turnfotografie

Onderwerp:

turnfotografie

Berichtdoor jolandatijhuis5 » ma jul 17 2017 10:21 pm

hoi ik wil graag mijn lens 70-200 inruilen voor een andere lens omdat ik veel foto's maak van turnen en acro.
ik wil niet al te veel geld uitgeven hiervoor. Kan iemand mij een advies geven wat ik het beste kan doen.
heb een d3200 camera
jolandatijhuis5

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor DannySan » ma jul 17 2017 10:29 pm

Ik zie een 70-200 (f/2.8?) prima 'thuis horen' bij turnen en acrobatiek.
Maar niet als het onderwerp echt heel dichtbij staat, dan zou ik een objectief erbij nemen; niet 1 'in plaats van'.

Welke 70-200 is het precies, en waarom wil je die 'kwijt'? Daar kun je geen turnen en acrobatiek mee vastleggen?

Je kunt gaan voor een lens met een (veel) breder zoombereik maar dan zou je kunnen inleveren op je lichtsterkte (die bij de gemiddelde sporthal wellicht wel nodig is).
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Richard » di jul 18 2017 9:45 am

Zoals Danny zegt: welke 70-200?

Ik kan me er iets bij voorstellen; mijn 70-200 is heel favoriet op mijn D750. Voor de D3200 zit je ongeveer op 50-150. Sigma heeft daar een hele mooie van gemaakt.
Met vriendelijke groet,

Richard
Gebruikersavatar
Richard

Serverbeheerder
Berichten: 3576


Locatie: West-Friesland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor gijs sandberg » di jul 18 2017 10:54 am

Beste Jolanda,
re: omdat ik ...
Ik kan het verband niet doorgronden.
Bovendien zijn de drie parameters die je vermeldt (prijs-bereik-lichtsterkte) in tegenwerking
Een 70-200 2.8 zal velen tevreden stellen voor binnen-sport.
Nikon maakt een speciale 200mm f 2.0 lens voor die omstandigheden, maar die kent vele nadelen, onder andere het gewicht.
Als je meer dichtbij kan komen is wellicht een (gebruikte) 85mm f 1.8 een oplossing, let wel op dat je voor een D3200 een AF-S versie nodig hebt.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6805


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Vincent » di jul 18 2017 11:03 am

gijs sandberg schreef:Beste Jolanda,
re: omdat ik ...
Ik kan het verband niet doorgronden.


Eens. De 'omdat' is op dit moment moeilijk te begrijpen, die zou je het beste kunnen onderbouwen met een voorbeeld of de problemen waar je tegenaan loopt...

Als we het probleem niet begrijpen dan kunnen we moeilijk adviseren. Waar loop je tegenaan? Lichtsterke, snelheid, bereik, gewicht?
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Patrick » di jul 18 2017 11:17 am

Besef ook dat er grenzen zijn aan wat je kan, wat je ook koopt. Je hebt nu eenmaal voldoende licht nodig. Is dat er niet (voldoende) en je moet de grenzen van je spullen opzoeken. Je komt dan in problemen met autofocus (werkt minder goed bij weinig licht), ruis (er is een bovengrens aan wat je acceptable zal vinden), etc. Maar laten we eerst eens zien waar je tegenaan loopt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26812


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor kawaracer » wo aug 16 2017 11:10 pm

Zonder uitleg over de problemen waar je tegenaan kijkt kunnen we in het wilde weg tips geven tenzij je graag de zotste tips eerst hoort iets zoals een D5 met 70-200 f2.8 daar moet het zeker mee lukken. Ik ga er van uit dat je 70-200 geen F.2.8 is maar een f4 een tamron 2.8 is dan misschien een betaalbare oplossing ipv de nikon. Het zou mij ook niet verwonderen dat je d3200 niet de af capaciteit (snelheid, accuraat tracken,...) heeft om de actie goed scherp te vangen. Maar zonder meer input kunnen wij er alleen naar gissen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk
kawaracer

Forumlid
Berichten: 194


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Daniel123 » do aug 17 2017 11:27 am

Ik sluit mij aan bij het 'omdat' is op dit moment moeilijk te begrijpen', maar wat ik mij ook kan voorstellen is dat de 70-200 niet geschikt is qua afstand. Als je in een gewone gymzaal op de vloer zelf met een 70-200 loopt dan heb je vaak niet de mogelijkheid om alles er op te krijgen van het toestel waarop geturnd wordt. Ik heb soms zelfs met 50mm dat ik achteruit moet stappen om het gewenste plaatje te krijgen. Dus misschien is het aantal mm ook een uitdaging voor haar
Gebruikersavatar
Daniel123

Clublid
Berichten: 698


Locatie: Rotterdam

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Vincent » do aug 17 2017 11:38 am

Benieuwd of TS nog terug komt:

Code: Selecteer alles

Laatst actief:ma, 17 jul 2017 22:21

Die heeft de allereerste reactie dus waarschijnlijk niet eens gezien...
The End… or is it?
Vincent

Clublid
Berichten: 4518


Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: turnfotografie

Berichtdoor Daniel123 » do aug 17 2017 11:43 am

Ik denk het ook niet :D
Gebruikersavatar
Daniel123

Clublid
Berichten: 698


Locatie: Rotterdam


Terug naar “Sport”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten