Geheugenkaart D7200 advies

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.

Onderwerp:

Geheugenkaart D7200 advies

Berichtdoor Kiim94 » zo jun 18 2017 5:43 pm

Hallo!

Ik ga binnenkort naar Amerika en ben voor me camera, nikon d7200, opzoek naar een sd-kaart. Ik maak de fotos in raw en jpeg, zodat de rest van het gezin ze ook meteen kan gebruiken.
Ik wil graag een sd waarmee ik snel fotos op de computer kan zetten en goed mee kan filmen en tegelijk genoeg ruimte voor fotos!

Wat voor advies hebben jullie voor snelheid, merk, classe en gb? Ik heb hier zelf geen verstand van.

Groetjes, Kim
Kiim94

Forumlid
Berichten: 1


Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geheugenkaart D7200 advies

Berichtdoor Robert » zo jun 18 2017 6:02 pm

Welkom op het forum Kim.

Deze vraag komt met enige regelmaat voorbij zie bv http://nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?f=32&p=855724
groeten Robert
Gebruikersavatar
Robert

Clublid
Berichten: 2637


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Geheugenkaart D7200 advies

Berichtdoor stefan75 » ma jun 19 2017 11:09 am

Gebruik in ieder geval goede kwaliteits geheugenkaartjes van bijv. Sandisk en/of Lexar.
Zelf gebruik ik uitsluitend die van Sandisk (SANDISK EXTREME PRO® UHS-I).
Nooit geen problemen mee.
(TIP: Als je je foto's op de PC hebt gezet, stop je kaartje dan terug en formatteer deze in de camera zelf. Ga niet wissen op de PC!)

Laat je niet gek maken met snelheden op de geheugenkaartjes:
Als je camera niet sneller weg kan schrijven dan bijv. 40Mb/Sec heeft het weinig zin om de duurste 300Mb/Sec kaartjes te kopen wat betreft OPNAME in de camera.
Voor het uitlezen op de PC kan het dan weer wel uitmaken....
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Geheugenkaart D7200 advies

Berichtdoor gijs sandberg » ma jun 19 2017 11:17 am

Kim,
Welkom.
Lees vooral het draadje waar Robert naar verwijst.
Algemeen: koop A-merk kaartjes (SanDisk, Lexar etc.) van een vertrouwde leverandier (b.v. een Nikon dealer).
Ga niet online zoeken naar de allerlaagste prijs, wat te goed klinkt om... (kan een nepper zijn).
Wat betreft wissen en/of formatteren in PC of kamera: daar zijn diverse "scholen"/zienswijzes over:
Ik formatteer zelden, Nikon beveelt het formatteren in de kamera aan.
Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op ma jun 19 2017 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6815


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Geheugenkaart D7200 advies

Berichtdoor ArendV » ma jun 19 2017 11:20 am

Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten