Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Onderwerp:

Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor MartinT » wo aug 30 2017 3:26 pm

Na het wegvallen van Photobucket ben ik geadviseerd om over te stappen naar Flickr.
Dank zij de goede beschrijving van Danny (dank Danny :) ) is dat ook gelukt.
Wat niet lukt, is het direct vanuit LR naar Flickr gaan :(
Ik heb op youtube gekeken hoe dat moet en in principe is het niet moeilijk.
Waarom lukt het dan niet?

Ik doe het volgende:
Ik ga in LR in de Bibliotheekmodule naar Flickr en klik "instellen".
Dan verschijnt het venster "Publicatiebeheer LR".
Vervolgens klik ik hier "Autoriseren" en krijg dan een popup met de volgende mededeling:

"LR moet uw systeem configureren voor de verificatie met Flickr.
Start LR opnieuw op nadat u deze wijzigingen hebt toegestaan.
Als dit bericht opnieuw verschijnt nadat u LR opnieuw hebt opgestart, kunt u dit oplossen door LR opnieuw te installeren."


Als ik daarna ok geef verschijnt er een nieuw scherm met de tekst:
Wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt?
Als ik met ja antwoord, verschijnt het venster Publicatiebeheer LR weer en gebeurt er verder niets.
Als ik daarna LR opnieuw opstart en weer Autoriseren klik, verschijnt weer dezelfde mededeling als boven: "LR moet uw systeem etc.....
Dat schiet dus niet op.

De oplossing zou dus kunnen zijn om LR opnieuw te installeren.
Daar zie ik nogal tegen op, want ben ik dan ook niet mijn hele inhoud van LR kwijt?
Los daarvan heb ik ik eens op Adobe sites gesnuffeld en ik kreeg de indruk dat opnieuw installeren ook niet de oplossing zou zijn. Maar dit weet ik niet zeker.
Op zich vind ik het ook raar om een heel programma opnieuw te installeren als een klein onderdeel niet functioneert.

Wie heeft goede raad of nog liever de oplossing voor mijn probleem?
Graag in begrijpelijke taal, ik ben niet zo'n computerheld :?
martin

En, oh ja: voordat ik aan het bovenstaande begon heb ik eerst een Flickr account aangemaakt.
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor josti » wo aug 30 2017 3:39 pm

Ik had al even voor je gekeken: wat ik mij herinner is dat je bij het aanmaken van een publicatieservice voor Flickr, daar je accountnaam en wachtwoord van Flickr invult. Volgens mij ook nog ergens toestemming aan LR geeft om Flickr te beheren. Je krijgt dan binnen LR een 'map' waar je je foto's heen sleept. Tenslotte klik je op die map en daarna op 'publiceren'.
Hoop dat dit je probleem oplost.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor josti » wo aug 30 2017 8:41 pm

http://www.lightroomfanatic.com/workflo ... lightroom/

Het proces bestaat dus uit twee stappen: eerst een plug-in voor Flickr installeren en daarna autoriseren. In de link vind je hoe je LR moet autoriseren om je foto's naar Flickr te publiceren en daarna hoe je publiceert.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor MartinT » wo aug 30 2017 9:41 pm

Dank Jos.
De link geeft precies aan hoe ik het ook doe, eigenlijk hoe ik het zou willen doen.
Want zoals in mijn start topic beschreven; ik kom niet verder dan Autoriseren (Authorize in de link)
Gebruikersavatar
MartinT

Regiocoördinator
Berichten: 1724


Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor josti » wo aug 30 2017 10:15 pm

Hmm, vreemd. Ik zal nog eens wat verder googelen. Als ik wat vind, meld ik mij weer. Wellicht reageert er nog een echte LR-expert.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2907


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor DannySan » wo aug 30 2017 11:18 pm

Mag ik vragen welke versie (en build) van Lightroom je gebruikt? Ik weet van een aantal versies geleden (ik gebruik nu de CC-versie 2015.12) dat daarvan de communicatie 'stokte'.
Lightroom installeren is niet vreselijk ingrijpend (en natuurlijk heeft Lightroom niets met je foto's te maken, Lightroom verwijst slechts naar de locatie(s) waar je foto's staan op je harde schijf/schijven/server e.d.).
Maar als je heel veel import/export profielen e.d. hebt gemaakt moet je die wel opnieuw maken (is wel een werkje, maar soms ook verfrissend).

Ik kan anders wel even verder voor je kijken, heb net hier voor de vorm even mijn Flickr publicatie verwijderd; opnieuw ingericht en knal er zonder probleem een foto op dus de service 'werkt' wel.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3821


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor stefan75 » do aug 31 2017 7:58 am

DannySan schreef:.......(en natuurlijk heeft Lightroom niets met je foto's te maken, Lightroom verwijst slechts naar de locatie(s) waar je foto's staan op je harde schijf/schijven/server e.d.).......


Dit is op zich wel waar maar alle bewerkingen die je hebt toegepast op al je foto's staan WEL in Lightroom. De foto's die je op je (externe) harde schijf hebt staan zijn de onbewerkte versies. Pas bij een export worden de Lightroom bewerkingen toegepast op het uiteindelijke export bestand.
Verder moet het met enige aandacht hiervoor en de nodige backup's niet voor problemen zorgen als je Lightroom opnieuw installeert.
Nikon D4S / D3S / D700 met MB-D10 battery grip * Nikkor AF-S 70-200 f2.8 VRII * Nikkor AF-S 24-70 f2.8 * Nikkor AF-S 50mm f1.4 * 3x SB900
Gebruikersavatar
stefan75

Clublid
Berichten: 67


Locatie: Helmond
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Kan van Lightroom niet in Flickr komen

Berichtdoor DannySan » do aug 31 2017 8:00 am

stefan75 schreef:
DannySan schreef:.......(en natuurlijk heeft Lightroom niets met je foto's te maken, Lightroom verwijst slechts naar de locatie(s) waar je foto's staan op je harde schijf/schijven/server e.d.).......


Dit is op zich wel waar maar alle bewerkingen die je hebt toegepast op al je foto's staan WEL in Lightroom. De foto's die je op je (externe) harde schijf hebt staan zijn de onbewerkte versies. Pas bij een export worden de Lightroom bewerkingen toegepast op het uiteindelijke export bestand.
Verder moet het met enige aandacht hiervoor en de nodige backup's niet voor problemen zorgen als je Lightroom opnieuw installeert.
Dat bedoelde ik ook, je Lightroom catalogus is de plek waarin dat staat. Dat ga je natuurlijk back-uppen.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Clublid
Berichten: 3821


Locatie: Groningen
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Computer hardware en software algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten