Manmanman.
Troy by
Hannah Verhoeven, on Flickr
Met bovenstaande foto bijgevoegd deed ik een oproep op Facebook. Ik ben op zoek naar hondenrassen die een aantal weken geleden door de Overheid op een lijst zijn gezet, en daarmee de stempel 'Hoogrisicohond' krijgen. De laatste tijd zijn ze verschrikkelijk slecht in de media, soms betreft het in het artikel niet eens een HR-hond, maar een totaal ander soort hond. Wat ook vaak voorkomt is dat het verhaal heel anders is gegaan dan de kranten beweren. Geen enkele hond heeft zomaar het recht om een andere te bijten, maar ik maak het ook dagelijks mee dat mijn aangelijnde HR-hond wordt besprongen door een loslopende hond. En wat staat er dan in de krant..? Precies. Ligt het altijd aan de honden? Deels. Genen kun je niet ontkennen. Het is aan de bazen om hier verstandig mee om te gaan.
Waar was ik gebleven? Ohja.
Ik ben (was, inmiddels) op zoek naar hondenrassen die op deze lijst zijn gezet. Om een fotoserie te maken genaamd De Lijsthond; een fotoserie waarop 'onze' honden een keer níet afgebeeld worden met de tanden bloot en halsbanden met spikes.
Het bericht staat er anderhalve dag op en ik heb inmiddels meer dan 500 aanmeldingen, 650+ reacties, 6 shoots staan gepland voor de komende 1,5 week.
Oeps. De kracht van social media.........
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.