Full HD of toch 4K

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor Janvis » vr apr 28 2017 9:30 am

Maar als ik concreet de vraag stel over de genoemde AIO van HP met een 27 inc IPS 1920X1080 scherm. Zou die dan geschikt zijn voor mijn toepassing? Voor de rest lijkt het me namelijk een super machine voor mijn doen.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor schilder » vr apr 28 2017 9:40 am

Ik zou een paar foto's op een usb zetten en dan naar de winkel gaan en kijken naar verschillende schermen.
Dan kan je zien hoe het er uitziet.
Mogelijk een kleuren kaart om afwijkingen te zien.
Dan kijk je wat je wilt....en of de mogelijkheid er is om die te kopen.....te duur...sparen of een economische keuze maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
schilder

Clublid
Berichten: 719


Locatie: nuenen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor Janvis » vr apr 28 2017 5:32 pm

Inmiddels de keuze gemaakt dat er gewoon een losse systeemkast met losse monitor gaat komen. Ik ben bang dat ik spijt ga krijgen als ik concessies ga doen. Ik ga nu uitzoeken wat ik allemaal in de kast wil hebben, vooral de videokaart moet ik even goed naar kijken, ik weet niet of een goeie 4K monitor nog extra eisen stelt aan de videokaart.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor ATOR » vr apr 28 2017 6:31 pm

Ik heb mijn computerbehuizing in een gangkast staan. Alleen de monitor met keyboard, muis, etc. staan in de woonkamer. Paar kabels ertussen en een externe aan/uit schakelaar erbij en je hebt een hele minimale en stille woonkamer setup, zelfs met een maximaal bruut systeem.

De keuze is trouwens wel wat genuanceerder dan of HD of 4K, veel schermen zitten er tussen in wat resolutie betreft. Vergeet de kleurweergave niet en neem meteen kalibratie mee in je keuze.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor Janvis » vr apr 28 2017 8:46 pm

ATOR schreef:Ik heb mijn computerbehuizing in een gangkast staan. Alleen de monitor met keyboard, muis, etc. staan in de woonkamer. Paar kabels ertussen en een externe aan/uit schakelaar erbij en je hebt een hele minimale en stille woonkamer setup, zelfs met een maximaal bruut systeem.


Wow, das wel heel erg vet :shock: Onze eettafel staat vlakbij de meterkast dus een kabelgoot over de muur en ik kan zo vanaf de meterkast met een bundel kabels richting de eettafel. Ik weet niet of mijn wederhelft die optie ook zo kan waarderen maar het is het overwegen meer dan waard :thumbup:

ATOR schreef:De keuze is trouwens wel wat genuanceerder dan of HD of 4K, veel schermen zitten er tussen in wat resolutie betreft. Vergeet de kleurweergave niet en neem meteen kalibratie mee in je keuze.


Dat is me inmiddels ook opgevallen, ik kom ook veel 2560X1440 tegen, en nog wel wat andere resoluties.

Beeldscherm calibratie gaat ook absoluut mee in de overwegingen, maar ik heb me daar nog niet zo in verdiept. Wil ik dan een scherm met een los calibratie setje of wil ik een scherm met ingebouwd calibratie systeem... De prijs zal het gaan uitwijzen. Ik heb de 1300 euro van de AIO die ik in de openingspost heb genoemd als uitgangspunt en wil proberen om het daar voor te gaan doen.


Mijn vriendin heeft inmiddels de laptop al toegeëigend als er een nieuw systeem komt, dus de optie van de laptop met een losse monitor gaat helaas niet meer door... Aaaa, baal ik even.. NOT hahahahaha..
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor Sandervb » vr apr 28 2017 10:45 pm

Leuk topic, ben benieuwd naar je keuzes.
Nikon D7100
Nikkor AF-S 50 1.8 G \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 50 AW & 202 AW
Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2 \ Carry Speed FS-Slim Prime
Gebruikersavatar
Sandervb

Forumlid
Berichten: 962


Locatie: Beverwijk
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor RichardBremer » zo apr 30 2017 5:55 pm

Mijn machine staat verstopt achter het gordijn. De eettafel staat direct aan het gordijn en daar staat dan de monitor op. Erg plezant werken voor zowel mijn vrouw als ik, er lopen slechts 3 kabels over de rand van de tafel (beeld, stroom en USB).

Vwb 4K, ik heb de keuze wel gemaakt en ik geniet elke dag van de extra werkruimte. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik eerst op 26" full HD werkte en nu 32" 4K. Op een 24" scherm zou ik zeker full HD aanhouden, op 27" lijkt me 4K een serieuze overweging. Maar, betekent dit dat je geen calibratie van je kleuren kan uitvoeren omdat je dan geen budget meer hebt, kies dan absoluut een lagere resolutie mét een calibratie apparaatje (of ingebouwde mogelijkheid).
Aan het oriënteren op een geschikte systeemcamera...
Gebruikersavatar
RichardBremer

Forumlid
Berichten: 167


Locatie: Utrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Full HD of toch 4K

Berichtdoor Janvis » zo apr 30 2017 6:02 pm

Ik heb inmiddels losse calibratie setjes gezien tussen de 100 en 150 euro dus dat kan er altijd wel komen. Een monitor met ingebouwd calibratie systeem gaat wel wat boven budget dus dat gaat het denk ik niet worden. Het gaat wel sowieso 27 inch worden, heb m'n vriendin zo ver dat er zo'n groot scherm op de eettafel mag komen dus die kans ga ik ook met beide handen aangrijpen :P En mijn broertje (die in de computerwereld zit) die gaat me helpen bij het samenstellen van een systeem, bij het systeem gaan processor en geheugen een grote rol spelen, videokracht ben ik al achter komt niet zo precies bij PS en LR dus dat gaat me de kop niet kosten. Een goed moederbord i.c.m. met de eerder genoemde onderdelen zijn eigenlijk de belangrijkste schakels. Althans, dat is wat ik inmiddels een beetje opmaak uit alles wat ik lees op internet.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten