Hij komt!!! Nikon D850

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850

Onderwerp:

Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Vincent » di jul 25 2017 7:33 am

Vanacht is de ontwikkeling van de Nikon D850 aangekondigd. Er staat tevens een teaser video op het officiële Nikon Asie kanaal!!

Redefine full frame.

Experience the best of both worlds - exceptional image and video quality in the Nikon D850. Whether your interest lies in the fields of fashion, nature, sports or wedding photography and videography, this versatile, FX-format DSLR will have the best combination of superb resolution and high speed to achieve detailed and vivid images.


https://youtu.be/epaRJ3eqKzk

Persbericht:

TOKYO - Nikon Corporation is pleased to announce the development of the next-generation full-frame, high-resolution, high-speed digital SLR cameras with the upcoming release of the highly anticipated Nikon D850.

The D850 will be a formidable tool for creators who will not compromise on exceptional image quality and versatility, including aspiring and professional photographers, as well as hobbyists, who shoot landscapes, commercial sports, fashion and weddings, and multimedia content creators.

The D850 is the successor to the D810, which was highly praised by its users for offering extremely sharp and clear rendering, with rich tone characteristics. This powerful new FX-format digital SLR camera is engineered with a range of new technologies, features and performance enhancements that are a direct result of feedback from users over the years – who demand the very best from their camera equipment. The D850 will exceed the expectations of the vast range of photographers that seek the high resolution and high-speed capabilities that only a Nikon of this caliber complemented by NIKKOR lenses can offer.

*Information regarding the release of this product will be announced at a later date.
Laatst gewijzigd door Vincent op di jul 25 2017 7:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor martin007 » di jul 25 2017 9:45 am

Mijn vermoedens waren dus in okt 2016 vrij goed (ca. 45MP, AF van D5, 2xSD, Wifi, etc.). Vlgs deze link zou hij geen 4K maar 8K krijgen.
https://www.nikonusa.com/en/nikon-produ ... -dslr.page
Ws geen GPS en ik hoop ook geen nieuw type accu.
Morgen weten we alles.
D800+MB-D12 met 2.8 Nano glas (14-24 / 24-70 / 70-200) en SB910+SB25 voor het licht in de duisternis.
martin007

Clublid
Berichten: 23


Locatie: Dordrecht
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor bcvthul » di jul 25 2017 9:49 am

Hoezo morgen...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Jur » di jul 25 2017 10:17 am

Nikon bestaat morgen 100 jaar .......
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor bcvthul » di jul 25 2017 10:21 am

Niet vandaag?
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Jur » di jul 25 2017 10:50 am

Je hebt gelijk: het is idd vandaag.
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor ATOR » di jul 25 2017 10:51 am

Ooooh spannend! Deze wil ik graag hebben. Hopelijk lig hij in september in de winkel.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Vincent » di jul 25 2017 11:16 am

ATOR schreef:Ooooh spannend! Deze wil ik graag hebben. Hopelijk lig hij in september in de winkel.


Ik hoopte eigenlijk dat hij vandaag aangekondigd zou worden en niet alleen geteased... Zit al een tijdje un dubio over een D810, nu blijft dat natuurlijk ook een geweldige camera, maar liever gelijk de nieuwe als die niet te lang op zich laat wachten :wink:
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor justme » di jul 25 2017 11:21 am

Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Janvis » di jul 25 2017 11:28 am

Zal deze camera er dan voor gaan zorgen dat ik toch de overstap naar FX ga overwegen??? :-)
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor ATOR » di jul 25 2017 11:41 am

@Djunclesam
Tussen 'announcement of development' en 'coming soon' zit inderdaad nogal een verschil. Ze wilden waarschijnlijk graag goed nieuws brengen op hun 100ste verjaardag en blijkbaar is het nog te vroeg voor een echte introductie. Ik kan me voorstellen dat voor jou de D5 AF en de 'high-speed capabilities' die ze noemen wel een groot verschil met de D810 kunnen maken.
Gebruikersavatar
ATOR

Clublid
Berichten: 2850


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor MartinT » di jul 25 2017 11:49 am

djunclesam schreef:
ATOR schreef:Ooooh spannend! Deze wil ik graag hebben. Hopelijk lig hij in september in de winkel.


Ik hoopte eigenlijk dat hij vandaag aangekondigd zou worden en niet alleen geteased... Zit al een tijdje un dubio over een D810, nu blijft dat natuurlijk ook een geweldige camera, maar liever gelijk de nieuwe als die niet te lang op zich laat wachten :wink:


+1

Maar wanneer is "upcoming"??
Letterlijk betekent het "aanstaand" , dus heel snel?.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1723


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor bcvthul » di jul 25 2017 12:29 pm

Wat mij misschien enigszins verbaasd is dat Nikon deze camera aanprijst voor 'commercieel sport' . Zou het een D5-killer gaan worden...
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Janvis » di jul 25 2017 1:08 pm

bcvthul schreef:Wat mij misschien enigszins verbaasd is dat Nikon deze camera aanprijst voor 'commercieel sport' . Zou het een D5-killer gaan worden...


Als dat zo is.... 47 megapixels @ ongeveer 10FPS.... Dat wordt dus heeeele grote geheugenkaarten aanschaffen en een hele snelle PC om het allemaal een beetje vlotjes te kunnen bewerken :D

Maar het zal me niks verbazen, al meerder zaken die ontwikkeld zijn in de highend D5 zijn al in de gunstiger geprijsde D500 toegepast. Dus waarom ook niet in de D850, het AF systeem komt er al in waardoor er dus al met grote precisie en snelheid gefocust kan worden. De buffer zal ook vast wel in orde zijn want dat hebben ze bij de D5 en D500 ook goed voor mekaar. Is het enkel het aantal FPS, ik had ergens gelezen dat het tussen de 8 en 10 FPS wordt (als ik me niet vergis) dus redelijk vergelijkbaar met de D500 en iets minder dan de D5. Al met al denk ik dat na het introduceren van de D850 het gat met de D5 dusdanig klein zal worden dat er t.z.t. wel weer een nog snellere versie zal komen van de D5. (zit gewoon ff hardop te denken hoor ;-) )
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Ideeën voor uitjes? Laat het me weten, tips zijn meer dan welkom :-)
Gebruikersavatar
Janvis

Forumlid
Berichten: 1436


Locatie: Bovensmilde
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Hij komt!!! Nikon D850

Berichtdoor Peter » di jul 25 2017 4:54 pm

niks concreets dus..

Jan
39,3 MP denk ik
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7745


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten