The Guru guru feedback op bewerking

Onderwerp:

Re: The Guru guru feedback op bewerking

Berichtdoor kawaracer » ma aug 14 2017 7:40 pm

wiebeterpstra schreef:Ik denk dat je denkpatroon en actiepatroon niet klopt met het resultaat wat je wilt bereiken.

Je moet bij het maken van je foto al weten wat je ermee wilt doen, of beter gezegd weten hoe je print er uit komt te zien.

Alles wat tussen het fotomoment en de daadwerkelijke print valt, staat in dienst van wat jij ermee wilt bereiken. Je moet dus overal rekening mee houden.
Ik ben het met je eens dat het een beetje ongekeerd werken is. Ik ben zelf van het idee dat zwartwit foto's geen reddingsmiddel zijn voor een mislukte kleuren foto's maar een doordachte keuze bij de opname, net zoals een vierkante compositie. Ik ben zoals zovelen beïnvloedbaar door wat ik zie en dit is een effect dat ik nu regelmatig tegen kom vooral bij portretten. Ik ben zoekend of en hoe ik het kan gebruiken. Misschien wordt het niets, misschien komt er een leuke bewerking uit om in een reeks 1 of 2 te gebruiken. Misschien moet ik inderdaad enkele foto's met die bedoeling maken, maar studioportretten maak ik niet en uit eindelijk is het in functie van mijn concertfotografie


Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: The Guru guru feedback op bewerking

Berichtdoor w.wind » ma aug 14 2017 8:04 pm

Zullen we maar stoppen met het quoten uit het vorige bericht, dit maakt het lezen alleen maar lastig
Groeten,
Wim
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind


Mooi spul van Nikon
Gebruikersavatar
w.wind

Moderator
Berichten: 1676


Locatie: Stolwijk
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: The Guru guru feedback op bewerking

Berichtdoor kawaracer » ma aug 14 2017 11:09 pm

Zeer nuttige bijdrage aan de discussie

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: The Guru guru feedback op bewerking

Berichtdoor kawaracer » di aug 29 2017 12:07 pm

ik heb nog wat verder gezocht en nog wat geprobeerd. Om dan deze foto nog eens te herbeginnen.
Afbeelding
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten