwerking in onscherpe delen.
MarcvanZuylen

Forumlid
Berichten: 474


Locatie: Zeeland, Maashorst, Nederland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor kawaracer » za mei 06 2017 8:08 pm

Ik hou er wel van van die krappe kadering met telkens 1 persoon mooi uitgelicht, zeker als het moment ook nog interessant is en zonder storende elementen in de achtergrond (zoals bij bvb foto 7 en 11). Ik heb ondertussen ook wel geleerd dat je daar niet de meest interessante reeksen mee krijgt, dus wat afwisselen met wat ruimer kader komt een reeks ten goede.
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Paaspop 2017

Berichtdoor PatrickHberg » za mei 06 2017 9:22 pm

Mooie serie
D7200
Tokina 12-24mm at-x pro dx II
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD
Nikon 50mm 1.8d
Tokina 100mm f/2.8 af pro d
https://www.facebook.com/patrickherzbergfotografie
Gebruikersavatar
PatrickHberg

Clublid
Berichten: 319


Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten