Ik ben nieuw hier en het is de eerste keer dat ik op een forum actief ben

Eerst wat gegevens over mijn apparatuur.
Ik fotografeer met een Nikon D300. De ISO staat op 100; sluitertijd 1/160 en diafragma 4 tot 9. Lens 50mm.
Mijn flitsset is een Linkstar Studioflitsset LFK-500D Digitaal (560826): vermogen flitser 500Ws; vermogen instellamp 250W
Ik heb een flitser met beauty dish 42cm (met doek van softbox eroverheen) boven, vóór het model staan; en een snoot met kleppen (ook met doek eromheen) vlak achter het model, op het witte achtergrond doek gericht. Het model staat zo'n 1 meter van het achtergrond doek.
Het achtergronddoek is 3mtr, één zijkant is een zwart rolgordijn, 1 zijkant donkergroen, het plafond wit, de vloer wit.
Bijgevoegd de sfeerfoto die ik wil bereiken

Hoe bereik ik het 'spotlight' effect zoals de sfeerfoto? Met de snoot op het doek gericht krijg ik wel een witte bundel, maar het geheel blijft te overbelicht. (Daarom dat ik ook geprobeerd heb met een witte doek om de beauty dish heen, om de belichting iets af te zwakken)
Is mijn flitsset te sterk om het gewenste effect te bereiken? Moet ik behalve de achtergrond alles zwart maken? Ik mijn beauty dish te groot?
Iemand tips?
Ik hoop echt dat iemand mij tips kan geven zodat ik weer volle goede moed verder kan. Want op dit moment weet ik het even niet meer.

Alvast bedankt voor de reactie!
Groetjes Josje