Triggerset SB-700 SB-80DX

Discussies over flitsers

Onderwerp:

Triggerset SB-700 SB-80DX

Berichtdoor Arar » wo apr 19 2017 10:54 am

Momenteel gebruik ik een SB700 flitser en zou er graag een triggerset bij willen gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee en ben benieuwd of ik er zelf mooiere foto’s mee kan maken.
Op mijn werk heb ik foto’s gemaakt van de zwarte binnenzijde van een grote tank. Aan de zijkant van de kant heb je ook een opening. Vanaf de bovenzijde heb ik de foto’s gemaakt en een collega heeft via de zijkant bij geschenen met een zaklamp. Het lijkt me nuttiger in dat geval een flitser te gebruiken i.p.v. een zaklamp.

Experimenteren met flitsers lijkt me interessant. Ik ben verder in het bezit van een SB80-DX(voor de F5). Deze werkt als slave i.c.m. de SB-700 en zou ik kunnen gebruiken.
Ik zoek geen duur setje, omdat ik niet zeker weet of ik het zal blijven gebruiken. Met de zoekfunctie heb ik een aantal topics gelezen en verder via google op wat andere fora.
Ik denk zelf aan een Yongnuo YN622N-TX met een YN622B II voor de SB-700. Voor bijvoorbeeld de “tankfoto’s”.
Vraag 1)Kan ik voor een andere toepassing de SB-700 gebruiken i.c.m. de SB-80DX via een extra YN-622B(of een andere Transceiver)? De SB-80DX heeft geen i-TTL en ik ga ervan uit dat die manual ingesteld moet worden.
Vraag 2) Ik heb ook nog een Sunpak 4000AF(was voor mijn Canon analoog). Werkt dit met een extra transceiver erbij?
Vraag 3) Zou bij aanschaf van een SB-800 deze samen met een SB-700 I-TTL werken allebei los van de camera met de genoemde set. Dus een TX met twee 622B.
Excuses als ik “domme” vragen stel, maar ik weet het momenteel allemaal nog niet.
Arar

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Triggerset SB-700 SB-80DX

Berichtdoor gijs sandberg » wo apr 19 2017 11:47 am

Beste A,
Experimenteren is leuk , en veelal betaalbaar.
Triggerset zijn er in soorten en maten (en prijsklassen)
Heb je al een experiment gedaan met de 700 op manual en de 80dx als domme slave (ook op manual)
re: allebei los van de camera
Dat kan van de kamera afhangen, velen kunnen als commandant optreden, lees het handboek.
re: 700/800
Een tweedehands 700 of 800 kan interessant zijn, om redenen van ergonomie zou ik de 700 kiezen (de 800 is iets ouder en de bediening is erg anders)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Triggerset SB-700 SB-80DX

Berichtdoor Arar » wo apr 19 2017 12:05 pm

Hallo Gijs,

Ja, dat heb ik al geprobeerd. Na het raadplegen van de handleiding werkte het. Het is nog wel oefenen, gezien ook een aantal onderbelichte foto's. Voor de tank had het niet gewerkt.
De bediening van de 800 is vergelijkbaar met de 80DX. Het zijn bijna dezelfde flitsers.
Arar

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Triggerset SB-700 SB-80DX

Berichtdoor ATOR » wo apr 19 2017 1:09 pm

Ik heb zelf de Yongnuo set die je noemt en die werkt goed. Je kunt hem gebruiken met de SB-700 en SB-800 samen met TTL en het via de zender instellen van het vermogen. De SB-80 kun je inderdaad alleen manual aansturen.
De receivers hebben een PC sync uitgang waarmee je niet Nikon compatibele flitsers kunt triggeren als ze een sync input hebben.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Triggerset SB-700 SB-80DX

Berichtdoor Arar » wo apr 19 2017 5:07 pm

Ik zie dat ik met een set van Godox waarschijnlijk beter af ben. TTL en handmatig zou gelijkmatig te gebruiken zijn als ik het goed begrijp. Dan zou ik met de huidige flitsers een start kunnen maken.

@ATOR
Kun je de 622B gebruiken voor de 80DX?
De 602/603/605 gaan niet samen YN622N-TX.
Arar

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Flitsers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten