Goede (heup)tas...

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor JvdKooij » zo jul 23 2017 4:18 pm

De pro runner had ik al, maar die is net iets te groot als handbagage voor Astana, de Kazachstaanse luchtvaartmaatschappij. Ik had contact opgenomen met ze maar maar kreeg als antwoord dat uiteindelijk de stewardess beslist. ik heb toen maar het zekere voor het onzekere genomen en een net iets kleinere tas gekocht. Meestal gebruik ik de Flipside nu hier in Nederland voor dagtochten en neem ik de prorunner mee naar Siberie (aeroflot is iets coulanter ivm handbagage). Overigens ben ik over beide tassen zeer tevreden.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor ReneG » zo jul 23 2017 11:36 pm

Je hebt ook nog de flipside 500, die is veel groter dan de 400 maar er kan ook veel meer in. Waaronder een 200-500 op camera. Maar hij is natuurlijk ook een stuk groter. Ik heb ze beide. De 400 is lekker licht en klein.
Spul waarmee je foto's maakt...
Gebruikersavatar
ReneG

Clublid
Berichten: 5044


Locatie: Regio Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor JvdKooij » ma jul 24 2017 7:50 am

ik heb (ter voorbereiding van de vakantie) even de tassen gecontroleerd en wat me nog opviel, de heupband van de prorunner is veel groter en steviger, geeft veel meer steun dan de Flipside 400 (geen idee hoe dat met de 500 zit). Ander voordeel is dat je de heupband weg kan stoppen in de tas, dus als je de heupband niet nodig hebt, heb je er ook geen last van.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor Matthijs » ma jan 14 2019 10:54 am

Ondertussen loop ik nog steeds rond met de Lowepro Flipside 400AW, maar hij word nu echt te klein.
Is de Lowepro Pro Trekker 650 AW een aanrader?
Ondertussen zijn er een paar (forse) lenzen bij gekomen, dus mijn eis is wel dat 'ie echt groot is.
Dit moet er sowieso in passen:
D800 + 300 F4
In de extra vakken moet passen:
50 1.8
150 2.8
70-200 2.8
16-35 f4

Nog 1 vakje voor kleine accessoires
Het zou fijn zijn als er ook een 500 F4 in past (maar niet alle lenzen tegelijk natuurlijk)
Is de Lowepro Pro Trekker 650 AW daarvoor geschikt? En hoe is het draagcomfort met die tas?
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor John Jansen » ma jan 14 2019 2:21 pm

Kijk eens naar F-stop tassen ik neem ook redelijk wat mee altijd en deze tassen dragen echt voortreffelijk op de heup, zoals een rugtas hoort te dragen, ik heb er heel wat gehad ook van lowepro maar op lange afstanden is dit de beste, voordeel is je kunt verschillende grootte ICU's er in plaatsen naargelang je behoefte aan apparatuur ik heb zelf de Ajna super tas.
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor Matthijs » wo jan 16 2019 9:05 am

Bedankt voor het advies, John!
F-stop had ik nog niet in mijn overweging genomen. De F-stop Ajna is voor mij niet geschikt omdat niet al het genoemde apparatuur erin past.
Hij is lekker lichtgewicht, wat wel interessant is maar door de kleine opbergruimte zoek ik toch even verder.
Is er iemand die zijn mening kan geven over de Lowepro Pro Trekker 650 AW?
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor John Jansen » wo jan 16 2019 9:43 am

Beste Matthijs, er zijn grotere F-stop tassen met een ICU verkrijgbaar, zelfs voor de 500mm F4 welke ik in de F-stop Shinn heb, een lichte tas waterdicht en veel opbergruimte
John Jansen

Forumlid
Berichten: 1275


Locatie: Santa leaudrette
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor Matthijs » zo jan 27 2019 11:38 am

Ik heb toch de keuze gemaakt voor de Lowepro Pro Trekker 650 AW.
Een erg fijne tas. De riemband is lekker stevig en kun je goed aantrekken zodat het gewicht mooi op de heupen blijft hangen. Iets wat voor mij wel erg belangrijk was.

Gewicht is niet niks, zeker als al het apparatuur er ook in zit kom ik rond de 20/25 KG uit, maar doordat er zo'n goede heupband op zit is dat nog goed vol te houden.
Gebruikersavatar
Matthijs

Forumlid
Berichten: 879


Locatie: Zeeland (ZB)
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor JvdKooij » ma mar 11 2019 10:48 am

ATOR schreef:
Is de Runner comfortabeler en waarom heb je ze allebei?


sorry, ben wat druk geweest en je vraag helemaal niet gezien.
ik had de Runner al, maar voor mijn expeditie naar kazachstan waren de maten net wat te groot voor de handbagage, en na contact met de luchtvaartmaatschappij die me alleen vertelden dat de stewardess besliste (op het vliegveld in Kazachstan) heb ik besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en de flipside 400 aan te schaffen omdat die inderdaad wel binnen de handbagage maten viel.
Groetjes,
Jaap
Gebruikersavatar
JvdKooij

Forumlid
Berichten: 3168


Locatie: Podgornoe
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor gvdnberg » ma mar 11 2019 8:16 pm

En toch denk ik dat Matthijs er goed aan doet om een shortlist te maken en naar een goed gesorteerde retailer te gaan met al zijn spullen. Ter plaatse passen en meten en kijken hoe het voelt geeft mijns inziens de beste indicatie en leidt dus het snelst tot een keuze.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Goede (heup)tas...

Berichtdoor Hasselbox » ma mar 11 2019 8:55 pm

15 kilo blijft 15 kilo. Er is maar een mogelijkheid om dat beter draagbaar te maken.
Dat is het gewicht verdelen over twee schouders. Dat wisten de melkmeisjes lang geleden al en gebruikten daarom iets wat volgens mij een juk wordt genoemd. Voor ander spul als melk lijkt mij ook een rugzak de beste oplossing. Vraag je ook vaker af of je wel al je spullen nodig hebt op een trip.
Kijk naar het doel van de trip en stem de uitrusting daar op af. Ik kocht een 24 tot 70 mm zoom voor het standaard reportagewerk om veel gesleep te vermeiden. Dat scheelt al snel enkele kilo"s. (Groothoek, supergroothoek, macrolens en teletoeter b.v.) Bedenk zelf maar meer spul dat thuis kan blijven.
Gebruikersavatar
Hasselbox

Forumlid
Berichten: 888


Locatie: Furenthela
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Overige fotoapparatuur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten